Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door danielle1980
#1205665
mijn ene hond heeft al 7 maanden minimaal oorproblemen en erg ook :-X
ze is heel moeilijk te behandelen omdat het pijn doet en ze bang is we hebben opnieuw moeten trainen en nu lukt het redelijk om het erin te krijgen eindelijk.
we kunnen nu redelijk dat spul erin spuiten ( wat dus de goede/best ab is volgens kweek ) maar we gebruiken t al 2,5 maand en vraag me af of het wel helpt :-\
het word gewoon niet minder lijkt wel,
er komt groen troep, zwart en bloed steeds uit. :'(
ze is helemaal panisch voor die oren, we snijden het haar al weg zodat het niet steeds gaat klitten omdat die troep eruit loopt.

ze krijgt ook nog steeds soort rymadil want zonder is helemaal niet aan te zitten, dan kun je t oor niet eens open houden, nou uh lijkt me dus echt wel slecht al maanden lang die troep dag in dag uit :-X

ze heeft alles al gehad groene leem, tig ab kuren, verschillende cleaners enz enz
ze is ook al een keer uigespoten en ik vraag me af of we dat niet nog keer moeten doen en dan weer fel gaan behandelen? :-\

misschien kunnen jullie mee denken beetje ben zo moedeloos onderhand
Laatst gewijzigd door danielle1980 op vr 13 mar 2009, 08:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Connys
#1205708
Mijn ene Berner heeft dit dus ook -gehad dan-, zwarte smeer en bloed en oneindig schudden. Ik heb het er onder gekregen met fysiologische zoutoplossing, kant en klaar bij de da te koop, en INWENDIG 3 x daags 10 druppels Plantago van Dr. Vogel gegeven. Alles wat je in het oor gooit vinden ze verschrikkelijk vervelend en spuiten is helemaal het ergste wat je ze kunt aandoen, dus wat ik deed is de zoutoplossing 10 ml lauw maken en er voorzichtig ingieten -2 x per dag- en de aanzet masseren, dat schudden ze er dan uit en dan komt het vuil mee en de druppels inwendig geven in wat yogurt of beter nog in de wang spuiten, het hele flesje opmaken ook al lijkt het over. Als het oor schoon is blijf ik goed opletten en bij het minste geringste schudden de zoutoplossing gebruiken en nu is ze al heel lang schoon.
Door Connys
#1205736
Ja inwendig, je kunt het ook uitwendig gebruiken, maar van deze druppels is het fijne dat je ze inwendig kan geven. Hoef je niet iedere keer het oor zo te belasten en het heeft hier fantastisch geholpen.
Door danielle1980
#1205754
nou kan t in iedergeval proberen, maar met de grote van de bacterie en ontsteking weet ik niet of het wel helpt.
maar als het maar iets beter word ben ik al blij.
volgende de kweek was t heel erg namelijk en ik denk niet dat t veel beter is geworden en snap niet waarom.
het zou toch moeten helpen :'(
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1205853
Wat kwam er uit de kweek en wat voor antibiotica is er in gegaan? Ik maak nog wel eens mee dat ze de uitslag verkeerd lezen en dan de verkeerde antibiotica meegeven.
Als er gekweekt is en de juiste antibiotica is gebruikt dan zou het echt minder moeten worden. tenzij je de zalf er niet goed in krijgt.

Je kunt ook overwegen om het oor een keer goed schoon te laten spuiten, waarschijnlijk onder verdoving, als het zo pijnlijk is.
Wat heb je allemaal gebruikt ter ontgifting en hoe lang?

Plantago is weegbree en ontgift ook. Kun je best proberen maar niet alleen, dat is niet sterk genoeg, denk ik.
Door **Jolanda**
#1205874
Haren in de oren niet te kort knippen, stoppels prikken en irriteren het oor waardoor de ontsteking niet overgaat.
Er word door een aantal DA's afgeraden om in een oor vocht te druppelen en moet het juist droog worden gehouden.

