Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door qyan
#120769
jawel, het is weer feest, qyan is weer kreupel sinds gister, staat op 3 poten :-\
in eerste instantie dacht ik aan zijn knie, dat is het niet.
is allemaal heel soepel en pijnloos, idem met heupen, idem met rug.

vanmorgen kreeg ik de ingeving om toch maar ff onder zijn poten te kijken.
onder zijn rechter achterpoot zit wel een hard bultje, ene keer trekt hij weg als je eraan zit, andere keer doet ie weer of er niets aan de hand is.
heb hem vandaag al een paar x met zijn poot in de biotex gezet en blijf dat maar ff herhalen, misschien zit er wel gewoon iets in zijn voet, want verdere pijn aan die poot kan ik echt niet ontdekken.

zou het een grasaar kunnen zijn, of geweest kunnen zijn?
of gaat het met een grasaar toch wat ontsteken, geen idee hoe dat eruit ziet, nog nooit meegemaakt ook ???
heb wel op google gekeken, maar een gaatje kan ik niet ontdekken.
gewoon een klein, heel hard rond bultje.
kan me niet voorstellen dat ie van zo'n bultje kreupel wordt, maar je weet maar nooit
Door Truus
#120773
Nou ja zeg, het is inderdaad weer feest, bah!
Als je aan het bultje komt, trekt hij dan zijn poot terug?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#120774
qyan schreef: jawel, het is weer feest, qyan is weer kreupel sinds gister, staat op 3 poten :-\
in eerste instantie dacht ik aan zijn knie, dat is het niet.
is allemaal heel soepel en pijnloos, idem met heupen, idem met rug.

vanmorgen kreeg ik de ingeving om toch maar ff onder zijn poten te kijken.
onder zijn rechter achterpoot zit wel een hard bultje, ene keer trekt hij weg als je eraan zit, andere keer doet ie weer of er niets aan de hand is.
heb hem vandaag al een paar x met zijn poot in de biotex gezet en blijf dat maar ff herhalen, misschien zit er wel gewoon iets in zijn voet, want verdere pijn aan die poot kan ik echt niet ontdekken.

zou het een grasaar kunnen zijn, of geweest kunnen zijn?
of gaat het met een grasaar toch wat ontsteken, geen idee hoe dat eruit ziet, nog nooit meegemaakt ook ???
heb wel op google gekeken, maar een gaatje kan ik niet ontdekken.
gewoon een klein, heel hard rond bultje.
kan me niet voorstellen dat ie van zo'n bultje kreupel wordt, maar je weet maar nooit
Jawel, zou goed kunnen. Het gaatje zie je niet, das minuscuul. Het patroontje is vaak, kreupel lopen, bultje, bultje kapotbijten, pijn even weg, volgende dag nieuw bultje eindje hoger, weer kreupel enz. Zo'n grasaar (of haar) is zo dik als een haar zodat die makkelijk de huid in kan glijden zonder een zichtbare verwonding achter te laten. Als die bultje 1 kapot heeft zou ik even naar de DA gaan om het te laten zien en dat ze kunnen proberen om het kreng eruit te vissen.
Door qyan
#120775
dat is het hem juist, de ene keer trekt ie wel zijn poot terug als je eraan zit en de andere keer niet.
qyan houd van duidelijkheid en werkt altijd graag mee ::) ;D
dus verschillend.
de eerste keer dat je eraan zit trekt ie terug, maar niet eht dat je zegt van, het doet heel erg pijn, eerder iets van het is een rot gevoel.
en de daarop volgende keer is het net of ie zoiets heeft van, bekijk jij het maar, ik houd mijn poot stijf en geeft geen krimp ;D
Door qyan
#120778
Angelique schreef:

Jawel, zou goed kunnen. Het gaatje zie je niet, das minuscuul. Het patroontje is vaak, kreupel lopen, bultje, bultje kapotbijten, pijn even weg, volgende dag nieuw bultje eindje hoger, weer kreupel enz. Zo'n grasaar (of haar) is zo dik als een haar zodat die makkelijk de huid in kan glijden zonder een zichtbare verwonding achter te laten. Als die bultje 1 kapot heeft zou ik even naar de DA gaan om het te laten zien en dat ze kunnen proberen om het kreng eruit te vissen.
er mist bij qyan maar 1 ding: hij zit totaal niet aan het bultje.
enige waar die het al dagen druk mee heeft is een ligplek op zijn ellebogen ::) ;D
maar ik weet ook zeker dat dat bultje er niet zat, want heb eergister nog zijn nagels geknipt.

