Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sylvia
#12080
Het is niet te geloven maar de da op alle mutsen verklaard dat van alle van de door mij genoemde nadelen van castratie niets bewezen is (dus onzin) en dat in amerika pups bij sommige fokkers al met 10 weken gestereliseerd worden zonder daar enige last of nadeel van te ondervinden dus dat de vraagstelster haar teef gerust met 6 maanden kan laten helpen

Het is goed dat ik haar praktijk niet weet want ik zou aan iedere pupkoper een verbod op bezoeken van die praktijk afdwingen wat een $#$%##$#$#
Door 202spots
#12081
Het is niet te geloven maar de da op alle mutsen verklaard dat van alle van de door mij genoemde nadelen van castratie niets bewezen is (dus onzin) en dat in amerika pups bij sommige fokkers al met 10 weken gestereliseerd worden zonder daar enige last of nadeel van te ondervinden dus dat de vraagstelster haar teef gerust met 6 maanden kan laten helpen
Sylvia....kan je vragen WAAR die DA die info vandaan heeft????
Je schrijft  bij "fokkers"......maar zou 'n fokker dan niet doorgaan met de lijn???
Lijkt me vreemd als 'n echte fokker dat dus met 10 weken zou doen...

Het is wel zo dat wanneer je 'n hond uit het asiel haalt,dan zijn die eerst al "geholpen" voordat ze geadopteerd kunnen worden.
Wanneer je 'n puppy onder de 6 maanden mee naar huis neemt dan zijn die "nog"niet geholpen omdat ze TE jong zijn.
Je moet wel alvast vooruit de operatiekosten betalen wanneer je de pup mee naar huis neemt,en krijgt dat terug betaald wanneer je de hond terug brengt om te laten "helpen".
Meestal is het vroegste rond de 6 maanden...dus daar ben ik het wel mee eens met de schrijver...maar van 10 weken heb ik echt nog nooit eerder gehoord hoor....
Door sylvia
#12082
Ik weet dat er fokkers in amerika zijn die dit doen dan verkopen zij de teven die ze niet voor de fok (duurder) verkopen ,gecastreerd zodat de mensen er niets mee kunnen dit gebeurd dan inderdaad met 10 weken want anders kunnen ze die puppen niet meenemen.

Maar compleet achterlijk vind ik een da die indienst van een omroep op een forum van die omroep gaat zeggen dat in amerika puppen met 10 weken worden gecastreerd en dat die daar geen nadelige gevolgen van ondervinden,volgens mij is daar nog geen onderzoek naar verricht,vervolgens bonjoured ze ook nog de nadelige gevolgen weg omdat die volgens haar nog nooit bewezen zijn,volgens mij is er ook nooit bewezen dat het er niet mee te maken heeft dus wat dat aangaat.......
Door sylvia
#12083
nee die was het niet op dat forum hebben ze een da die liesbeth heet voor de honden (geloof dat ze ook het paardenforum doet)

Dat was zeker Henk Lomperd? ;D

gr.Ordell
Door sylvia
#12084
ik heb geantwoord dat ik blij ben niet in haar praktijk te zitten bij een dierenarts die nog niet eens verontrust is bij het idee een pup van 10 weken te castreren,Volgens mij was het een machteloos antwoord omdat ik aan een vraagstelster in mijn antwoord had vermeld dat da's altijd alleen vertellen dat het risico op een eventuele (en helemaal niet zekere) baarmoederonsteking weg was en dat het risico op melkklierkanker kleiner was (en dat dit verhoogde risico ook maar heel klein was) maar dat de da's verzuimen te vertellen welke risico's castratie met zich meebrengt zoals incontinentie (volgens liesbeth is daar geen enkel risico op)Huidproblemen ,zwaarlijvigheid,suikerziekte en nog meer van deze ongein......dan mot je iets he als da die zijn/haar inkomen graag gegarandeerd ziet
Die Liesbethe is zijn assistente volgens mij  ;D. Henk Lomperd heeft daar de supervisie dus ik denk dat hij in het geheel achter de uitspraken staat die door zijn assistente worden overgeschreven uit een boekje.

