Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jockular
#1204576
Goedemorgen,

Mijn hond krijgt Carnibest maar ik wil kippennekken erbij geven . Moeten die alleen in het begin geplet worden en zo ja hoe lang? Of moet je dat blijven doen?

thanx
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1204584
Nou dat ligt aan je hond natuurlijk. Heb je een tsjiewawa dan is het wellicht aan te raden maar heb je een duitse dog dan is dat echt niet nodig hoor.
Door spickenstef
#1204593
ik heb mijn hond vanaf het begin dat ik overschakelde van brok meteen hele kippennekken gegoven en dat ging heel goed , ze was toen ongeveer een half jaar . Natuurlijk hangt het af van je hond als hij er niet mooi op knabbeld en ze zo doorslikt zou ik ze wel pletten , dus effe kijken hoe je hond gaat reageren
Door 202Spots
#1205566
In de onderwerp heb je 't over vleugels, en in de topic over nekken :-\
Wanneer je vleugels wil geven dan wel even de gewrichten inknippen! ;)
Door Jockular
#1205785
ja wat dom! ik heb nog nooit een kippenek gezien en bedoel dus kippenvleugels....


maar als ik het goed begrijp moet je dat dus ALTIJD blijven doen? (dat inknippen van de gewrichten bedoel ik)
Door 202Spots
#1206092
Jockular schreef: ja wat dom! ik heb nog nooit een kippenek gezien en bedoel dus kippenvleugels....
maar als ik het goed begrijp moet je dat dus ALTIJD blijven doen? (dat inknippen van de gewrichten bedoel ik)
kippen nek met vel:
Afbeelding
Kippen nek zonder vel en verhouding bot/vlees
Afbeelding
Hier hoe je de vleugel moet inknippen, en ja het is dus wel aan te raden om de vleugel te blijven knippen,
zodat 't niet met 'n "bocht" naar binnen gaat wanneer 't in 1 keer word ingeslikt.
Wanneer je de gewrichten hebt ingeknipt, dan kan je dus de hele vleugel in 'n rechte lijn trekken...snappie?
Afbeelding

http://s541.photobucket.com/albums/gg39 ... =slideshow
Laatst gewijzigd door mahuni op vr 13 mar 2009, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1206184
Ik heb nog nooit een kippen nek of kippen vleugel ingeknipt of platgeslagen.
Ligt ook aan de hond hoe hij of zij zoiets op eet.
Door Suri&Bohdi
#1206187
als je een beetje meegevende vleugel heb kun je die gewrichten ook gewoon breken
ben ik achter gekomen..gewoon tegen de richting uit elkaar trekken)
Zou hem in het begin wel effe vasthouden zodat je zeker weet dat ze er op bijten...
Door Jockular
#1206220
WOW een fotoreportage...geweldig! duidelijker kan niet, dankjewel

ik krijg er alleen zelf honger van....

Ik heb wel al vastgesteld dat mijn hond tot nu toe de botjes netjes kapot bijt en dus niet de hele vleugel probeert af te slikken

ik heb zelf wel moeite met het geluid, ik blijf denken dat het slecht voor het gebit moet zijn...!
Door Nynke
#1206272
Jockular schreef:
ik heb zelf wel moeite met het geluid, ik blijf denken dat het slecht voor het gebit moet zijn...!
dat went vanzelf  :D :D ;)
Door 202Spots
#1206274
Wanneer je beleefde eter hebt dan hoef je niet bang te zijn dat 't in 1 stuk word opgezogen.
Cis heeft probleen met de hele gewrichten, wanneer daar niet op gekauwd word dan spuugd ze 'n paar uur later (of s'nachts  ::))de onverteerde gewrichtjes weer uit,
Maar wanneer ik de gewrichten van de vleugel in/door de helft knipt of net als bij de poot 2x inknippen dan verteerd alles
Afbeelding
Door 202Spots
#1206276
Jockular schreef: ik heb zelf wel moeite met het geluid, ik blijf denken dat het slecht voor het gebit moet zijn...!
Denk dan maar dat 't beter klink als wanneer de DA de tanden onder verdoving moet schoonkrabben!! ;)
Door spickenstef
#1206836
ik vind het net zo een heerlijk geluid dat kraken van de botten , en als je hond mooi knabbeld gewoon geven hoor , spickel heeft hier meer problemen met spiervlees als met bot , bot knabbeld ze mooi op maar spiervlees slikt ze zo hap slik weg en dan komt het er na een tijdje weer heel uit dus bij haar wordt het spiervlees nu mooi klein geknipt
Gebruikersavatar
Door pike
#1207072
spickenstef schreef: ik vind het net zo een heerlijk geluid dat kraken van de botten , en als je hond mooi knabbeld gewoon geven hoor , spickel heeft hier meer problemen met spiervlees als met bot , bot knabbeld ze mooi op maar spiervlees slikt ze zo hap slik weg en dan komt het er na een tijdje weer heel uit dus bij haar wordt het spiervlees nu mooi klein geknipt
ik vind het ook altijd heerlijk klinken als je de honden het bot hoort kraken. Zelfde idee kreeg ik vroeger als ik tussen de tevreden kauwende paarden doorliep. Wat een verschil met het vaak onsmakelijke gesmak van mensen die hun bordje eten  :-X
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door