Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door apie
#1209193
hallo allemaal,

Ik voer onze hond sinds een jaar kvv (enrgique, duck compleet, farmfood compleet) en wil graag voor ongeveer twee á drie dagen zelf voer gaan samenstellen.

Ik heb al een paar keer gelezen dat als je voor het merendeel kvv geeft, de percentages van de samengestelde maaltijden niet heel erg nauwkeurig hoeven te zijn.

Toch een paar vraagjes:

Volgens Ian Billinghurst zou een barfmenu uit
- 60% rauwe vleesbotten bestaan (50% vlees, 50% bot)
- 15-20% groente
- 10-15% orgaanvlees
- 5-10% tafelrestjes

Ik ben nog niet thuis in de botten dus geef ik (pas een weekje)
- 70% vlees maar geen bot dus
- 20% groente
- 10% tafelrestjes in de vorm van gekookte aardpappelen of rijst
0% orgaanvlees omdat hij dat alle andere dagen binnenkrijgt via kvv
Ik heb huttenkäse als calciumbron of eireschaalpoeder gebruikt.

Ik begrijp dat dierlijke botten beter zijn als calciumbron, dus ben van plan wat bij de slager te halen. Maar is dat nodig als hij nog veel kvv eet?

Is de hoeveelheid spiervlees te veel? Anders kom ik niet aan de juiste hoeveelheid voer per dag.

En moet ik als ik vleesbotten haal daar erg in varieëren ook als hij veel kvv eet?

Ben benieuwd wat jullie vinden. Tips zijn meer dan welkom!!
Ilja
#1209208
zou eerder voor wat vleesbotten als aanvulling op de kvv kiezen
dan al dat spiervlees, ben alles behalve een expert maar 70%
is echt heel veel...

En ik weet het niet 100% zeker maar die merken kvv die je noemt hebben geloof ik
niet allemaal een natuurlijke calcium bron..

Het leuke aan barfen is vooral dat je hond langer bezig is met z'n maaltijd, spiervlees groente en tafelrestjes
is ook allemaal hap slik weg, terwijl ze op een kippekarkasjes of eende of kippenek lekker kunnen knabbelen...

Ik heb in het begin ook vooral kvv gevoerd en dan twee daagjes wat barf, en dan vooral om te beginnen kippenekken vleugels (wel inknippen)
en eendenekken waren..
soms een sardientje..
en wat runderspiervlees en weet ik nog wat allemaal meer bij de appie in de aanbieding was ;D

Je hoeft in het begin nog niet teveel te varieeren, probeer het eerst eens met wat kippenekken vleugels of karkasjes of eendenekken daar is goed aan te komen en makkelijk te verteren, en als dat goed gaat krijg je de smaak in al de rest vanzelf te pakken ;D

Barfplaats wordt gesponsord door