Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door robbiekomvoor
#1207442
getverdegetver,lynn eet als ze de kans krijgt haar eigen poep op,zodra ze een drol gedraaid heeft dan moet ik haar goed in de smiezen houden,ze draait zich razendsnel om en eet haar eigen drol op! :o,waar zou dit toch aan kunnen liggen,ik voer barf en kvv,met veel afwisseling...waar zou dit aan kunnen liggen?lynn is een grote duitse herder teef van bijna 10 jaar en niet gesteraliseerd, iemand tips?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1208215
Het eerste waar ik aan denk is alvleesklier :-\. Maar dan zou je wel meer dingen moeten opvallen zoals vermagering ondanks goede eetlust en vaak ziet de ontlasting er ook wat anders uit, vaak wat stopverfachtige kleur met een vettige glans erover. Meestal moeten ze dan ook vaker per dag poepen........
Is er verder de laatste tijd iets bijzonders gebeurd? Is ze bv. kort geleden gevaccineerd?
Door tieneke
#1208353
Hier deed Tinus niet anders....gelukkig is hij er overheen gegroeid toen hij ruim anderhalf jaar was.
Moet wel zeggen dat ik altijd op het moment supreme  ::) volledig buiten de kijker op de loer stond en meteen een vreselijk hard ''FOEIIIII!!!!!!'' gaf als hij weer eens wilde snacken  :-X
Hij schrok zich iedere keer weer te pletter  ;D



Soms stond ik een kwartier of langer te blauwbekken(was de eerste strenge winter hier) in de kou tot hij eindelijk een drol had gedraaid  :-[ :-X
Laatst gewijzigd door tieneke op zo 15 mar 2009, 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1208386
Maar we hebben het hier over een Duitse Herder van 10 jaar die dit ineens is gaan doen.... Dan denk ik eerlijk gezegd meteen aan iets medisch, die groeit daar niet zomaar overheen :-\.
Door robbiekomvoor
#1209263
nee,het is geen alvlees probleem,dat weet ik wel zeker,haar ontlasting is prima,ze is altijd al een vreetmonster geweest,maar nooit zo in het extreme,daarom vraag ik me af wat het zou kunnen zijn,faycka heeft ook deze neigingen,[poep eten] maar dan weer niet abnormaal,faycka wordt in april 12 en heeft dit gedrag ook nooit gehad.janice is anderhalf en doet het niet,ze is er vies van. zou er iets van een tekort in de voeding zitten ofzo,wat ik me niet voor kan stellen,maar toch wordt ik wat onzeker......waarom doet ze dat wat ze moet doen.ik denk dat elke handeling ook een goede reden zal hebben en dat niks voor niks is,of zou ik dan te ver denken??
Door maddoc
#1209522
op zoek naar een vezelbron??

Je werkt het niet onbedoeld in de hand door er heel veel (negatieve) aandacht aan te geven?
Door claudiaB
#1209987
Een natuurarts (tevens DA) heeft mij verteld dat honden die poep eten behoefte hebben aan goeie bacterien die in de poep voorkomt.
Natuurlijke probiotica dus. Ze ruiken precies in welke drol de meeste bacterien zitten. :P
Je zou probiotica kunnen geven en kijken of het snacken dan verdwijnt.
Door **Jillaroo**
#1210145
goh afgelopen donderdag deed Galyi het ook voor het eerst, ze had een dg of twee de pensmix van lupa op en toen ze klaar was met poepen, draaide ze zich om en at haar drol weer lekker op. Dus wat die bacterien betreft zou het bij haar best kunnen kloppen. de dgn er na deed ze het niet meer.
Door tieneke
#1210909
Nitus schreef: Maar we hebben het hier over een Duitse Herder van 10 jaar die dit ineens is gaan doen.... Dan denk ik eerlijk gezegd meteen aan iets medisch, die groeit daar niet zomaar overheen :-\.
Oei...ik las 10 maanden ipv 10 jaar  :-[
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door