Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Linda & Kay
#1203724
Ik ben nu een aantal keer bij het IC in Rotterdam geweest. Ik heb iedere keer wat verschillende dingen gekozen, maar vooral over het spiervlees ben ik er nog niet over uit. Bij sommige zat veel vet, het ander zaten keiharde stukjes bot aan. Dus...:
Wat is daar jullie favoriete spiervlees?

Dan kan ik dat misschien de volgende keer proberen!  :)
Gebruikersavatar
Door nova
#1204311
Dan zou je eens strotjes moeten proberen, lam of geit
Ik heb die zaterdag voor het eerst gehaald, na positieve verhalen hier op BP.
Weinig kraakbeen, nauwelijks vet en heel veel spiervlees.
De zwaartse strotjes wegen al snel 300-350 gr. ;)
Laatst gewijzigd door nova op wo 11 mar 2009, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
#1207250
Bedankt voor de antwoorden!
Dat magere (geit, lam, kalfs)vlees waar jullie het over hebben. Is dat iets specifieks wat op de barfprijslijst staat? Zo ja, waar valt dat onder? En zo nee, wat betalen jullie daarvoor per kg?
Gebruikersavatar
Door nova
#1207378
De strotjes staan geloof ik niet op de prijslijst, en vorige week heb ik 2 euries per kg betaald.
Van de andere vleessoorten staat vlgs. mij wat op hun prijslijst, maar niet bij barf prod. wel bij de betreffende diersoort.
Door pieterendiaan
#1218178
tt-tjes schreef: Maar zijn dat dan de geiten- en lamssnippers??
Daar ben ik ook benieuwd naar. Iemand ervaring mee? Kun je deze snippers bv gebruiken als spiervlees of voor te drogen?
Door Barbaravh
#1218747
pieterendiaan schreef: Daar ben ik ook benieuwd naar. Iemand ervaring mee? Kun je deze snippers bv gebruiken als spiervlees of voor te drogen?
Ik denk inderdaad dat ze geiten - en lamssnippers bedoelen. Bij mij waren dat redelijk grote stukken vlees. Bij snippers denk ik altijd aan kleine blokjes, maar dat is het dus niet.
Met drogen heb ik geen ervaring, dus kweet niet of je dat gemakkelijk kan drogen.
Gebruikersavatar
Door nova
#1219185
Snippers varieren nogal in grootte, ik heb ook de neiging om dan aan friemeltjes grootte te denken .
Maar, ik heb "zalmsnippers" van Dogshape.
Dat zijn ware lappen, groter dan menige speklap bij de slager.
Ik ben er overigens best happy mee,
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door