Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door millyckk
#1207193
Zit ik net uit te puffen van een paar uur groentemix pureren, lees ik in de bib. dat  in knoflook theobromine zit  :-\
In de mix die ik heb gemaakt zit 3/4 bolletje knoflook ( op 3 liter gepureerde groentemix) >:(
Had alles nog wel zo goed doorgespit: bovende grond groeiende groente, onder de grond groeiende groente etc. etc.
Klopt dat van die theobromine en zo ja, kan dat kwaad in de hoeveelheid die ik heb gebruikt?
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#1207212
Knoflook is in niet te overdreven hoeveelheden juist gezond. Velen hier doen het door de groentemix.

Een chronisch teveel aan knoflook kan op termijn schadelijk zijn (typ maar eens 'knoflook' in in de zoekfunctie hier op BP). Maar maak je geen zorgen over 3 of 4 tenen op drie liter groentemix, dat is ruim binnen de marge  :). Of bedoel je met 'bolletje' een complete knoflookbol? Ik denk het niet, maar in dat geval zou het wel heel erg veel zijn...
Gebruikersavatar
Door pike
#1207213
Bij mijn weten zit theobromine in chocola, niet in knoflook.
Knoflook, zeker de hoeveelheid die jij gebruikt hebt, kan echt geen kwaad. Knoflook bevat juist veel goede stoffen.
Alleen té veel knoflook kan bij de hond bloedarmoede veroorzaken.
Door millyckk
#1207237
Nou, ik heb er denk ik 5 of 6 tenen in gedaan......3/4 bolletje dus. Is dat teveel :-\ (het was trouwens 3,5 liter groentenmix)
Had  hier  inderdaad gelezen dat veel mensen er knoflook doordoen, maar nergens hoeveel nu "teveel"is :(
Heb dus nu voor 3 maand groentenmix in de vriezer.......
Door stephany
#1207281
Hoop alleen dat je hond het lekker vindt, heb hier laatst ook voor het eerst knoflook door de groentenmix gedaan en nu vindt hij er niks meer aan. Terwijl hij eerder gek was op groente. Hier dus geen knoflook meer door de groentenmix.
Door Linda & Kay
#1207297
Ik dacht dat er wel meer tenen in een bol knoflook zit? Vorige week heb ik een groentemix gemaakt en toen had ik volgens mij 6 tenen uit 1,5 bol. Of het waren grote bollen... ::)
Maar ik vind het ook lastig in te schatten hoeveel knoflook verantwoord is om te geven. Want ik wil natuurlijk niet te veel geven, maar te weinig heeft denk ik ook weinig meerwaarde.
Door millyckk
#1207322
stephany schreef: Hoop alleen dat je hond het lekker vindt, heb hier laatst ook voor het eerst knoflook door de groentenmix gedaan en nu vindt hij er niks meer aan. Terwijl hij eerder gek was op groente. Hier dus geen knoflook meer door de groentenmix.
Deed het altijd door het kleine beetje KVV wat hij nog krijgt, maar ben nu ( hoop ik) slim geweest: heb er een blikje sardientjes doorgemixed ( niet van mezelf hoor, ook ergens gelezen :D )
Door 202Spots
#1207400
Hier dan ook nog even..
Volgens Mary Straus... dagelijks niet meer dan 1/2 -1 klein teentje per zeg maar 10 kilo hond. ;)

Garlic: may help repel fleas (although this is anecdotal) and has other health benefits as well. Garlic can be toxic in  large quantities. Give no more than 1/2 to 1 small raw crushed clove (one small part of a bulb) per 20 pounds of body weight daily.
http://www.dogaware.com/dogfeeding.html#TopDry


Wanneer ik voor 2-3 maanden groentemix maak dan gaat er minstens 1-2 hele knoflook knolletjes in.
1 knolletje kan 10-12 teentjes hebben denk ik :-\
Afbeelding
Laatst gewijzigd door mahuni op zo 15 mar 2009, 00:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1207450
Mijn honden zijn juist dol op knoflook. Ze vinden het echt een smaakmaker. En ergo, ze vinden het zelfs lekker als ik een teentje vers uit pers over hun eten!
Door Suri&Bohdi
#1208377
die van mij vinden het ook puur heerlijk, stinkt alleen zo na de griek, als ze je een kusje komen geven...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door