Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door deja
#1208341
Ik ben een beginnend barfer zit nu met mijn honden  op kompleet vers voer uit Abcoude maar wil met de jongste van net een jaar gaan barfen moet mijn menu nog samenstellen van de week komt herby ben benieuwd. Nu de vraag heb bij bob bakker gelezen bulle pees 0,50 cent een kilo rauw wat houd het precies in en wat kan je er mee. Marjan Zanoni.
Door deja
#1208531
Hallo,
Ben nog niet zo thuis moet nog even wennen wat voor vlees is het waar valt het onder of is het alleen een lekkernij en wat is nou bv. spiervlees als je te kort besteld hebt en je wil bij de slager spiervlees hebben waar moet ik dan aan denken de slager zegt alles is spiervlees wat is het verschil tussen spiervlees en gewoon.
Heb een jonge golden van ong. 34 kilo hij is een jaar geweest verleden week heb begrepen dat hij 2 % barf moet dat is dus ong. 680 gr. per dag heb met laten vertellen 60 % vleesbot 15 % orgaan 15 % groentemix en 10 spiervlees als ik hier op barfplaats lees dan is het 50 % bot vlees dat 60 % komt van een dierenarts in Heiloo wat is nou beter en die groentemix doe ik nu al maar moeten dat echt wel 10 soorten zijn heb gisteravond bv. bietjes witlof broccoli en wortel door elkaar geslagen dat word een beetje versnipperd door een hakmachine ik lees dat het mouse moet worden geslagen en ik heb ook gehoord dat je niet elke dag het hele ritueel af hoeft te werken maar in 14 moet zorgen dat ze alles naar binnen krijgen maar groente vind ik toch wel een hele hap  per dag en als je dat voor bv. 3 of 4 dagen moet geven gaan ze dan niet aan de diaree.
Nou heleboel vragen er zal nog wel meer komen.
Hoop dat ik hier antwoord op krijg.
Vriendelijke groeten van Marjan Zanoni en een poot van Beau 1 jaar en Deja ook golden teef 11 jaar en 4 maanden
Door deja
#1208561
Hallo, ? ik weet niet aan wie ik dit schrijf.
Had nog een vraagje mijn honden krijgen al een paar weken kippennekken en karkassen bij het vlees uit Abcoude ook maak ik al groentemix ze hebben ook al kipvleugels gehad nou heb de vomar kippenbouten in de aanbieding voor 2,50 per kilo dat is dus bot/vlees mag ik dat al geven.
Groeten Marjan Zanoni.
Door nikèdog2000
#1208571
hoi marjan
als ze de botten goed verteren mag je de kippen poten gerust geven
de groenten hoef je niet percee elke dag te geven
je kunt het wel door de mix doen
een paar lepels
ik doe ook niet 10 soorten groenten door elkaar
het is maar net waar je goedkoop aan kunt komen
in de mix van abcoude zit ook al bot
dus ik zou de kippen nekken apart als maaltijd geven
Door deja
#1208809
Hallo,
Ik had toch nog de vraag wat vertaan jullie onder spiervlees wat verschilt dat van gewoon vlees kan je daar bv. rundergehakt voor gebruiken of zoiets is al het snijselvlees wat je wel leest bij die aanbieders van barf is dat spiervlees.
En valt bulle pees daar ook onder of is dat gewoon iets van een beloning.
Groetjes Marjan
Mijn honden krijgen trouwens al een aantal weken vers vlees maar heb me laten informeren in dat vlees van Abcoude zit ong. 15 % bot dus om een beetje te wennen doe ik er een kippennekje bij of een karkas want kip heb ik al wel een tijdje maar herby komt van de week met wat wild.
Nou hoor hopelijk wel weer wat.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1208813
ja, dat is spiervlees..
rundvlees, kippenvlees ed
15 % bot is erg weinig hoor, dat kan je id wat aanvullen met kippenekken en karkassen..
Door deja
#1208835
Hallo
Bedankt voor de antwoorden ik ben nog niet zo goed op de hoogte maar als je met vragen zit mag je die dan  hier stellen zoals ik het nu doe of moet je daar iets anders voor aanklikken.
Groeten Marjan.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1208944
ik denk dat de 15% bot in van die abcouderollen geen vleesbot percentage is, maar kaal bot. dat klinkt wel logischer.
Door deja
#1208983
Ja is ook kaal bot maar dan kom ik toch maar aan 15 % kaal en ze moeten toch minsten 25 % kaal hebben maar ja ze zeggen daar in Abcoude dat het ook geen barf is maar gewoon vers vlees kompleet  en weet er nog niet zo veel van maar al wel een heleboel gelezen op barfplaats maar om een beetje op te starten geef ik nu vers vlees en leg daar s'morgens een kippennek op en sávonds een half kippenkarkas en een nek en groente ik vind het er heel gezellig uitzien en de honden genieten er van dat is toch heerlijk. Ze staan ook nog ong. 3 dagen per week op brokken want die had ik nog voor Beau hill's breed large puppy en heb nu nog 13 kilo ong. dus gooi ik niet weg daar was het te duur voor en Deja van 11 die doet aardig mee, was eigenlijk eerst van plan om haar niet mee te laten doen op haar leeftijd maar zie toch dat ze het heerlijk vind dus maar even kijken hoe het gaat ze krijgt in ieder geval wel vlees uit Abcoude kip heb ik al volop in huis maar derest moet van de week komen van Herby, en dan gaan we een beetje voor het echie beginnen ze hebben vandaag vuile pens gehad met wat vlees en karkas en kippennek kan ik dan morgen kippennekken en karkassen geven want vandaag veel orgaan gehad snap alleen nog niet veel van dat spiervlees want lees net weer op barfplaats die had alleen  maar kip dat ze ook spiervlees moet geven maar kip is toch ook spiervlees hoorde ik net van jullie.
Groeten Marjan.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1208990
wil je misschien wat vaker leestekens gebruiken en misschien alinea's maken en witregels invoegen of nieuwe zinnen maken?
ik kan het zo niet zo goed lezen  :-[
Door deja
#1209026
Ja is ook kaal bot, maar dan kom ik toch aan 15 % kaal, en ze moeten ong. 25 % kaal hebben.

