Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Is het BARF dieet gevaarlijk in Zuiderse landen?

BARF IN HET ZUIDEN
Geen stemmen
0%
BARF OF NIET?
3
100%
Door indalo
#1204997
Hallo allemaal :D

De laatste tijd ben ikeen beetje nieuwsgierig gaan worden  in het BARF dieet, ben een beejte p zoek naar alle mogelijke informatie ervan, toen kwam ik op deze site terecht,  ben me ook gaan registreren .

Hier in Spanje had ik het over het BARF dieet met mensen, somigen vertelden me dat ze wel een fokker kenden die ook het BARF dieet toepast aan zijn honden, anderen vertelden me dat ze fokkers kenden die daarmee gestopt zijn omdat hun honden bijna overleden waren door bacteriën?
mijn vraag is ; Is het misschien gevaarlijker om het BARF dieet toe te passen in Zuiders landen?
Wie kan mij daarop een antwoord geven ??

grt, mario
Door Elles0512
#1205036
Hoi,

Ik zie niet in waarom het "daar" gevaarlijker zou zijn, maar dat is mijn opvatting.
Waarom denk jij zelf dat het gevaarlijk zou zijn als ik vragen mag?

Groetjes Elles
Door tieneke
#1205079
Hier in Tsjechie vinden ook de meeste mensen het gevaarlijk en eng al dat rauwe vlees...is hun probleem verder,mijn honden en katten leven nog steeds  ;D ;D
Door indalo
#1205158
hoi elles,

Wel! ik denk dat ze hier niet zo goed om gaan met voeding, België en Nederland zijn landen waar veel controles gedaan worden, hier??
Mijn nicht had in Spanje iets gegeten dat niet vers was, resultaat was,  een microbe had haar volledig verlamd??
Daarmee wil ik ook niet zeggen dat het voor de honden hetzelfde is, denk dat die een andere maag hebben en anders om gaan met bacteriën,
het is gewoon dat ik niet weet als het gevaarlijker zou zijn in warmere landen om het BARF dieet to te passen ??
Door indalo
#1205172
tieneke schreef: Hier in Tsjechie vinden ook de meeste mensen het gevaarlijk en eng al dat rauwe vlees...is hun probleem verder,mijn honden en katten leven nog steeds  ;D ;D
Hoi Tienneke,

Mooie honden!
misschien is dat 1 op de tienduizenden die eens problemen heeft, denk dat het versheid van het eten afhangt?
vinden de mensen daar in Tsjechie het ook gevaarlijk?Dus is het Spanje niet alleen. :D
Door helenavantroje
#1205402
Ik ben nu net begonnen met het Barfdieet, ze vreten de (ingeknipte)kippenvleugels als gekken!
Ik woon op Curacao en zal moeite hebben met kopen van wildkarkassen, dus het zal voornamelijk geitenvlees, vis, rundvlees en kip worden, zal dat bezwaarlijk zijn?
Vandaag krijgen ze groenteprut met knoflook en lijnzaadjes, kippenmaagjes en 3 kippenvleugels, is dat een goed beginnetje? Helena
Door wilfred
#1205447
Barf-voeren is volgens mij niet afhankelijk van het klimaat. Wel zal in warme landen het vlees eerder bederven, logisch toch? Al zou je je hond bedorven vlees geven hoeft hij daar nog niet ziek van te worden. Dit komt vanwege het sterke maagzuur en zij kunnen daar toch nog veel voedingswaarde uithalen. Niet dat ik het ooit geprobeerd heb om bedorven vlees te geven... Een enkele keer als de vriezer leeg is koop ik in de supermarkt afgeprijsde kip die tegen de houdbaarheidsdatum aanloopt.
Ik heb vorig jaar Beau 3 weken meegenomen naar Aruba. Je kan daar echt van alles krijgen en veel is ingevlogen vanuit Nederland. Speciale hondenvlees stukken, vele soorten KVV's, heel veel soorten vis, kip, geit, schaap, rund. Je kan daar je hond prima laten barfen vind ik.
Door Borke
#1205727
Rauw vlees (net als andere levensmiddelen) trekt vliegen aan en daar heb je meer last van als het warm is en dan moet je extra op de hygiëne letten.
Verder zou ik niet weten wat het uitmaakt.
Hier in Nederland kan het ook wel eens een week 30 graden zijn en dan Barfen we gewoon door hoor, ook als we in Zuid Frankrijk zijn  8)
Door Barf
#1206594
Al mijn honden zijn spaanse zwerfhonden en hebben op de straat geleefd, ik kan me niet voorstellen dat vers vlees dan slecht voor ze zou zijn  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door