Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Scooby
#1209946
Hoi allemaal,

Vanmiddag kreeg ik onderstaande informatie binnen over groene leem. Is dit jullie bekend?

Een kuur met groene leem kan niet worden toegepast bij dieren die gechipt (registratiechip) zijn of pinnen in het lichaam hebben. Daarnaast mag groene leem niet inwendig gegeven worden aan drachtige merries, paarden met nierproblemen, paarden die zwaar getraind worden of paarden met fysieke afwijkingen.
Wij adviseren dergelijke kuren alleen te geven in overleg met of op advies van een veterinair natuurgeneeskundig therapeut.
Let op: Groene leem kan de werking van medicijnen negatief beïnvloeden.

Blijkt dus maar weer eens dat je ook bij natuurproducten echt uit moet kijken. Momenteel is er een discussie gaande over het feit dat de leem wel werkt bij oude chips en niet bij de nieuwe.. en zolang dit niet duidelijk is zou ik het niet geven!
#1209952
Scooby schreef: Hoi allemaal,

Vanmiddag kreeg ik onderstaande informatie binnen over groene leem. Is dit jullie bekend?

Een kuur met groene leem kan niet worden toegepast bij dieren die gechipt (registratiechip) zijn of pinnen in het lichaam hebben. Daarnaast mag groene leem niet inwendig gegeven worden aan drachtige merries, paarden met nierproblemen, paarden die zwaar getraind worden of paarden met fysieke afwijkingen.
Wij adviseren dergelijke kuren alleen te geven in overleg met of op advies van een veterinair natuurgeneeskundig therapeut.
Let op: Groene leem kan de werking van medicijnen negatief beïnvloeden.

Blijkt dus maar weer eens dat je ook bij natuurproducten echt uit moet kijken. Momenteel is er een discussie gaande over het feit dat de leem wel werkt bij oude chips en niet bij de nieuwe.. en zolang dit niet duidelijk is zou ik het niet geven!





Dat chipverhaal is onzin. De rest is ook uit de bijsluiter te halen. En inderdaad moet men bij het geven van natuurprodukten altijd uitkijken en bijsluiters lezen en als je weet wat groene leem doet en waarom je het geeft dan is het logisch dat je het niet in combi met alle medicijnen kan geven.
Maar dat is hier op BP ook al met regelmaat besproken dus had niet echt "nieuws" hoeven wezen.
Door Scooby
#1210144
Angelique schreef: Dat chipverhaal is onzin. De rest is ook uit de bijsluiter te halen. En inderdaad moet men bij het geven van natuurprodukten altijd uitkijken en bijsluiters lezen en als je weet wat groene leem doet en waarom je het geeft dan is het logisch dat je het niet in combi met alle medicijnen kan geven.
Maar dat is hier op BP ook al met regelmaat besproken dus had niet echt "nieuws" hoeven wezen.
Nee, klopt daar ging het mij ook niet om. Het ging mij om de reactie van groene leem op de chip. Daar schrok ik nogal van. Het zou ermee te maken hebben omdat leem zoveel mineralen inzich heeft dit versneld versneld lichaamsvreemde stoffen afvoert. En aangezien een chip of pinnen van een operatie een lichaamsvreemde stof zijn, kan het dus gebeuren dat ook deze afgevoerd worden. Een chip kan dan gaan zweven in het lichaam en zich ergens vastzetten waar dit niet hoort. Je moet er niet aan denken wat er gebeurt als pinnen los raken (van een operatie).
Ook al gaat nu de discussie dat de nieuwe generatie chips hier niet gevoelig voor zou zijn, zou ik toch het zekere voor het onzekere nemen.
Door Lizzy
#1210248
Dat klopt dus niet, dat groene leem invloed zou hebben op de chip (de nieuwe of de oude). Groene leem heeft daar dus geen invloed op. En de chip blijft gewoon waar ie is.
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 18 mar 2009, 07:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Scooby
#1210711
Lizzy schreef: Ik weet niet waar jij dat leest in dat topic? Er staat in mijn ogen echt meerdere keren dat er geen problemen zijn met groene leem en de chip.
Dat heb ik ook gelezen, maar ik lees ook dat er meer mensen zijn die het verhaal gehoord hebben dat de chip wel naar buiten gewerkt zou kunnen worden? Het lijkt mij dat er geen duidelijk uitsluitsel over is? Ik neem het risico even niet meer, want ik wil mijn import pup nog wel in kunnen laten schrijven in het NHSB. ;)
Door roos79
#1212251
Ik heb met de groene leem en dit verhaal geen ervaring mee maar vind het wel een heel apart verhaal hoor.

Een grasaar vind ik nogal wat anders dan een chip eerlijk gezegt. En waar moet die chip dan "uit" komen? Als ie uit lichaam gaat? Waaruit dan?

Voor zover mijn kennis gaat helpt groene leem gifstoffen uit het maag-darm systeem verwijderen door de grote opname capaciteit  :-\.

En ik vind het grote gevaar van elke vorm van supplementie, regulier (chemisch) en alternatief dat het 'zomaar' gebruikt word, want de buurvrouw (of iemand hier op het forum  ;)) gebruikt het ook met goed resultaat ::). Altijd bijsluiter lezen en altijd goed kijken/informeren of het wel iets is voor jouw dier. en natuurlijk wil niet zeggen: kan niet schaden.

Hoewel ik met veel alternatief werkend (dieren)artsen en therapeuten contact heb, hoor ik wel vaker verhalen waar van je je kunt afvragen of het op waarheid gebaseerd is, ik doel dan even op de "chip die is gaan wandelen nav de groene leem". Het kan net zo goed een hardnekkig broodje aap zijn, die een -goedbedoelende- therapeut/dierenarts doorverteld.... en dan kun je roepen: ik heb het van een therapeut gehoord dús het is waar  ::) :-X
nou ja goed... gebruik je verstand en als het voor jou niet goed voelt, zoek je naar een andere methode, toch?
Door Scooby
#1212398
roos79 schreef: nou ja goed... gebruik je verstand en als het voor jou niet goed voelt, zoek je naar een andere methode, toch?
Inderdaad, maar er is toch niets mis met hier informeren naar ervaringen? ???
Door Odin
#1212480
tja, als het allemaal waar zou zijn dan zouden mensen met pacemakers, gebitsimplantaten en kunstknieën het ook niet moeten gebruiken. Voor je het weet lig je uit elkaar  ;D en trouwens, het zou dan ook vreemd zijn als zulke middelen vrij verkrijgbaar zijn aangezien de regering er alles aan doet natuurgeneeswijzen van de markt te krijgen. Ik ben echter wel van mening dat je ontgiftiging niet moet doen bij dieren die niet fit zijn, of een lever of nierprobleem hebben.
Door Scooby
#1212483
Odin schreef: Ik ben echter wel van mening dat je ontgiftiging niet moet doen bij dieren die niet fit zijn, of een lever of nierprobleem hebben.
O.k., maar dan zou je dus ook geen groene leem geven aan een hond met diarree, tegen de diarree?
Door Odin
#1212512
nee, ikzelf zou dat niet doen. Een ontgiftigingskuur vraagt veel energie van het lichaam, het kan heftig zijn voor de organen. Als een dier dan al niet lekker is is dat een te grote belasting. Diarree kan ook nog eens veel oorzaken hebben, heel onschuldige tot behoorlijk ernstige. Als je de oorzaak niet weet zou ik zeker geen groene leem toepassen. Ik ben het dus wel eens dat het beter is dit soort middelen alleen te gebruiken op advies van een deskundige.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door