Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tiny
#1207884
:-\ Vandaag ontdekte ik tijdens de wekenlijke borstelbeurt, waar een gebitscontrole bij hoort, dat Tessa een los voortandje heeft. Bovenin.
Ik vond het wat scheef staan en voelde eraan en hij wiebelde. Dat is toch raar? hoort dat ook bij ouder worden?
Kan er zeker niet veel tegen doen? En zou dit ook consequenties hebben voor het heerlijke barfen wat ze doet?
Oorzaak weet ik ook niet. Vitaminengebrek schiet me te binnen, maar dat lijkt me heel sterk.... :(
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1207891
Dat hoort bij het ouder worden helaas. Een vitaminetekort zou sterk moeten lijken, maar kun jij als enige elimineren. Consequenties voor het barfen hoeft het niet te hebben, want ze doen niet zo bijster veel met hun voortanden. Hier zijn er bij enkelen wat voortandjes pleite. zij het afgebroken, afgesleten of er helemaal uitgevallen. Het eten smaakt ze allemaal nog steeds prima.
Een tandje was alleen nog los zit zou natuurlijk wel wat pijn kunnen geven, dus in principe kan die beter helemaal weg zijn.
Door tiny
#1207904
Achgossie, mijn meissie wordt oud...... En dan zit ik net die topics te lezen van Weirdo en Lupa, brrrr, tranen in mijn ogen...

Als ze volledig barft krijgt ze toch genoeg vitaminen binnen? Ze krijgt nu wel extra vitamine C ivm haar blaasontsteking.
Door Femke
#1207940
tiny schreef: Achgossie, mijn meissie wordt oud...... En dan zit ik net die topics te lezen van Weirdo en Lupa, brrrr, tranen in mijn ogen...

Als ze volledig barft krijgt ze toch genoeg vitaminen binnen? Ze krijgt nu wel extra vitamine C ivm haar blaasontsteking.
Hier ook een oudere hond (bijna 11) die al 2 tanden mist. En als jij een normaal verantwoord barfmenu hebt dan is er geen reden om aan te nemen dat je honden ergens tekort aan hebben...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1208006
tiny schreef: Achgossie, mijn meissie wordt oud...... En dan zit ik net die topics te lezen van Weirdo en Lupa, brrrr, tranen in mijn ogen...

Als ze volledig barft krijgt ze toch genoeg vitaminen binnen? Ze krijgt nu wel extra vitamine C ivm haar blaasontsteking.
Hier wel, hoop ik ::), maar ik ken ook mensen die een BARFmenu voeren wat bestaat uit kip, kip en pens, aangevuld met pens en dus kunnen we niet zomaar stellen dat als iemand volledig barf voert dat het dan altijd wel goed zit. Volgens mij zit het bij jou wel goed, en is het gewoon even een ouwe wijvenkwaaltje.
Door tiny
#1208451
Volgens mij zit het bij jou wel goed, en is het gewoon even een ouwe wijvenkwaaltje.

Gelukkig wel, als ik op moet noemen wat ze hier allemaal gevarieerd binnen krijgen, ben ik nog wel even zoet.
Ik wil niet beweren dat het een super uitgebalanceerd dieet is want qua gewicht kijk ik niet zo nauw. Kijk meer naar de hondjes ;D
Door Nynke
#1208658
Hoi Tiny,

Gunnar had ook 2 keer een losbungelende tand, die heb ik er toen zelf uitgetrokken met een klein tangetje  :) :) omdat ik het idee had dat hij er met kauwen misschien last van had  :-X  :-\
Door tiny
#1208887
Nynke F schreef: Hoi Tiny,

Gunnar had ook 2 keer een losbungelende tand, die heb ik er toen zelf uitgetrokken met een klein tangetje  :) :) omdat ik het idee had dat hij er met kauwen misschien last van had  :-X  :-\

Heftig, kweenie of ik dat kan :(
Door Nynke
#1209385
tiny schreef: Heftig, kweenie of ik dat kan :(
Tuurlijk wel, ik kan het ook  :D 

Je woont helaas volgens mij niet in de buurt, anders had ik wel even willen kijken ( :naughty:)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door