Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Gayuk
#1203334
Onze Gayuk staat nu ongeveer 10 dagen op kvv,maar het grote enthousiasme van in het begin was blijkbaar net iets té enthousiast!
De eerste dagen ging de Duck er met smaak in, al had hij zoiets van wat moet ik met die grote brokken in mijn bak? Toch bakje leeg de eerste dagen ,weliswaar na wat aanmoedigen van mezelf...

Na drie dagen was het uit met de pret:één dag heeft hij nog gegeten met lange tanden, het enthousiasme was weg! Hij had precies gewoon geen eetlust! Kakjes zijn gelukkig wel goed gebleven...

Na enkele dagen verder sukkelen, veranderde smaak van Duck, CB puppie en CB kip en rijst,ging het steeds van kwaad naar erger, op den duur wilde hij zelfs niks meer met zijn etensbak te maken hebben! Zelfs een snee brood met smeerkaas liet hij onaangeroerd,daar waar ik hem de snee zelf gaf hij ze wel aanpakte en op zijn mat ging opeten, ver weg van zijn bak!

Het viel me wel op dat hij gebakken vlees van ons wel eet, en dus heb ik de CB worst vandaag in schijven gesneden en gebakken en hij heeft die bijna allemaal opgegeten...maar...alleen als ik zijn bak vasthoudt,niet op de grond zet want dan durft hij het eten er precies niet uithalen!Net of hij er schrik van heeft!
Ik heb hem telkens een grote brok aangereikt en hij heeft die voorzichtig aangenomen en telkens weer op zijn mat gaan opeten...
Ik weet dat dit zo niet kan,maar ben gewoon aan het uitproberen waar het probleem ligt...

Vanavond heeft hij wél rauwe CB gegeten, weliswaar van op een bord dat ik vasthad én overgoten met een klein beetje stoofvlees saus...
is allemaal niet gezond,weet ik wel, maar op deze manier heeft hij eindelijk toch nog eens een normale portie binnen!

Oh ja, hij heeft ook zijn eerste kippenvleugeltje opgepeuzeld...lekker op zijn mat en dat smaakte duidelijk naar nog...
Ben benieuwd of hij morgen nog zo enthousiast is???

Hoe moet ik nu verder, mensen? Even zo verder aanmodderen? Hem terug vertrouwen doen krijgen in zijn eten,want dat is om de één of andere reden weg!
Is het juist als ik denk: beter gebakken of gekookt vlees (tijdelijk) dan brokken,want daar wil ik écht niet meer terug naartoe!

Poeh, ik weet het nu effe écht niet meer,hoor! Help!!!


groetjes van Ineke en Gayuk
Door tt-tjes
#1203338
Misschien krijgt hij wel teveel en heeft hij geen honger? Of een andere voerbak geven? En anders gewoon neerzetten, 15 min. wachten en eet hij het dan niet, weg halen en de volgende keer weer aanbieden.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1203345
geef hem de tijd en ga zeker niet helpen met bakken, vasthouden ed..
dat vinden ze geweldig en gaan ze nooit gewoon zelf eten!
Ik heb hier ook een pup dat als ik maar een beetje aandacht aan hem geef tijdens het eten, hij het helemaal geweldig vindt en de maaltijd erop er gewoon op ga zitten wachten!!!
ze zijn zo slim!!
geen aandacht geven, bak neerzetten na een kwartier weghalen en bij de volgende keer gewoon  weer neerzetten...
Hij gaat geen honger lijden hoor!!
gewoon zijn eten(onbewerkt ;D) in de bak, niet eten weghalen en de maaltijd erop weer aanbieden!
Door pallas
#1203357
[quote="vanaalst"]
geef hem de tijd en ga zeker niet helpen met bakken, vasthouden ed..
dat vinden ze geweldig en gaan ze nooit gewoon zelf eten!
Ik heb hier ook een pup dat als ik maar een beetje aandacht aan hem geef tijdens het eten, hij het helemaal geweldig vindt en de maaltijd erop er gewoon op ga zitten wachten!!!
ze zijn zo slim!!
geen aandacht geven, bak neerzetten na een kwartier weghalen en bij de volgende keer gewoon  weer neerzetten...
Hij gaat geen honger lijden hoor!!
gewoon zijn eten(onbewerkt ;D) in de bak, niet eten weghalen en de maaltijd erop weer aanbieden!
[/quote]

helmaal mee eens.
Hij is jullie heel goed aan het 'opvoeden'  ;)
Door **Jolanda**
#1203588
Is er misschien iets 'vervelends' met of bij de voerbak gebeurd? Het hoeven geen super erge dingen te zijn, maar iets waarvan de hond een keer is geschrokken of zo.
Als hij echt zo bang is kun je misschien een ander soort voerbak halen. Als je nu een rvs voerbak hebt een aardewerk voerbak halen of andersom.

Ik zou het gedrag anders negeren. Als ie echt honger heeft zal hij toch eten.
Geef de pup rust op het moment dat hij eten krijg en zet zijn bak altijd op een vaste plek (bijv de keuken) ga daarna weg en laat de pup alleen.
Door Bullmastiff gek
#1203849
Gewoon aanbieden, eet hij binnen tien minuten niet,, bak weghalen en pas weer bij de volgende voederbeurt geven!
Hij gaat echt niet verhongeren hoor!!, en ik zou zeker geen poespas maken,,  dus geen kvv gaan bakken, uit de handen geven of wat dan ook.