gr.Ordell
#12085
Vreemd allemaal. Hier in Nederland wordt zo'n jonge leeftijd normaal helemaal niet gepropageerd, omdat algemeen gevonden wordt dat een hond toch beter uit moet groeien tot een maand of 9, 10 en bij een teef dan liefst vóór de eerste loopsheid.
Door sylvia
#12086
Vreemd allemaal. Hier in Nederland wordt zo'n jonge leeftijd normaal helemaal niet gepropageerd, omdat algemeen gevonden wordt dat een hond toch beter uit moet groeien tot een maand of 9, 10 en bij een teef dan liefst vóór de eerste loopsheid.
Nee ze doet het niet zelf maar bracht het naar voren omda ik tegen iemand gezegd had dat er veel gezondheids nadelen aan zitten (aan castratie) volgens Liesbeth (de da) is dat dus niet waar en begon zij over puppen in amerika die met 10 weken worden gecastreerd en daar totaal geen nadeel van ondervinden......oftewel ............
Laatst gewijzigd door sylvia op za 14 jun 2003, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Angelique
#12087
Pas op, er zijn al zat DA's die bij de laatste puppie-enting al voorstellen om maar meteen een afspraak te maken voor de castratie van de teef met een maand of 6, dan is de klans het grootst dat ze nog niet loops is geweest.
En dit alles ter voorkoming van kanker in die gebieden, waar veel eigenaren graag in mee gaan, zodat ze voortijdig van "de rommel" afzijn. >:(
Vreemd allemaal. Hier in Nederland wordt zo'n jonge leeftijd normaal helemaal niet gepropageerd, omdat algemeen gevonden wordt dat een hond toch beter uit moet groeien tot een maand of 9, 10 en bij een teef dan liefst vóór de eerste loopsheid.
Door roger
#12088
<<En dit alles ter voorkoming van kanker in die gebieden, waar veel eigenaren graag in mee gaan, zodat ze voortijdig van "de rommel" afzijn. >:(<<

En daarboven op ineens voor de rassen die gevoelig zijn voor maagtorsie ineens voorstellen om tergelijkertijd de maag effe vast te pinnen................

Onlangs nog gelezen , dit advies van een Belgisch dierenarts op een Belgisch "dierenvrienden " forum.


 
Door sylvia
#12089
Pas op, er zijn al zat DA's die bij de laatste puppie-enting al voorstellen om maar meteen een afspraak te maken voor de castratie van de teef met een maand of 6, dan is de klans het grootst dat ze nog niet loops is geweest.
En dit alles ter voorkoming van kanker in die gebieden, waar veel eigenaren graag in mee gaan, zodat ze voortijdig van "de rommel" afzijn. >:(
Ja precies dat zij ze ook tegen die mensen ,in amerika doen ze het al met 10 weken en die hondjes ondervinden daar geen nadelen van dus je kan best met 6 maanden stereliseren  >:( muts (sorry)
#12090
Mogge,

Mijn vorige dierenarts adviseerde ook om Bas met 6 maanden te laten steriliseren  ???  Nou ja, zeg........ wij zijn daar maar niet op in gegaan want dat leek ons toch wel errug jong. Ach en daarna ben ik bij deze man weggegaan want hij kwam zijn beloftes niet na (omtrent de demodex van Bas) want ik wilde Bas niet bij voorbaat "levenslang"  geven.

