Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Sonja
#120238
Teuntje, mijn cyperse poes van 1 jr oud heeft plotseling kale plekken aan de onderkant van haar staart en tussen haar achterpoten. De huid is niet geïrriteerd o.i.d.
Ik zie ook niets dat op vlooien of andere beestjes zou kunnen duiden.
Wel is ze een paar weken geleden voor het eerst krols geweest en lijkt het er op dat ze nu opnieuw krols gaat worden. Ze staat nu met de kale staart de hele tijd voor Snowballs neus.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Door Mayka
#120267
Kaylee heeft dit ook gehad nadat ze gesteriliseerd was. Hele plukken haar vielen uit :o Volgens de da kwam dat door verandering in de hormoonhuishouding. Ze heeft toen een periode tabletjes (?) gehad en daarna ging het langzaam beter. Nu zou ik eerder een homeopatische oplossing zoeken, toen dacht ik daar nog niet bij na.

Het zou dus iets met hormonen te maken kunnen hebben?

Wel gezellig zo'n krolse poes in huis ;D Kan ze mooi mauwen??? ;D
Laatst gewijzigd door Mayka op vr 02 jul 2004, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#120287
Ja, ik zit idd ook aan iets hormonaals te denken, maar misschien zit ik er wel helemaal naast.

Ach, ze zingt best leuk, maar ik denk toch dat ik haar maar zal laten steriliseren. Ze loopt nu Snowball maar uit te dagen, maar die is gecastreerd. Dus dat lukt niet.
Overigens was Noortje veel irritanter als ze krols was. Die liep maar te blèren en die pieste het hele huis onder. Die was ook praktisch doorlopend krols. Was een hele opluchting toen die gesteriliseerd was.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#120299
Ik denk dat ze haar haar daar op die plekken heeft weggepoetst. MdeP heeft dat ook gehad die had echt grote kale plekken op haar poten en rug terwijl de huid niet geirriteerd was. Ze likte en plukte net zolang tot de plek totaal haarloos was.
Nu is het over en zit ze weer mooi in vacht.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#120394
sylvia schreef: Ik denk dat ze haar haar daar op die plekken heeft weggepoetst. MdeP heeft dat ook gehad die had echt grote kale plekken op haar poten en rug terwijl de huid niet geirriteerd was. Ze likte en plukte net zolang tot de plek totaal haarloos was.
Nu is het over en zit ze weer mooi in vacht.
Ja, ik dacht ook aan zoiets. Dat ze door de krolsheid extra is gaan poetsen op die plaatsen o.i.d. :-\
Gebruikersavatar
Door sylvia
#120847
Sonja schreef:

Ja, ik dacht ook aan zoiets. Dat ze door de krolsheid extra is gaan poetsen op die plaatsen o.i.d. :-\
Ik heb ook geen idee waarom M de P het deed toen ik haar meenam was ze heel ziek maar zat wel dik in haar vacht, bij mij werd ze medisch behandeld ,kreeg gezond en geregeld eten en toen zag ze er niet meer uit ???
Nu is het weer goed maar ik snap er niets van.
Gebruikersavatar
Door Loti
#120949
Onze 12 jarige poes Spocky kreeg 2 jaar geleden een kale buik, zonder dat de huid geïrriteerd was.
Van alles geprobeerd: zelfgemaakt dieet, dieetvoer, voedingssupplementen. De da wilde steeds prednisolon geven :(
Uiteindelijk voor een second opinion naar een andere da gegaan, die ciclosporine gaf. Hier werd de poes ernstig ziek van, weigerde alle eten en dronk niet meer.
Gelukkig herstelde ze en sindsdien laten we die kale buik maar voor wat die is en verwennen haar met alles wat ze lekker vindt ;)
Toch kijk ik nog steeds uit naar DE tip.
Door ducktails
#121195
Mijn kat is gesterlisseerd en heeft daardoor waarschijnlijk last van jeuk en gaat dan likken.
vooral op de rug bij de staart. Ik geef haar nu de pil als ze gaat likken en dat helpt. Nu is de pil niet goed maar ze krijgt 4 pilletjes per jaar , dat is voldoende.
Ria
Gebruikersavatar
Door Hitam
#121203
Overdreven likgedrag kan een uiting van stress zijn. Met name als er geen jeuk is. In dit geval kan het door de krolsheid komen.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#121267
Hitam schreef: Overdreven likgedrag kan een uiting van stress zijn. Met name als er geen jeuk is. In dit geval kan het door de krolsheid komen.
Ik zal een afspraak maken om haar te laten steriliseren. Dat zal wellicht de stress van de krolsheid en het gedwongen binnen moeten blijven tijdens die krolsheid weg nemen. Lijkt me ook beter voor Snowball.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#121748
Ja, hij heeft er al een keer op gezeten,maar snapt dan volgens mij echt niet waarom het niet meer lukt. :-\
Hij zit haar trouwens ook te likken. Hij is nogal verzorgend ingesteld, hè.
Hij likt Teuntje, hij likt Noortje. Hij wil bij me zitten als ik iets mankeer. Hij voedt kittens op.
En nu wil hij zijn eendagskuikens, maar die liggen nog te ontdooien. ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door