Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Hertog
#1203352
Ik heb enkele kilo's restmateriaal staan van het hert. Bot met vlees eraan. Het ziet er veelbelovend uit. Als onervaren barf voedster vraag ik mij af hoe ik dit ga doen. Hond gewoon een passende hoeveelheid geven zodat hij het zelf gaat uitzoeken? Moet het in hapklare stukken ge eh dingest worden? Eet de hond alles op? Bot en vlees? Mogen bepaalde stukken bot wel en andere niet? Wie het weet mag het zeggen.
Hartelijk dank voor iedere reactie.
Vooral namens de hond.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1203367
als je hond ook een onervaren barfer is, zou ik hem enkel het vlees geven en het bot aan de kliko doneren
Door Hertog
#1203375
Hertog heeft beperkte ervaring. Hij heeft kipkarkas gekregen en zalm (kop) verder geef ik liefst stukken vlees. Lap pens, heel hart enz. Hij is 8 maanden oud.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1203385
dan zou ik zeker geen herten botten geven, mijn ervaring is dat het voor beginnende barfers gewoon te hard is..
Door sandrra
#1203558
Hertog schreef: Hertog heeft beperkte ervaring. Hij heeft kipkarkas gekregen en zalm (kop) verder geef ik liefst stukken vlees. Lap pens, heel hart enz. Hij is 8 maanden oud.
Je moet wel aan een goed verhouding vleesbot, spiervlees en orgaan denken hoor. Anders krijgt hij te korten.
Of krijgt hij dit als extra en eet hij verder KVV?
Door Butch
#1203650
Ik geef mijn hond regelmatig hert, maar dan wel van jonge dieren en alleen de ribbetjes. Het borstbeen is wat harder, die kan soms ook nog wel, maar de stukken ruggegraat zijn echt te hard. Ik koop bij mijn poelier op de markt, dan vraag ik echt om een jong dier. Meestal krijg ik dan een doos waar het hele hert in zit, dwz de stukken botvlees, maar dan voor zo'n lage prijs dat ik zelf sorteer wat de kliko in gaat en wat ik wel geef.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1203772
ja, maar voor een jonge onervaren barfer vindt ik hertenbotten en ook de ribben te hard, zeker als je niet weet of het van een jong dier is.
Door Hertog
#1203826
Maak ik er zo een toestand van.............Hertog moet het niet. Hij likt aan het vlees, kwijlt tijlen vol maar eten.......ho maar. Het is overigens een Oud Duitse Herder. Hij leeft op gemak (brokjes) vooral met oog op de vele uitstapjes/vakanties die we maken en op vlees.  Ik denk dat het nu half half is. Zijn we thuis dan meer vlees, zijn we uit dan meer brokken. Groenten krijgt hij in de vorm van restjes van tafel.
Volgens mij krijgt hij op deze manier wel zo ongeveer alles binnen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door