Maar goed, ondertussen is Bas wel gecastreerd maar als ik ooit nog een keer aan een pup begin dan gaan er vanaf dag 1 een heleboel dingen anders omdat ik nu dingen weet die ik toen niet wist (o.a. dankzij dit forum  ;D )

Ivonne
Door Angelique
#12091
Altijd leuk "ondervinden ze geen nadelige gevolgen van"
Hoe weten ze dat, hebben ze al die honden die ze ondertussen al gecastreerd hebben gevolgt. Als voormalig eigenaar van een gecastreerde teef die op de leeftijd van 6 jaar incontinent was, door die castratie, wat achteraf pas verteld wordt als het feit daar is, weet ik maar al te goed dat er wel degelijk nadelige gevolgen aan kunnen zitten. En daarbij, het kan er bij mij niet in dat een dier intact laten slecht zou zijn voor zijn levensverwachting.
Castraties op echte medische indicaties vallen hierbuiten natuurlijk, soms kun je niet anders.

Trouwens, die teef waar ik het hier over heb is al 8 jaar dood, is 10 jaar geworden, dus 12 jaar geleden was bij mijn DA al bekend dat castratie incontinentie kon veroorzaken. Deze mutsentellenmeedierenarts is dus wat je noemt "lekker bij de tijd"
Brrr, daar zul je aan overgeleverd zijn >:( >:(

Ja precies dat zij ze ook tegen die mensen ,in amerika doen ze het al met 10 weken en die hondjes ondervinden daar geen nadelen van dus je kan best met 6 maanden stereliseren  >:( muts (sorry)
Door sylvia
#12092
Altijd leuk "ondervinden ze geen nadelige gevolgen van"
Hoe weten ze dat, hebben ze al die honden die ze ondertussen al gecastreerd hebben gevolgt. Als voormalig eigenaar van een gecastreerde teef die op de leeftijd van 6 jaar incontinent was, door die castratie, wat achteraf pas verteld wordt als het feit daar is, weet ik maar al te goed dat er wel degelijk nadelige gevolgen aan kunnen zitten. En daarbij, het kan er bij mij niet in dat een dier intact laten slecht zou zijn voor zijn levensverwachting.
Castraties op echte medische indicaties vallen hierbuiten natuurlijk, soms kun je niet anders.

Trouwens, die teef waar ik het hier over heb is al 8 jaar dood, is 10 jaar geworden, dus 12 jaar geleden was bij mijn DA al bekend dat castratie incontinentie kon veroorzaken. Deze mutsentellenmeedierenarts is dus wat je noemt "lekker bij de tijd"
Brrr, daar zul je aan overgeleverd zijn >:( >:(
sterker nog deze da zegt letterlijk op mijn stelling dat ze er ook incontinent van kunnen worden,dat dit niet bewezen dus niet waar is
Door sylvia
#12093
dit is dus wat ze schreef
Hoi, inderdaad is het verstandig om jouw hond voor de eerste loopsheid te laten steriliseren. De kans op baarmoederonsteking en melkklierkanker is dan het kleinst. de verhalen die rondgaan over incontinentie enzovoort zijn nooit wetenschappelijk bewezen en in Amerika worden pups van 10 weken al gesteriliseert en daar zijn nooit nadelige gevolgen van gezien. Dus ik ben het eens met jouw dierenarts om je hond op een leeftijd van 6-7 maanden te laten steriliseren. groetjes Liesbeth
Door ellen
#12094
ik fok katten namelijk heilige birmanen.  als ik van iemand hoor dat deze een kitten wil alleen voor knuffelkat. dus niet om mee te fokken of te showen wordt deze gecastreerd. dat is met 13 weken. de nadelen zijn er altijd. maar de voordelen zijn er legio. er is maar 1x stress want hij krijgt gelijk zijn enting en chip. dit gebeurt dus onder narcose.
de narcose is zeer licht. vaak een gasnarcose.  
de kater blijft gewoon doorgroeien en de kans op blaasgruis is hetzelfde als een castratie op oudere leeftijd.  dus waarom zal het met een reu anders zijn?
mijn dierenarts zei wel dat het met poezen iets moeilijker is omdat dan alles nog te klein is om er bij te kunnen.
ellen
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door