Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door guido
#120569
duitse herder 6 jaar met al een paar jaar klachten van diaree sterk geurende urine sterk vermagerd, vreemde kleur ontlasting, maar eet gigantisch veel is erg levenslustig, dierenarts gaf alvleesklier als probleem en heeft zymoral voorgeschreven ging even goed maar wederom zelfde klachten weer dierenarts, bloedwaardes niet goed nieren niet goed dus op speciale brokken gezet dit ging een week goed maar hij verliest enorm veel gewicht maar behoud zijn levenslustigheid is wel veel erg stinkende scheetjes gaan laten. poept de hele dag door dun en cement kleurig. we weten niet meer wat we er mee aan moeten en de dierenarts is alleen zijn eigen portomonee aan het spekken en niets werkt, wie kent het probleem en kan ons aub helpen aan meer info of advies??
Door Lizzy
#120579
Hoi Guido, is de ontlasting glimmend? Glimmende, lichte ontlasting kan namelijk duiden op een lever of galaandoening. De ontlasting is dan vaak glimmend omdat het vet niet verteerd wordt. Of is de ontlasting meer stopverfkleurig? Want dat kan zeker op alvleesklieraandoeningen duiden.

Wat voor brokken krijgt jullie hond nu? Misschien kun je merk+type even geven. En, wat voor voer gaf je de hond voordat hij deze dierenartsbrokken gaf?

Kun je ook de bloedwaardes die niet goed waren geven?

Groetjes, Lizzy en welkom op Barfplaats trouwens
Door Eidos
#120607
Hey Guido, en Sylvia ;) ;D :-*,

Ten eerste natuurlijk van harte welkom hier ;) !! Ik hoop dat jullie hier goede raad, en tips krijgen zodat jullie lieve ( en erg mooie !!! ) herder eindelijk eens opknapt !!!

Groetjes barbara
Door Netty
#120609
hoi Guido
Ik lees net je stukje, wat vreselijk voor jullie, je staat met je handen in het haar.
Ik weet niet wat je moet doen, ik wil je alleen heel veel sterkte toewensen, en lees in die tussen tijd ook even in de bieb, enne welkom :)
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#120613
Hier heb ik een loge gehad die ook een prima eetlust had en heel mager bleef (ook een Duiste Herder) Ik wist dat er een andere DH uit dezelfde kennel het aan de alvleesklier had en pancreaspoeder over zijn eten kreeg.Deze hond was ook zo verschrikkelijk aan de dunne.Ik heb de eigenaar van de loge met dit verhaal naar de dierenarts gestuurd en inderdaad hij heeft nu ook pancreaspeoder en het gaat prima met hem.Als ik jou was zou ik het toch nog eens aan de dierenarts vragen.
Door Lizzy
#120621
OK, ik weet niet of ik al toestemming heb van Silvia & Guido, maar ik heb net een PB'tje gekregen waarin Silvia verteld dat de hond dus Specific ckd renil krijgt.

Daar zit in:

Wheat, maize, animal fat, fish meal, potato protein, hydrolysed chicken protein, eggs, minerals, whey powder, vitamin mix, powdered cellulose, sunflower oil. Antioxidant: butylhydroxytoluene (BHT). It contains no synthetic dyes or flavouring.

Mijn hemel: ik kan alleen maar zeggen: wat is dit een smerige bagger zeg..... Sorry dat ik het zo bot uitdruk. Jullie kunnen daar natuurlijk ook niets aan doen, maar dit is echt zooi van de eerste orde. En ik zou (als ik jullie was) inderdaad een poging gaan doen om hem zo snel mogelijk van dit voer af te krijgen. Deze bagger wordt dus voorgeschreven bij honden met nier of hart problemen. En dat omdat:

1)Er minder fosfor en eiwit in zit (en ze hebben het over een kwalitatief hoge eiwitsoort - hoe durven ze!).

2)Er zit minder zout in.

3)Er zit een hogere concentratie omega 3 vetzuren in (?? Dit is mij een raadsel want er zit vismeel en zonnebloem olie in dit voer en dus hoezo een verhoogde concentratie omega 3??).

4)Er zit voldoende l-carnitine + taurine in om de hartfunctie te ondersteunen.

Goed, hier heeft jullie hond dus echt niks aan....