ik ga maar gewoon door met biotex neem ik aan? en kijken wat er gebeurt en of hij er alsnog aan gaat zitten.
Door Truus
#120779
Het kan natuurlijk ook een doren zijn, die erin zit.
In de biotex is wel goed. Als het bultje maar open gaat en niet dicht groeit.
Sterkte maar weer met dit probleem...arme Gyan.
Ik gebruik ook wel berkenteerolie voor zulke dingen.
Door qyan
#120782
ja truus, het moet natuurlijk niet te lang goed gaan zonder kwaaltjes ;D
en jawel, had hem ingeschreven voor een show volgende week (groot woord), maar voor onze doberdag.
zei vorige week nog tegen 1 van de trainers toen z evroegen hoe het ging, dat er vlak voor de doberdag wel weer iets zou gebeuren ;D
voortaan moet ik m'n mond houden, ik roep het aan.

waarom berkenteerolie? berkenteerolie geneest toch juist, zorgt ervoor dat het dichtgroeit, of niet?

ik hoop echt dat het aan dat bultje ligt en we niet weer van voren afaan moeten gaan beginnen.
de treugslag van groeipijn zou ook nog kunnen, hij heeft hiervoor natuurlijk al last gehad van rechts/links voor en links achter, dus nu is rechts misschien aan de beurt ::)

maar ja, we zien het wel, ik blijf positief, maar als ik hem zie lopen is het toch weer om te :'(
Door Truus
#120785
Ik weet ook niet of het nu zo verstandig is om berkenteeolie te gebruiken. Het maakt de wond schoon en het geneest inderdaad sneller . Maar of dat nu ook goed is......ik denk inderdaad Bio-tex.
Sterkte :-*
Door qyan
#120800
ja, dank je!
haha, wens qyan maar sterkte.
zodra ik met het teiltje biotex aankom begint ie spontaan te trillen en vallen zijn haren uit ;D
(heeft volgens mij herinneringen aan de teiltjes met ectodex waar zijn poten iedere dag inmoesten ofzo)
Door Femke
#120940
qyan schreef: ja, dank je!
haha, wens qyan maar sterkte.
zodra ik met het teiltje biotex aankom begint ie spontaan te trillen en vallen zijn haren uit ;D
(heeft volgens mij herinneringen aan de teiltjes met ectodex waar zijn poten iedere dag inmoesten ofzo)
Trekzalf dan?
Ik weet niets over trekzalf, alleen dat mijn moeder het vroeger gebruikte als wij een splinter oid in onze vinger hadden die ze er niet uit kon krijgen 8)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#120954
qyan schreef: ja truus, het moet natuurlijk niet te lang goed gaan zonder kwaaltjes ;D
en jawel, had hem ingeschreven voor een show volgende week (groot woord), maar voor onze doberdag.
zei vorige week nog tegen 1 van de trainers toen z evroegen hoe het ging, dat er vlak voor de doberdag wel weer iets zou gebeuren ;D
voortaan moet ik m'n mond houden, ik roep het aan.

waarom berkenteerolie? berkenteerolie geneest toch juist, zorgt ervoor dat het dichtgroeit, of niet?

ik hoop echt dat het aan dat bultje ligt en we niet weer van voren afaan moeten gaan beginnen.
de treugslag van groeipijn zou ook nog kunnen, hij heeft hiervoor natuurlijk al last gehad van rechts/links voor en links achter, dus nu is rechts misschien aan de beurt ::)

maar ja, we zien het wel, ik blijf positief, maar als ik hem zie lopen is het toch weer om te :'(
Dat bultje is de infectie die de eventuele aanwezige aar veroorzaakt en knapt vaak vanzelf kapot. Wanneer er zich dan in de directe omgeving weer een bultje ontwikkeld weet je dat je met een echte kruiper te maken hebt, anders zou het ook nog een klein splintertje kunnen zijn. De bultjes zijn meestal wel gevoelig tot het moment dat die open is.
Door qyan
#120975
nou, het lijkt er idd op dat er iets in zijn voet zit (gelukkig maar ;)), weet nog niet wat het is, maar vandaag mag ik er echt niet aanzitten.
lijkt er ook wel op dat het gaat ontsteken, want het wordt aardig rood (bultje en daaromheen ook)
dat bultje lijkt wel iets kleiner te worden, maar volgens mij is het nog niet open geweest.
dus maar ff kijken wat de verdere biotex badjes doen
Door qyan
#120977
Femke schreef: naah....wat ik er zo via Google over kan vinden is het misschien toch niet zo geschikt :-\
haha, nee. begon tegen mijn moeder ookal over trekzalf.
die raadde het idd ook sterk af, aangezien ze zelf een keer een soort van brandplek heeft over gehouden na het gebruik van trekzalf.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#121018
qyan schreef: nou, het lijkt er idd op dat er iets in zijn voet zit (gelukkig maar ;)), weet nog niet wat het is, maar vandaag mag ik er echt niet aanzitten.
lijkt er ook wel op dat het gaat ontsteken, want het wordt aardig rood (bultje en daaromheen ook)
dat bultje lijkt wel iets kleiner te worden, maar volgens mij is het nog niet open geweest.
dus maar ff kijken wat de verdere biotex badjes doen
Hopen dat het van de biotex zo week wordt dat die knapt, want het zal toch open moeten :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door