Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tessa
#120243
Afgelopen woensdag heeft mijn shihtzu pups gekregen, met de pups gaat alles goed maar de moeder is heel onrustig, hijgt de hele dag, heeft geen koorts (38.6) en eet en drinkt normaal. Wel heeft ze groen/bruine afscheiding die niet stinkt. Door haar gedrag ben ik bang dat er misschien een placenta is achtergebleven, met de bevalling had ik het idee dat alles was meegekomen maar met al dat haar zie je het niet echt duidelijk. Nu wil ik misschien iets homeopatisch geven om de baarmoeder te schonen maar ik kan nergens vinden wat ik kan gebruiken zonder dat het schadelijk is voor de pups, of heeft iemand nog andere suggesties??
Gebruikersavatar
Door Angelique
#120253
tessa schreef: Afgelopen woensdag heeft mijn shihtzu pups gekregen, met de pups gaat alles goed maar de moeder is heel onrustig, hijgt de hele dag, heeft geen koorts (38.6) en eet en drinkt normaal. Wel heeft ze groen/bruine afscheiding die niet stinkt. Door haar gedrag ben ik bang dat er misschien een placenta is achtergebleven, met de bevalling had ik het idee dat alles was meegekomen maar met al dat haar zie je het niet echt duidelijk. Nu wil ik misschien iets homeopatisch geven om de baarmoeder te schonen maar ik kan nergens vinden wat ik kan gebruiken zonder dat het schadelijk is voor de pups, of heeft iemand nog andere suggesties??
Ik zou morgenochtend om 8 uur bij de DA op de stoep gaan zitten. Misschien is er wel een hele pup achtergebleven. Nu niet zelf gaan rommelen, gewoon even goed na laten kijken anders kon het je nog wel eens je teef kosten.
Laatst gewijzigd door Angelique op vr 02 jul 2004, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K@rin
#120256
Het kan zijn dat ze een licht calcium tekort heeft !!!
Lichte vorm van ECLAMPTIE.
Daar MOET wat aangedaan worden !!
Dierenarts bellen en vragen of ze een spuit nodig heeft !!
Ik laat mijn teven altijd calcium en antibiotica spuiten na een bevalling !!
Laatst gewijzigd door K@rin op vr 02 jul 2004, 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#120349
sylvia schreef: Ik geef standaard een ab kuur na de eerste pup en een calciumspuit ligt bij iedere bevalling klaar.
Mag ik vragen waarom je een ab kuur geeft, na de eerste pup? Is dat "standard operating procedure"? (geen verstand van honden fokken).
Door ine
#120392
Lizzy schreef:

Mag ik vragen waarom je een ab kuur geeft, na de eerste pup? Is dat "standard operating procedure"? (geen verstand van honden fokken).
Heb nu 3 nestjes gehad en in alle gevallen is er geen enkel medicijn gebruikt, dus geen ab-kuur!
Wel ondersteuning op hom. basis met parturyl tijdens de bevalling en frambozenblad na de bevalling!
Mijn DA is tegen medisch ingrijpen, zolang het niet nodig is! Ook de pitonspuit is hier nooit gebruikt!
Natuurlijk zal ik niet gaan aanmodderen bij problemen, maar direct AB geven, maar om dat al bij voorbaat te doen, nee.
Laatst gewijzigd door ine op za 03 jul 2004, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ine
#120393
tessa schreef: Afgelopen woensdag heeft mijn shihtzu pups gekregen, met de pups gaat alles goed maar de moeder is heel onrustig, hijgt de hele dag, heeft geen koorts (38.6) en eet en drinkt normaal. Wel heeft ze groen/bruine afscheiding die niet stinkt. Door haar gedrag ben ik bang dat er misschien een placenta is achtergebleven, met de bevalling had ik het idee dat alles was meegekomen maar met al dat haar zie je het niet echt duidelijk. Nu wil ik misschien iets homeopatisch geven om de baarmoeder te schonen maar ik kan nergens vinden wat ik kan gebruiken zonder dat het schadelijk is voor de pups, of heeft iemand nog andere suggesties??
Tessa, hoe is het nu met moeders, ben je al bij de da geweest?
Door Erna
#120396
Lizzy schreef:

Mag ik vragen waarom je een ab kuur geeft, na de eerste pup? Is dat "standard operating procedure"? (geen verstand van honden fokken).
Ben ik eigenlijk ook benieuwd naar. Hier worden ook nooit medicijnen gegeven na een bevalling. Pitonspuit een paar uur na de laatste pup en dat is het eigenlijk wel.
Door tessa
#120487
We zijn vanmorgen naar de da. geweest en er is gelukkig niks bijzonders aan de hand, ze is in- en uitwendig gevoeld, gelukkig was de baarmoeder leeg, ook is de uitvloeiing minimaal en volgens de dierenarts niet verontrustend, ze denkt dat het nog naweeen zijn want de baarmoedermond was nog niet geheel gesloten. Verder probeer ik zo min mogelijk antibiotica te gebruiken en zeker niet voor het geval dat, een calcium spuit zou op zich misschien wel een idee zijn. Met piton en antibiotica heb ik niet zulke positieve ervaringen, maar ik wil jullie wel bedanken voor de reacties.
Door ine
#120513
tessa schreef: We zijn vanmorgen naar de da. geweest en er is gelukkig niks bijzonders aan de hand, ze is in- en uitwendig gevoeld, gelukkig was de baarmoeder leeg, ook is de uitvloeiing minimaal en volgens de dierenarts niet verontrustend, ze denkt dat het nog naweeen zijn want de baarmoedermond was nog niet geheel gesloten. Verder probeer ik zo min mogelijk antibiotica te gebruiken en zeker niet voor het geval dat, een calcium spuit zou op zich misschien wel een idee zijn. Met piton en antibiotica heb ik niet zulke positieve ervaringen, maar ik wil jullie wel bedanken voor de reacties.
Tessa, bij mijn laatste nest was moederhond ook zo onrustig. Ik heb haar toen een paar dagen Rescue Remedy van Bachbloesem gegeven, het werkte wel!
Misschien ook een idee voor jou meiske?
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#120514
(Quote )
Ook de pythonspuit is hier nooit gebruikt"


"Dan heb je heel veel geluk gehad !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Laatst gewijzigd door *Lia* op za 03 jul 2004, 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#120516
Unique schreef: (Quote )
Ook de pythonspuit is hier nooit gebruikt"


"Dan heb je heel veel geluk gehad !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Want? Ik ben een leek en dus is het misschien een stomme vraag maar wat is een pythonspuit? Wat doet het en waar is het voor? (ben wel geinteresseerd!)
Door Lizzy
#120517
En Tessa, fijn dat er niets vervelends aan de hand is met jouw hondje! Ik hoop dat ze snel rustiger wordt. Misschien is rescue inderdaad wel een goed idee.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door