Ik wil graag weten wat er aan de hand is met zijn lichaam en waarom er (op grond van de bloedonderzoeken) besloten is dat hij een nierprobleem heeft terwijl stopkleurige ontlasting helemaal niet duidt op nierproblemen maar op alvleesklierproblemen. Ik ben natuurlijk geen dierenarts en misschien dat Tannetje mee kan kijken, maar ik denk dat deze hond prima op een rauw/vers dieet gezet kan worden waar hij waarschijnlijk heel erg van op zal knappen. Maar, ik weet niet of je een kant-en-klaar voer kunt gaan geven (vanwege de eventuele alvleesklierproblemen) of dat je zelf moet gaan samenstellen (zodat je het aan kunt passen aan de specifieke behoeftes van jouw hond) of dat er een versvleesdieet beschikbaar is dat geschikt is voor jullie hond... wie oh wie??
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 03 jul 2004, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#120624
Volgens mij wel LIzzy. Als het is wat ik denk dan moet de pancreas poeder toch het werk doen. Wat jij bedoelt zijn toch van die langwerpige kuipjes ??? waar die troep in zit.
Door Eidos
#120753
Sylvia heeft zelf geen internet en zat dus bij haar broer te typen ;) !! Ze moet vanavond werken en daarom is ze er niet. Maar dit probleem zit hun echt heel dwars... Ze lopen al maanden te klooien en de DA heeft tot nu toe nog niet geholpen. Ik weet zeker dat ze zich snel weer zal melden ( heb haar al aangeboden om bij mij achter de pc te komen als ze wil ). Ik hoop dat jullie ondertussen verder meedenken en er misschien iemand meer kan vertellen ... Linda ?? Tannetje ?? Misschien kunnen jullie hier als jullie willen ook eens over meedenken ???
Gebruikersavatar
Door Nitus
#120790
Hoi Guido, volgens mij heeft jouw hond nog steeds last van zijn alvleesklier, geef je de zymoral nog steeds of ben je daar mee gestopt?
Een hond die last heeft van een niet, of niet goed werkende alvleesklier moet meestal zijn hele leven die medicijnen blijven gebruiken, alhoewel vaak niet in zo'n hoge dosis als in het begin.
Verder zou ik als ik jullie was je hond op een komplete versvlees voeding zetten, Duck heeft zelfs een versie met pancreas erin, dan kun je evt met minder medicijnen toe. Vers is veel beter verteerbaar als brokken en dat in combinatie met de zymoral of een ander pancreaspoeder heb je grote kans dat je hond een stuk opknapt.
Tenminste àls het dus zijn alvleesklier is (ik ben natuurlijk geen dierenarts). Maar brokken weg en over op vers is zo wie zo véél gezonder voor je hond.
Ik heb zelf een hond gehad waarvan de alvleesklier niet meer werkte, hij vrat als een bootwerker maar was broodmager, had alsmaar honger en at zelfs zijn eigen poep op zodra hij klaar was met poepen, dat was erg zielig om te zien.
Sterkte en beterschap
Door Timmy
#120860
In het begin van de behandeling van de pancreas-aandoening (kortweg EPI) moet relatief veel pancreaspoeder gegeven worden. Als dat te weinig is, kan de therapie niet goed aanslaan. Het zou dus een mogelijkheid kunnen zijn dat er te weinig poeder is/wordt gegeven. Al de voeding die de hond krijgt moet met dat poeder vermengt worden, dus ook tussendoortjes.
Als het dan nog niet goed werkt, kun je proberen rauwe runder-alvleesklier met het normale voer te vermengen (1:15).

Wat was er niet goed aan de bloedwaarden?

Gr.
Linda
Door Peet
#120967
Als die hond ook ineens broodmager is geworden, zou ik meteen de schildklier laten testen. Slechte vacht, slechte ontlasting en snel vermageren is -zeker bij Herders- vaak een teken van een te hoge schildklierwerking.

Ik zou deze herder idd snel op een goede kvv met zo min mogelijk graan zetten (ivm de pancreasprobleem, dus liever geen Duck!), bijv Carnibest of Bibi. 2x per week een flinke lap pens, Fytomix voor zijn darmwerking en elke dag wat echinacea druppels en Vit C.
Arm beest...ik hoop dat ' ie snel opknapt!
Laatst gewijzigd door Peet op zo 04 jul 2004, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door