Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door pieterendiaan
#1208347
Hallo,

Ik hoorde onlangs dat het goed is om naast carnibest de kruidenmix te gebruiken (is gemalen boekmaag). Blijkt goed te zijn als aanvullen en werkt goed voor maag-, huid-, darm- en vachtproblemen.
Wie gebruikt dit en merkt verschil? Ben benieuwd nl naar ervaringen hiermee.
Alvast bedankt!

Groeten Diana
Door Truus
#1208368
Ik ken het wel  en heb het een tijdje gegeven ze waren er dol op.
Heb het even opgezocht:
*Dat is de inhoud van de boekmaag van een schaap of een rund (kalf).

Het ziet eruit als spinazie en ruikt naar str*nt 

Het zit bomvol pro-biotics  en wordt gegeven om de darmflora een beetje op te krikken. Daarnaast vinden de honden het erg lekker maar je moet geen lebber krijgen na het eten...da's minder LOL.*
Laatst gewijzigd door Truus op zo 15 mar 2009, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pieterendiaan
#1208376
[quote="Truus"]
Ik ken het wel  en heb het een tijdje gegeven ze waren er dol op.
[/quote]

Bedankt voor je reactie! Wat is de reden dat je ermee gestopt bent (wat ik zo opmaak uit je tekst)?

Ik heb een rol in huis maar omdat het zo ontzettend stinkt wil ik graag weten of het echt werkt/nuttig is of niet. Als het namelijk niet nuttig is bespaar ik mij die stank graag  :D
Door Truus
#1208383
[quote="pieterendiaan"]
Bedankt voor je reactie! Wat is de reden dat je ermee gestopt bent (wat ik zo opmaak uit je tekst)?

Ik heb een rol in huis maar omdat het zo ontzettend stinkt wil ik graag weten of het echt werkt/nuttig is of niet. Als het namelijk niet nuttig is bespaar ik mij die stank graag  :D
[/quote] Omdat ik geen Carnibest meer bestel, geef ik ook geen kruidenmix meer. Had laatst nog een rolletje gevonden bij het opruimen van de vriezer en ze vonden het weer geweldig. Ik deed het toen bij de KVV.
Door pieterendiaan
#1208388
[quote="Truus"]
Omdat ik geen Carnibest meer bestel, geef ik ook geen kruidenmix meer. Had laatst nog een rolletje gevonden bij het opruimen van de vriezer en ze vonden het weer geweldig. Ik deed het toen bij de KVV.
[/quote]
Dat is inderdaad logisch  ;D.
Merkte je bij jouw honden toen wel verschil bv met ontlasting en dergelijk?
#1208725
Ik heb altijd een aantal rolletjes in de vriezer liggen. Ik gebruik het als een van de honden diarree heeft, en de darmen zijn wat van slag.
Daarvoor vind ik het ook goed werken. Diarree is zo over. Of het ook voor huid- en vachtproblemen werkt weet ik niet.
De boekmaag (kruidenmix) is trouwens van het schaap.
Ik vind de stank trouwens wel meevallen, gewoon een "landelijke" lucht ;D

Caroline
#1208742
[quote="pieterendiaan"]
Absoluut erg landelijke geuren haha  ;D
Je geeft het dus alleen bij "problemen" zoals diarree en niet standaard door de carnibest heen?
[/quote]

Meestal alleen bij problemen, maar vervang ook wel eens een maaltijd door de kruidenmix. Er doorheen mengen doe ik eigenlijk nooit.
#1209364
Hier zijn de hondjes fan van de kruidenmix :D
Ik geef eens of 2 keer per week een rol van 250 gram bij hun gewone eten. Ze eten cb in de ochtend en barf in de avond.
Wel let ik er dan op dat ik niet op een dag bv. kruidenmix geef en tevens pens.
Ze vinden het heeeeeel erg lekker en de zelfgemaakte zalmmix verrijkt met kruidenmix en zeewier is nu nog gezonder en vooral lekkerder :), het wordt beter gegeten dan eerder, toen ze bedacht hadden dat die vis eigenlijk niet zo hoefde.. Terwijl ik vind dat dit vis `wel zo hoeft` ::)

Qua stank; ik vind het inmiddels meevallen. Je moet alleen niet al te lange nagels hebben bij het verdelen zodat je het er nooit helemaal vanaf/onderuit kunt boenen en je de hele dag die geur blijft ruiken als je in je neus peutert bv 8)
Door roos79
#1209426
[quote="FosseMargelle"]
Ik heb altijd een aantal rolletjes in de vriezer liggen. Ik gebruik het als een van de honden diarree heeft, en de darmen zijn wat van slag.
Daarvoor vind ik het ook goed werken. Diarree is zo over. Of het ook voor huid- en vachtproblemen werkt weet ik niet.
De boekmaag (kruidenmix) is trouwens van het schaap.
Ik vind de stank trouwens wel meevallen, gewoon een "landelijke" lucht ;D

Caroline
[/quote]

Hoi Caroline,

De kruidenmix van Carnibest is van het rund, niet van Schaap. Dacht dat de mix die Bibi "maakt" wel van schapenboekmaag is gemaakt.
#1209571
[quote="roos79"]
Hoi Caroline,

De kruidenmix van Carnibest is van het rund, niet van Schaap. Dacht dat de mix die Bibi "maakt" wel van schapenboekmaag is gemaakt.
[/quote]

Oke, dan was ik verkeerd geinformeerd.

Caroline
Door Salty
#1209584
Ik geef het hier ook als een van de bullen wat dunnere ontlasting heeft en daar helpt het goed voor vind ik.Ze vinden het ook ontzettend lekker maar omdat ik het zo ontzettend vind stinken krijgen ze het dus alleen bij uitzondering.Zeker nu de kleine rolletjes uit het assortiment zijn,ik wil het echt niet in mijn koelkast hebben liggen namelijk.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door