Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1208583
Lizzy schreef: Huh? Volgens mij is dit een antidepressivum ?
Dat klopt, maar het kan ook ingezet worden bij incontinentie.
Het verhoogt de capaciteit van de blaas en zorgt er voor dat de druk van de sluitspier van de blaas toeneemt.
Ik heb er overigens geen ervaring mee.
#1208688
Dat zei mijn DA ook.

Het is gewoon verwarrend omdat het een antidepressivum  is.

Als ik mijn hond imipramine toedien, wat voor gedragsveranderingen kan ik verwachten of werkt het alleen maar richting de sluitspier? Worden ze afhankelijk van imipramine?

Bedankt voor het aantwoord,

Duda
#1208707
Imipramine wordt bij de mens en de kat gebruikt voor iets wat interstitiele cystitis wordt genoemd. Daarbij zijn de cellen van de blaas zelf ontstoken en het heeft bij mensen een psychosomatische achtergrond, vandaar de antidepressiva.
Of het bij honden ook voorkomt, geen idee. Bij katten hebben sommige blaasklachten duidelijk een link met stress, bij honden is dat naar mijn idee minder.

Wat zijn de klachten van je hond?
#1208745
Hitam schreef: Imipramine wordt bij de mens en de kat gebruikt voor iets wat interstitiele cystitis wordt genoemd. Daarbij zijn de cellen van de blaas zelf ontstoken en het heeft bij mensen een psychosomatische achtergrond, vandaar de antidepressiva.
Of het bij honden ook voorkomt, geen idee. Bij katten hebben sommige blaasklachten duidelijk een link met stress, bij honden is dat naar mijn idee minder.

Wat zijn de klachten van je hond?
Tannetje, ik heb hier voor m'n neus een artikel over incontinentie bij de teef tgv castratie, en daar wordt imipramine ook in genoemd. Het heeft een direkte werking op de sluitspier.
#1208760
Mijn eerste posting over blaasontsteking. Helemaal op het einde staat het over de verdikte blaaswand en blijkbaar urine die binnen blijft omdat de blaaswand niet glad is.

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 778.0.html

Inmiddels gebruiken wij Propalin, baytril (antibiotica) en eurologist voor de blaas. Hij krijgt nog van medicijnen rimadyl, puur osteo en befedo mobile (voeding supplement).

Groetjes,

Duda
#1210341
*Dorothea* schreef: Tannetje, ik heb hier voor m'n neus een artikel over incontinentie bij de teef tgv castratie, en daar wordt imipramine ook in genoemd. Het heeft een direkte werking op de sluitspier.
Ok, dat is dan nieuw voor mij.
Ik heb ooit meegedaan aan een onderzoekje bij katten met chronische blaasontsteking en imipramine en dat gaf toen geen significant effect.
#1210344
duda schreef: Mijn eerste posting over blaasontsteking. Helemaal op het einde staat het over de verdikte blaaswand en blijkbaar urine die binnen blijft omdat de blaaswand niet glad is.

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 778.0.html

Inmiddels gebruiken wij Propalin, baytril (antibiotica) en eurologist voor de blaas. Hij krijgt nog van medicijnen rimadyl, puur osteo en befedo mobile (voeding supplement).

Groetjes,

Duda
Ik snap de imipramine nu wel. Hij is een lastig geval. Dat kun je niet simpel oplossen met een supplementje hier of daar.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door