Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1209394
Afgelopen vrijdag hebben we gewandeld met een groepje honden.
Bij thuiskomst in de middag hinkte Femke ineens en zag ik bloed aan haar poot. Niks laten merken tijdens de lange wandeling, de doos  >:(
Enfin, bij nadere inspectie bleek er een klein gaatje in haar voetzool te zitten, ik denk zelf dat ze ergens in is gestapt. Het zit echt op een rotplek, tussen haar andere tenen, vlakbij de huid.
Het heeft nog de hele avond gebloed en ze wilde niet op haar poot staan, de dag erna was het bloeden over en hinkte ze nog iets.

Het is nu dinsdag en ze heeft sinds zondag niet meer gehinkt, ze loopt gewoon normaal, maar de wond is nog steeds open,ze heeft geen koorts maar de voetzool is dik en ruikt muffig. Als je haar niet zou kennen denk je ook dat er niks is, maar ik merk dat ze er last van heeft.
Ze is humeurig en blijft er aan likken.

Spoel het wondje 2x per dag met waterstofperoxide 3% en zondag + gisteren heb ik haar poot in een sok gebonden, maar de sok wordt toch nattig van het vocht wat uit het wondje komt.

Het feit dat ze geen koorts heeft en gewoon loopt zegt me dat het wel meevalt, maar het feit dat ze er aan blijft likken en er toch pijn aan heeft, + het feit dat het wondje stinkt en opgezet is zegt me toch dat ik me zorgen moet maken. Wellicht is er iets blijven zitten wat er niet in thuis hoort?

Wat nu? Naar de dierenarts hollen en zijn er mensen die ook zoiets hebben meegemaakt en de gouden tip hebben?
Laatst gewijzigd door brie op do 19 mar 2009, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
#1209403
als het met de waterstof niet over gaat dan zou ik dus wel naar de da gaan denk.
alhoewel tis wel rottige plek, dat word steeds vies en open, ik denk dat de da toch gaat zeggen geduld. :-X
maar ja dan moet je wel zeker weten dat er niets in zit :-\

ik zou denk na elke wandeling waar het vies mee kan worden schoonspoelen, dan dikke laag zalf erover.
honingzalf zou goed helpen maar dat gebruik ik nooit.
ik doe wondspray of vaseline erop.

heb je geen foto dats makkelijker te beoordelen :-\
#1209438
een grasaar? Nu in deze tijd van het jaar? We hebben gewandeld bij bussloo, recreatieplas met veel water en gras..Zelf denk ik aan een stukje glas oid  :-\
Op zich ziet het wondje er mooi roze uit, maar ik ben bang dat er zich een abces aan de binnenkant aan het vormen is.

Afbeelding  Afbeelding 

linkerachterpoot gezwollen met wondje                                                                 
Afbeelding


rechterachterpoot:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door brie op di 17 mar 2009, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
#1209669
Nee, het wondje ziet er ook niet slecht uit, maar ik denk dat er iets binnenin zit en het van binnen groter is dan je zo aan de oppervlakte kan zien, juist omdat het pussig ruikt  :-\
ik kan morgen om half 4 terecht, tot die tijd maar even aankijken, kan altijd nog afbellen
#1209682
danielle1980 schreef: hmm ja ls er iets in zit dan word het niet fijn, ik zou dan de voet echt tijd in de biotex groen doen en dan weer dichtbranden met de waterstof en steeds als het vies is of erg druipt waterstof doen.
heb je zalf ervoor?
heb wel zinkzalf.
potje waterstof is inmiddels op, zal morgen wel weer even richtingapotheek lopen..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door