Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door poemoekelke
#1208439
Hallo allemaal.

Voor onze doof en blinde hond met epielspie zou ik graag over willen stappen op barf.
Maar door gebrek aan concentratie door ziekte vind ik het allemaal zo ingewikkeld...
alle nodige info staat verspreid en het lijkt heel wat uitzoek werk om een goed menu samen te stellen.

Daarnaast vraag ik me af of jullie elke dag langs de slager ed moeten of dat jullie allemaal een giga vriezer hebben??? ???

Kun je ook bv alleen maar smuldier geven of komt de hond dan het één en ander te kort?
Groetjes Kim
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1208454
Ik denk dat de meeste inderdaad een vriezer hebben,sommige ook speciaal voor de honden(zoals hier),dat is makkelijk je hebt steeds een voorraad en het is goedkoper om wat groter in te slaan.

Als je naar de rekenhulp gaat dan rekent het programma het voor je uit wat je kan geven per week/2 weken.
Zet anders een menu hier neer en dan is er altijd wel iemand die het voor je wilt nakijken.

In het begin heb ik ook smuldier gegeven zoda tik de tijd kon nemen om op barf over te gaan.
Je kan ook een ander soort KVV nemen,zoals carnibest,rodi enz.
Door sandrra
#1208486
Gewoon een KVV geven, daar zit alles in. En je dan lekker op je gemak inlezen. Ik heb heel veel aantekeningen gemaakt, hoef je t niet steeds weer terug op te zoeken.

Wij hebben idd een vriezer erbij gekocht voor de honden, zodat we in t groot konden inkopen wat alles weer goedkoper maakt.
Door Butch
#1208502
Met KVV geef je al iets heel goeds hoor, als je door je eigen gezondheid (nog) niet kan barfen is het hartstikke goed om dat te geven. Als je dan ook nog eens verschillende KVV's geeft en dan bijv. de een met eend, de ander met kip en dan eens weer een met een ander diersoort, heeft hij zelfs lekker variatie, dat kun je  ook gewoon blijven geven.
Als je dan in de toekomst wil gaan barfen, dan kun je je eerst heel rustig inlezen en het pas gaan doen als je je daar zekerder over voelt. En dan begin je met een paar maaltijden te vervangen voor barf, net wat je wilt.

Rustig aan, dan breekt het lijntje niet.

Die vriezer heb je inderdaad nodig, hoe groter, hoe minder vaak je hoeft te bestellen. Hou marktplaats maar eens in de gaten, een tweedehandsje is vaak ook prima.

Succes!

edit: Mooi document hierboven lizzy!
Laatst gewijzigd door Butch op ma 16 mar 2009, 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door nova
#1208860
applausje Lizzy  dat je iemand zo fijn op weg wil helpen. :D

Ik heb idd vriezer(s) alleen voor mn honden.
Gewoon van marktplaats hoor!
Laatst gewijzigd door nova op ma 16 mar 2009, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door millyckk
#1209242
Lizzy schreef: Ik heb een uitbreiding gemaakt voor jou (en alle andere mensen die beginnen) op dit BARF beginners topic: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... w.html#new. Ik ben benieuwd of je er wat aan hebt.
Hoi Lizzy,
Dit is echt een aanvulling op alle andere info! Ben zelf inmiddels een aardig eindje op weg maar weet nog goed dat ik alles door elkaar haalde: had ik het ene uitgerekend dan bleek het weer strijdig met andere voorwaarden.... Dit is een machtig mooi "stappenplan"!
Door ashley
#1209619
Toch nog een vraag:

Kan ik ook als ik bijv. 560 gram spiervlees en 560 gram orgaanvlees per week moet geven dit ook in 7 porties verdelen en dat elke ochtend geven en dan s'avonds een vleesbot met groenten en yoghurt o.i.d?
Door Lizzy
#1209658
ashley schreef: Toch nog een vraag:

Kan ik ook als ik bijv. 560 gram spiervlees en 560 gram orgaanvlees per week moet geven dit ook in 7 porties verdelen en dat elke ochtend geven en dan s'avonds een vleesbot met groenten en yoghurt o.i.d?
Ja, dat kan ook. Wat jij handig vindt en wat jouw hond lekker vindt (mijn honden hebben hun groente toch het liefst gemengd met orgaanvlees of vlees).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door