Overweeg om een andere voerbak aan te schaffen, een van mijn honden bleek na jaren bang geworden  te zijn van het geschuif van zijn rvs bakje.
Door linda1985
#1203926
ja er zijn meer honden die het scharen van rvs voerbakken eng vinden en daardoor niet eten.
Door Gayuk
#1205061
Maar kan het niet zijn dat hij ruw vlees gewoon niet lust?
Telkens wanneer ik lever of hart kook of bak eet hij het wel, met smaak én uit zijn bak!
Rauw eten pakt jij aan of haalt hij uit zijn bak en laat het enkele centimeters verder gewoon vallen!
Zo ook zijn kippenvleugeltje: eerste ging erin met smaak, tweede met lange tanden en derde laat hij  gewoon liggen, daartegen gebraden kip of kipuit de soep, ho maar! :)

groetjes van Ineke en Gayuk
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1205113
hier ook zo geweest, veels te veel aandacht geschonken aan het eten..
vinnie kwam niet eens in de buurt van zijn bak....
hij keek er niet eens naar....
na ettelijke weken, is dat allemaal goed gekomen...
honden zijn goed in manipuleren....(en in het opvoeden van ons!)
ze zijn dol op aandacht!
Laatst gewijzigd door me and my boys op do 12 mar 2009, 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1205122
Tja, als je 'm de keus gaat geven tussen rauw en gebakken dan neemt een hond het wel gebakken.  Het zal ongetwijfeld goed bedoeld zijn, maar je bent je probleem zelf met de dag groter en groter aan het maken als ik zie wat voor keuzes pup al heeft gehad in een week of wat tijd.
Door Gayuk
#1205134
Probleem is dat ik als de dood ben dat Gayuk gewoon niet genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt! Hij is ten slotte nog maar een jonge hond van 11 maanden die nog fel moet aansterken,uitzetten en waarbij het vooral héél belangrijk is om voldoende bouwstenen binnen te krijgen, hij heeft nl Heupdysplasie en ik kan me niet veroorloven dat hij weken aan een stuk weinig of niks binnenkrijgt!
Bovenop vind ik het verschrikkelijk dat hij zo lusteloos naar zijn bak "toestrompelt", iets wat toch echt niet zou mogen bij een vrolijke jonge hond...
Ik heb het er héél erg moeilijk mee! :'(

Groeten van Ineke en Gayuk
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1205148
ik snap en begrijp het zeker wel...
ik heb met vinnie hetzelfde(nou ja, bijna) meegemaakt, die woog nog maar 19 kilo, maar echt waar die voelde mij feilloos aan!
ik maakte me ook zorgen, zat ook naast hem op de grond en voerde hem zelfs ook een paar keer uit de hand, totdat ik het ineens helemaal zat werd...
ze kunnen echt wel een poosje zonder hoor...
die pup van mij is nu 15 weken, als die niet gelijk gaat eten haal ik ook zijn bak weg, niet helemaal leeg, jammer dan......(dat langzaam er naar toe gaan flikte die ook)
en dan gaan ze echt wel eten..
je moet je niet druk maken, als ie lich klachten zijn uitgesloten komt het echt wel goed.. :-*
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1205269
[quote="Gayuk"]
Probleem is dat ik als de dood ben dat Gayuk gewoon niet genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt! Hij is ten slotte nog maar een jonge hond van 11 maanden die nog fel moet aansterken,uitzetten en waarbij het vooral héél belangrijk is om voldoende bouwstenen binnen te krijgen, hij heeft nl Heupdysplasie en ik kan me niet veroorloven dat hij weken aan een stuk weinig of niks binnenkrijgt!
Bovenop vind ik het verschrikkelijk dat hij zo lusteloos naar zijn bak "toestrompelt", iets wat toch echt niet zou mogen bij een vrolijke jonge hond...
Ik heb het er héél erg moeilijk mee! :'(

Groeten van Ineke en Gayuk
[/quote]

Ik begrijp heus wel dat dit geen leuk situatie is. Maar het voer gebakken geven en daarmee een deel van de nutriënten kapotbakken is ook maar een schijnveiligheid. Dan denk jij dat hij gegeten heeft en dan is het maar een "halve hap" geweest.  Ik zou een ander merk proberen wat hij eerder al gegeten heeft en het daar even bij laten. Als hij een week niet eet loopt hij echt geen tekorten op, maar ik denk niet dat hij dat vol gaat houden. Probeer een andere bak, houd de bak voor mijn part vast als hij dan wel gewoon eet maar ga 'm niet wijs maken door alles extra op te leuke en te bakken en dergelijke want voor je het weet kruip je er met een lepeltje voer op de grond achteraan. Biedt het aan, na 15 minuten niet op, weg met dat spul en een halve dag later opnieuw aanbieden. Kijk even naar de hoeveelheid die je wil dat hij eet, is het misschien teveel en heeft hij gewoon geen honger.
Je hebt al eerste melding gemaakt van dit probleem op 3 maar, het is nu 12 maart en in die tussentijd heeft hij nog het een en ander gegeten. Als er verder geen medische reden is waarom hij niet eet is het nu tijd om jouw regels op te leggen.  Grote kans dat hij je aan het uitproberen is hoor en hij heeft nog groot succes ook.
Hier loopt ook een dame die met een maand of 11/12 ineens niks meer luste. Jaaa, kip en pens en de rest mocht ik wat haar betreft houden. Ze heeft dus een paar weken alleen kip en pens gegeten en de overige dagen de zooi laten staat. Met 14 dagen waren we klaar, toen is ze maar weer gewoon gaan eten. Misschien begint jouw hond ook wel gewoon een beetje te puberen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door