Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Search
#1207812
We hebben een Sheltie teefje van een maand of 8. ze is erg kieskeurig met voedsel. Nadat we behoorlijk wat darmproblemen hebben gehad met CB gaat het gelukkig met energique nr 2 wel goed. Nu moet ze binnekort over op nr 1 voor volwassen honden, maar ik kan eigenlijk nergens terug vinden wat het verschil is tussen deze voedingen. Bij CB was de puppy-variant alleen wat fijner  gemalen. Weet iemand hoe dit zit bij energique? Zou ik ze ook gewoon nr 2 kunnen blijven voeren?
Door *Evie*
#1207826
Volgens mij zit er niet veel verschil in, wij geven wel eens nr 4 speciaal als ze eventjes
van slag zijn met hun darmpjes enzo. Dat werkt zo goed, maar dat is ook gewoon
heel fijn.

De samenstelling is gewoon anders.
Door Fynn
#1207840
[quote="*Evalien*"]
Volgens mij zit er niet veel verschil in, wij geven wel eens nr 4 speciaal als ze eventjes
van slag zijn met hun darmpjes enzo. Dat werkt zo goed, maar dat is ook gewoon
heel fijn.

De samenstelling is gewoon anders.
[/quote]

De nr 4 is voor honden met huid en darmproblemen.
En die is duurder dan de nr 1.
Ik denk dat je op de site wel terug kan vinden wat het verschil is in samenstelling en anders gewoon even een mailtje naar energique.
Wij hebben nooit geen puppie kvv gegeven gelijk de volwassen versie en daarna al vrij snel barf.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door *Evie*
#1208369
Ja op de website staat alle info wat erin zit.

Nr 4 ooit in huis gehaald toen kane niet lekker in zn vel zat,
merkte wel gelijk dat als hij diaree het zo over was ervan.
Vandaar dat wij het dan alleen gebruiken
Door Search
#1213724
Bedankt voor jullie reacties. Op de website word je weinig wijzer van de samenstelling. Wel interessant vond ik dat toen ik in de winkel ging om Prins lam-rijst ze me Energique nr 4 wilde geven. Nu wist ik dat Prins Super Compleet eigenlijk energique nr 1 was. Als ik de analyse/samenstelling van Prins lam-rijst en energique nr 4 vergelijk zijn deze ook hetzelfde  :).
Door Lizzy
#1219197
[quote="Search"]
Bedankt voor jullie reacties. Op de website word je weinig wijzer van de samenstelling. Wel interessant vond ik dat toen ik in de winkel ging om Prins lam-rijst ze me Energique nr 4 wilde geven. Nu wist ik dat Prins Super Compleet eigenlijk energique nr 1 was. Als ik de analyse/samenstelling van Prins lam-rijst en energique nr 4 vergelijk zijn deze ook hetzelfde  :).
[/quote]

Energique en Prins zijn ook dezelfde voertjes en worden in dezelfde fabriek gemaakt.

Energique 1:
ruw eiwit 14,8 %
ruw vet 14,1 %
ruw as 2,95 %
ruwe celstof 0,70%
vocht 61,5 %
calcium 0,66%
fosfor 0,48 %

Energique 2:
ruw eiwit 15,0 %
ruw vet 14,5 %
ruw as 3,02 %
ruwe celstof 0,70%
vocht 63,5 %
calcium 0,66%
fosfor 0,48 %

Buiten 0,2% meer eiwit en 0,4% meer vet en 0,7% meer ruw as is er dus geen verschil. Met andere woorden: er is geen verschil. Niet noemenswaardig in ieder geval. Maar mensen willen tegenwoordig nou eenmaal graag puppy voer, volwassen voer, senior voer, heddur voer, tjiewaawaa voer. Nadat de voedsel-fabrikant de behoefte heeft creeert.
Door bloemetje
#1220227
Ik heb ooit eens een mailtje gestuurd naar Energique omdat mijn fokster persé wilde dat ik 2 voerde aan mijn pupje terwijl mijn hele vriezer nog overvol lag met nr. 1  ;D
Ik heb het mailtje zelf niet meer maar ze schreven me:

Het verschil tussen 1 en 2 is dat de nr. 2 meer rood vlees bevat en makkelijk verteerbare granen

Dus...... Tja wat moet je ermee??? Guus heeft er nooit last van gehad in elk geval...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door