Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door dionsopa
#1206206
Ik heb een Ca De Bestiar ( komt van Majorca met Stamboom) 8 jaar, 60 kg, eenbazig niet sociaal naar andere honden en de dierenarts moet hij ook niet. Sinds 18 maanden krijgt hij in bijde voorpoten tussen de kleine en de naastliggende teen een zwelling. Het is geen "grasaar" de arts heeft hem zo'n vier keer ingesneden maar vind niets, er komt af en toe pus vrij maar dat komt waarschijnlijk door dat hij het gaat likken. Ik heb hem nu sokjes aangedaan dan gaat het tot nu redelijk. Kan iemand mij een tip geven????????????
Laatst gewijzigd door dionsopa op za 21 mar 2009, 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ponneke
#1206327
Ik zou het pootje dagelijks weken in soda of Badendas( weet niet of ik  dat goed schrijf),
net zolang tot er geen "pus" meer uit komt.
Een hond die zijn wondje likt, houdt het op die manier zelf schoon.
Zodra het echt schoon is...dan droog houden.
Door dionsopa
#1206380
[quote="dionsopa"]
Ik heb een Ca De Bestiar ( komt van Majorca met Stamboom) 8 jaar, 60 kg, eenbazig niet sociaal naar andere honden en de dierenarst moet hij ook niet. Sinds 18 maanden krijgt hij in bijde voorpoten tussen de kleine en de naastliggende teen een zwelling. Het is geen "grasaar" de arts heeft hem zo'n vier keer ingesneden maar vind niets, er komt af en toe pus vrij maar dat komt waarschijnlijk door dat hij het gaat likken. Ik heb hem nu sokjes aangedaan dan gaat het tot nu redelijk. Kan iemand mij een tip geven????????????

Hij krijgt een zwelling die waarschijnlijk jeukt dan gaat hij likken en wordt de zwelling rood en is dan 1cm groot daarna
ga ik met de BIOTEX aan de gang 4 maal per dag soms krijg ik er pus uit. De arts vind het onverantwoord om hem plat te spuiten hij krijgt genoeg om een pony om te laten vallen
Laatst gewijzigd door dionsopa op vr 13 mar 2009, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1206563
dionsopa schreef: Ik heb een Ca De Bestiar ( komt van Majorca met Stamboom) 8 jaar, 60 kg, eenbazig niet sociaal naar andere honden en de dierenarst moet hij ook niet. Sinds 18 maanden krijgt hij in bijde voorpoten tussen de kleine en de naastliggende teen een zwelling. Het is geen "grasaar" de arts heeft hem zo'n vier keer ingesneden maar vind niets, er komt af en toe pus vrij maar dat komt waarschijnlijk door dat hij het gaat likken. Ik heb hem nu sokjes aangedaan dan gaat het tot nu redelijk. Kan iemand mij een tip geven????????????
Dit klinkt mij in de oren als een tussenteeneczeem. Er is een homeopathisch middel dat hier goed bij werkt. selenium metallicum D12. Als dat niet werkt, zou de DA misschien toch een kweekje kunnen nemen en kunnen kijken of er een bacterie bij zit. De tussenteeneczeem kan wel eens veroorzaakt worden door de Staphylococcus intermedius bacterie. En daar heb je dan een zalfje voor nodig clindamycine in zit (AB).
Door koppiekrouw
#1208831
ik ben nu bezig met sokjes er om heen doen en ik probeer nu aardapels uit ik wil welke stof in hondevoer zit

gr koppiekrouw. ;D
Door dionsopa
#1209237
koppiekrouw schreef: ik ben nu bezig met sokjes er om heen doen en ik probeer nu aardapels uit ik wil welke stof in hondevoer zit

gr koppiekrouw. ;D
wat bedoelt U
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door