Ze zeggen in Abcoude ook het is geen barf maar vers vlees kompleet, ik weet er nog niet zoveel van maar al wel

een heleboel gelezen op barfplaats.

Om op te starten ben ik met vers vlees begonnen dat gaat heel goed en leg daar in de ochtend een kippennek op.

S ávond ook nek en half karkas en groente het ziet er heel gezellig uit en mijn honden genieten er zichtbaar van.

Ze krijgen ook nog 3 dagen brokken per week omdat ik dat nog in huis heb dus moet opgemaakt worden.

De oude hond van ruim 11 doet heerlijk mee die wilde eigenlijk op vlees uit Abcoude laten staan maar heb de

indruk dat ze graag mee wil doen met haar jongere huisgenoot.

Ze hebben vandaag vuile pens uit Abcoude gehad grof gemalen met wat vlees en groente en karkas en nek ,

als ik het nu goed begrijp mogen ze morgen bv. kippennekken en karkas en wat vleugels dan heb ik toch

bot/vlees spiervlees en orgaan hebben ze dan vandaag genoeg gehad en misschien wat groente.

Ga natuurlijk als herby is geweest en ik helemaal ga barfen wel een menu opstellen maar ze hebben nu nog

vers vlees kompleet met af en toe wat barf heb nog nooit een hele dag gedaan wil ik morgen doen.

Hoop dat het beter leesbaar is, sorry dat alles zo aan elkaar zat.

Groeten Marjan Zanoni.
Gebruikersavatar
Door pike
#1209170
:D met hier en daar een punt of comma is het een stuk duidelijker!

Bullepees (kalfs- of stierenpikken) is geen spiervlees.
Als je ze als voer wilt gebruiken dan vallen ze onder orgaanvlees, maar ik weet niet of ze veel voedingswaarde hebben.
Hier worden ze uitsluitend als snack gebruikt. Ze zijn behoorlijk taai.  ;)
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1209947
huh????? geen spiervlees...? maar orgaan ? kan PIKE dat ff uitleggen? ben nu ff de draad kwijt :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door