Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sander
#1197
Zowel Billinghurst als Schultze raden aan om zeewier als supplement te geven. Wat voor zeewier kun je dan het beste geven en in wat voor vorm? En waar kunt je dat dan kopen?
Door Janet
#1198
Als ik het wel heb kelp, lamsoren (soort zeesla), zeekraal. Lamsoren en zeekraal kun je bij een goede visboer halen, maar ik vind het wel prijzig (dagprijs, laatst betaalde ik 1,40 voor 1 ons). Ik vond het wel errug lekker.
Kelp zou ik eigenlijk niet weten. Dit is zo'n onderwerp dat tijdens de big bang verdwenen is :-/.
Door Lizzy
#1200
Hoi Sander, ik geef geen kelp (die kun je overigens in tabletten kopen van Dr Vogel), maar ik koop zeewier (gedroogd) bij de reformwinkel.
Groetjes, Lizzy
Door Anna
#1201
Hoi Sander,

Ik koop het ook gewoon in de reformwinkel. Er bestaan verschillende soorten. Je hebt er die je gewoon als kruiden over het eten kan strooien, maar je hebt er ook die je eerst moet weken, dan koken, dan laten afkoelen en dan pureren. Je hoort het al, de ene soort is makkelijker in gebruik dan de andere. Ik heb me laten vertellen dat ze even goed zijn.

Groetjes,

Anna.
Door Sander
#1202
Ik heb gisteren bij de reformwinkel wel gedroogde zeewier gezien, maar ik wist niet zo goed welke ik dan zou moeten hebben, want ze hadden verschillende soorten zeewier.
Door 202spots
#1203
Ik vind de poeder het makkelijkste.
Wanneer ik de groentemix maak,dan roer ik ook gelijk de Kelp poeder er door,en dan vries ik het.
Door sylvia
#1205
ik kan hier de lamsoor en zeekraal zo uit het water steken....hoewel ik dan waarschijnlijk wel ruzie krijg met degene die er vergunning voor hebben ;D
Door Paul_Barte
#1206
Heb laatst ook geprobeerd om wat lamsoren te jatten...krijg ik me toch ruzie met die boer van wie die beesten waren.....niet normaal meer.
Door Lizzy
#1207
Heb laatst ook geprobeerd om wat lamsoren te jatten...krijg ik me toch ruzie met die boer van wie die beesten waren.....niet normaal meer.
Hebbie wel uitgelegd dat het voor je hondjes was?
Door Janet
#1208
ik kan hier de lamsoor en zeekraal zo uit het water steken....hoewel ik dan waarschijnlijk wel ruzie krijg met degene die er vergunning voor hebben ;D
Ow, lekker zeg. 't Enige wat je hier kunt steken zijn van die vieze kleffe algen :-X.
Door Diegel
#1209
Ik heb gisteren bij de visboer verse 'zeevenkel' gekocht (Crithmum maritimum). Het zag er lekker groen en vers uit. :P
Nu wil ik een deel voor onszelf gebruiken en een deeltje voor Diegel.
Mag ik dat gewoon rauw door de blender in haar groenteprutje doen of is dat af te raden?
En van de gastronomen onder ons is een receptje voor ons ook wel welkom! ;)
Groetjes, Lieve
Door SHIVA
#1210
Als ik het wel heb kelp, lamsoren (soort zeesla), zeekraal. Lamsoren en zeekraal kun je bij een goede visboer halen, maar ik vind het wel prijzig (dagprijs, laatst betaalde ik 1,40 voor 1 ons). Ik vond het wel errug lekker.
Kelp zou ik eigenlijk niet weten. Dit is zo'n onderwerp dat tijdens de big bang verdwenen is :-/.
goede morgen iedereen ik heb een domme vraag
wat is nu precies lamsoren en zeekraal
hoe ziet dat er uit
kan je het ook zelf eten
hoe geef je dat aan de honden
hoe eet bereidt je dat voor menselijk gebruik
geef de honden gedroogde zeewier door het voer
ik heb ook wel eens van zeewier thee getrokken
maar dit kan ik even niet voor mijn geest halen
gr shiva
Door Janet
#1211
Zeekraal heeeeeel kort koken (ca. 1 minuut), lamsoor weet ik niet, volgens mij kun je dat overgieten met kokend water. Heerlijk als groente, met een klontje boter.
Bij de vishandelaar kun je het trouwens ook kopen.
Volgens mij kun je het voor de honden gewoon rauw pureren en door de g/f-mix doen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door