Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door orion
#120820
Voor het eerst heb ik mijn pups energique gevoerd om af te wennen in plaatst van de Rodi, nou doe dit dus nooooit meer
Pups aan de deegwitte diaree, het leek net brinta met slijm erdoor
Nu uiteindelijk na heel wat daagjes probiotica gevoerd te hebben, en overgestapt op de cavom begint de ontlasting weer ergens op te lijken
Wie heeft er wel goede ervaringen met energique en pups ???
Door ~anna~
#120826
Mijn jongste was 7 weken en 3 dagen en toen kreeg ze voor het eerst puppy Energique een dag eerder had ze al wat Duck gehad.
Prachtige onlasting met een dag of 5 was ze over op Energique en van de brokken af :D
Door tieneke
#120828
Brinta met slijm erdoor ;D
Je hebt dan nog mazzel,toen de twin bij ons kwam en nog de Energique van de fokker at kregen ze ineens Carnibest van ons.
Ik had het wel wat gemengd maar de overschakeling(vetter) was toch net even iets te groot.
Het gevolg was een nacht en dag stront ruimen en dan ook nog geen Brinta ;)
Op advies van Paul de Carnibest de eerste 3,4 dagen licht gekookt en inderdaad het ging na die tijd steeds beter.
Na een week was de ontlasting als vanouds en nu met een kleine 13 weken oud gaat het gewoon super!!!
Toen ook veel biogarde en pens en fyto gegeven.
Een paar dagen in de week krijgen ze nu wat extra toevoegingen zoals kip,nekken,ribben,pens,scharreleitje,fruit etc...
Straks als ze op 2 maaltijden per dag staan dan gaan ik s'morgens Carnibest geven en s'avonds zelf samenstellen.
Geef je pups de tijd om aan de Energique te wennen ;)
Kook het de eerste dagen licht en hopelijk gaat het dan beter.
Zelf zou ik in ieder geval nooit meer brokjes geven ;)
Dan maar Rodi,is toch ook niet slecht volgens mij.
Door oebaya
#120837
Hier hebben de pups eerst pap gekregen, daarna pap met wat energique en toen helemaal op energique. Toen dat allemaal goed ging, de pups ook aan brokjes gewend en ik heb geen diarree gezien. O, ik jok, 2 pups hadden na een wormenkuur een beetje diarree, maar dat was zo over.
gr.
Nicolette
Gebruikersavatar
Door sylvia
#120867
[quote="orion"]
Voor het eerst heb ik mijn pups energique gevoerd om af te wennen in plaatst van de Rodi, nou doe dit dus nooooit meer
Pups aan de deegwitte diaree, het leek net brinta met slijm erdoor
Nu uiteindelijk na heel wat daagjes probiotica gevoerd te hebben, en overgestapt op de cavom begint de ontlasting weer ergens op te lijken
Wie heeft er wel goede ervaringen met energique en pups ???
[/quote]
Waarom geef je brokken om van de diaree af te komen, als er iets niet goed is voor de darmflora zijn het brokken. Je had ook kunnen terug gaan naar de rodi met wat roosvicee stop erdoor.
Ik heb geen ervaring met energique en pups, mijn pups zijn allemaal groot geworden op Rodi kompleet (pens)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#120881
[quote="orion"]
Voor het eerst heb ik mijn pups energique gevoerd om af te wennen in plaatst van de Rodi, nou doe dit dus nooooit meer
Pups aan de deegwitte diaree, het leek net brinta met slijm erdoor
Nu uiteindelijk na heel wat daagjes probiotica gevoerd te hebben, en overgestapt op de cavom begint de ontlasting weer ergens op te lijken
Wie heeft er wel goede ervaringen met energique en pups ???
[/quote]
Net als Sylvia snap ik niet waarom je een brok (cavom) gaat gebruiken als je pups aan de diaree raken van de energique ??? Waarom ben je dan niet weer Rodi gaan gebruiken als je dat in het verleden blijkbaar goed is bevallen? Ik zou je pups weer zo snel mogelijk van die brok afhalen, en ze dan lekker weer op de Rodi zetten zodat hun darmflora zich goed kan ontwikkelen.
Door tessa
#120905
Ik heb mijn nest eerste nest shihtzu s groot gebracht met enkel energique, het is me uitstekend bevallen, weinig poep, gezonde pups, alleen was de ontlasting soms te hard, dit is op te lossen met wat olie door de voeding. Ik ben echt heel blij met het resultaat van alleen kvv. Pups zijn nu anderhalf jaar en zijn bij mijn weten nog nooit aan de diaree geweest omdat ze een goede darmflora hebben opgebouwd. Nu heb ik een nest van vier dagen oud en ik ga nu half bibi, half energique voeren, kijken hoe dat bevald (t?)
Door Ordell
#120909
[quote="tessa"]
Ik heb mijn nest eerste nest shihtzu s groot gebracht met enkel energique, het is me uitstekend bevallen, weinig poep, gezonde pups, alleen was de ontlasting soms te hard, dit is op te lossen met wat olie door de voeding. Ik ben echt heel blij met het resultaat van alleen kvv. Pups zijn nu anderhalf jaar en zijn bij mijn weten nog nooit aan de diaree geweest omdat ze een goede darmflora hebben opgebouwd. Nu heb ik een nest van vier dagen oud en ik ga nu half bibi, half energique voeren, kijken hoe dat bevald (t?)
[/quote]

Hoe "het" bevalT. 3e persoon dus stam + t. ;)
Laatst gewijzigd door Ordell op zo 04 jul 2004, 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#120963
[quote="Ordell"]
[quote="tessa"]
Ik heb mijn nest eerste nest shihtzu s groot gebracht met enkel energique, het is me uitstekend bevallen, weinig poep, gezonde pups, alleen was de ontlasting soms te hard, dit is op te lossen met wat olie door de voeding. Ik ben echt heel blij met het resultaat van alleen kvv. Pups zijn nu anderhalf jaar en zijn bij mijn weten nog nooit aan de diaree geweest omdat ze een goede darmflora hebben opgebouwd. Nu heb ik een nest van vier dagen oud en ik ga nu half bibi, half energique voeren, kijken hoe dat bevald (t?)
[/quote]

Hoe "het" bevalT. 3e persoon dus stam + t. ;)
[/quote]

Oh ja , das lekker, lesje Nederlands op zondagmorgen. ;D
Door ~Joke~
#121212
[quote="orion"]
Voor het eerst heb ik mijn pups energique gevoerd om af te wennen in plaatst van de Rodi, nou doe dit dus nooooit meer
Pups aan de deegwitte diaree, het leek net brinta met slijm erdoor
Nu uiteindelijk na heel wat daagjes probiotica gevoerd te hebben, en overgestapt op de cavom begint de ontlasting weer ergens op te lijken
Wie heeft er wel goede ervaringen met energique en pups ???
[/quote]
Mijn pup is groot geworden op energique, nooit rare of dunne poep gehad. De pups kregen bij de fokker al energique vanaf hun eerste vaste hapje!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door