Het oor open klappen op het moment dat de hond slaapt schijnt ook goed te werken zodat het oor kan luchten.
Door danielle1980
#1206001
Hitam schreef: Wat kwam er uit de kweek en wat voor antibiotica is er in gegaan? Ik maak nog wel eens mee dat ze de uitslag verkeerd lezen en dan de verkeerde antibiotica meegeven.
Als er gekweekt is en de juiste antibiotica is gebruikt dan zou het echt minder moeten worden. tenzij je de zalf er niet goed in krijgt.

Je kunt ook overwegen om het oor een keer goed schoon te laten spuiten, waarschijnlijk onder verdoving, als het zo pijnlijk is.
Wat heb je allemaal gebruikt ter ontgifting en hoe lang?

Plantago is weegbree en ontgift ook. Kun je best proberen maar niet alleen, dat is niet sterk genoeg, denk ik.
ik heb nu otifin pd oordruppels.
wat t was weet ik niet, ik zal even bellen om te vragen hoe t heet.
maar we hebben 2 kweken gedaan, gewone kweek, maar ook waar je de ab test zeg maar. :-\

ik heb groene leem gebruikt en echinacea.
probiotica.
ik geloof ook chlorella maar dat weet ik niet zeker meer.

schoon spuiten heb ik dus 1x gedaan paar maanden geleden, onder narcose.
omdat ze slecht tegen de narcose kunnen, wilde mn da dat liever niet, maar ja als t dan tijdelijk beter word :-\

even gebeld, positief getest op gentamicine of zo?
was alleen assistent maandag belt de da me weer terug over alles, dan kan ik meer weten als je wilt
Laatst gewijzigd door danielle1980 op vr 13 mar 2009, 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door danielle1980
#1206008
Jol schreef: Haren in de oren niet te kort knippen, stoppels prikken en irriteren het oor waardoor de ontsteking niet overgaat.
Er word door een aantal DA's afgeraden om in een oor vocht te druppelen en moet het juist droog worden gehouden.

Het oor open klappen op het moment dat de hond slaapt schijnt ook goed te werken zodat het oor kan luchten.
ik knip niet, ik snij de haren er rondom, want ze heeft een verschrikkelijke dikke vacht en dat gaat dus klitten als t eruit loopt
Door conleeuw
#1206530
danielle, ik denk toch echt dat hier twee dingen spelen, een het feit dat ze een hardnekkige oorontsteking heb en ten tweede dat de medicatie niet goed ingebracht kan worden als gevolg van haar pijnlijke oor en angs als gevolg daarvan, waardoor jullie in een vicieuze cirkel blijven hangen, oorontsteking, behandel maar niet helemaal goed, oorontsteking en zo voort.
Ik zou nog één keer de oor laten goed schoonspuiten onder narcose, en dan zou ik vragen of het mogelijk is om de oor goed vol te pompen met antibiotica, het mooist zou zijn als er een slangetje (soort drainage slangetje)  in de oor kan blijven (hoe dan ook bevestigd waardoor je de medicatie naar binnen kan spuiten zonder dat je iedere keer aan de externe oor hoef te zitten,  als is het maar voor even, en of als je haar dan onder verdovende middelen moet behandellen voor even dan zou ik dat doen, gewoon zo stoned als een garnaal maken om die oor goed te behandelen, maar dan ook agressief de oor behandelen, voor eens en voor altijd er goed van af  ;) dat zou mijn plan van aanpak zijn, zoals het nu gaat moet je heel snel even flink wat in de die oor mikken, en dan hoop je maar dat het genoeg is en diep genoeg er in zit, en helaas werkt dat vaak niet zo goed met flinke oorontstekingen.
STerkte ermee ;)
Door Femke
#1207360
stomme vraag, maar zou je dit niet met een inwendige AB - tabletten dus - kunnen oplossen? Oren nogmaals schoon laten spuiten en een ab kuur er achteraan?

Sterkte ermee, ik weet wat voor ellende het is als je met de oren tobt  :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1207377
danielle1980 schreef: links kunnen we wel goed behandelen, daar gaat elke dag veel en goed in en ook goed gemasseerd.
maar ook die is nog vuurrood en pikzwart enz. >:(

:-\

Ik zou bijna bang worden dat er een voedselallergie aan ten grondslag ligt als dit zolang duurt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door