Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door nessie
#120318
Hallo,

ik hoop dat een van jullie mij kan helpen. Wat is nu het goede recreatiebot? mijn hond knaagt graag en ik heb gewoon bij de dierenzaak van die gerookte botten gekocht en ook van die hele witte. Ze knaagt op beide, geen probleem dacht ik, totdat ik van peeing post een berichtje kreeg dat die botten niet zo goed zijn. Kun je botten dan nog wel van de dierenzaak kopen, welke of moet je ze ergens anders vandaan halen.
ik woon in delft, zuid- holland en ik weet niet waar ik anders gewone botten vandaan moet halen. de islamiet en de poelier werken hier niet mee.

Groetjes
Door danielle1980
#120319
bij de slager misschien?
of een slagterij.

zelf kopen we ook nog bij de dierenwinkel kluiven,
bv oren,bullepeesjes,mergbot,kalkbot.
geen kauwkluiven meer die we eerst hadden.

verder geven we alle botten die te krijgen zijn bij de slager.
(behalve van varken)
laten ze tijdje t vlees eraf kouwen en halen ze weer weg.
of stukken bot die ze helemaal op kluiven,
vaak na t eten als toetje,
want dan merk ik dat ze behoefte hebben om te kluiven.

je kan ook bij zoeken botten intypen kom je wel veel tegen,

er woont ook iemand in delft hier op barfplaats,
dats audrina.
misschien weet die een goed adres.
Laatst gewijzigd door danielle1980 op za 03 jul 2004, 01:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#120339
Die botten bij de DSZ zijn inderdaad drie keer niks. Dus bij de gemiddelde DSZ hoef je niet meer te komen....

Je kunt meestal wel botten halen bij de slager. Vraag dan altijd om botten van jonge dieren die geen gewicht gedragen hebben. Dus, kalf of lam bijv.

Maar, lees ook het "honden en het eten van botten" document in de Barfplaats bibiotheek even. Dat lijkt me altijd wel raadzaam. Kijk ook even op: http://www.barfplaats.nl/barfclub/Botten.htm

Mocht je in Delft helemaal niet bij een slager terecht kunnen, dan zou je kunnen kijken of je wat recreatiebotten bij Bibi Hoogvliet/verkopers (zie www.bibidiervoeding.nl) of Carnibest/verkopers (zie www.carnibest.nl) kunt kopen.

Groetjes, Lizzy
Door danielle1980
#120382
Lizzy schreef: Die botten bij de DSZ zijn inderdaad drie keer niks. Dus bij de gemiddelde DSZ hoef je niet meer te komen....

Groetjes, Lizzy
uh lizzy zijn de botten die wij van de dsz geven dus ook niet goed?
Door Peet
#120398
Nee, die gerookte botten zijn verhit geweest en kunnen dus gevaarlijk splinteren. Die witte botten zijn (dacht ik) gebleekt. Beide niet goed. Daarbij zijn het meestal botten van dragende delen (runderpoten) dus die zijn te hard. Je hond kan daar letterlijk zijn tanden op stuk bijten.
Het beste zijn lams-of kalfsribben of kippevleugels (altijd rauw geven).
Bullepees kan wel, maar zijn ook gerookt, dus niet vers. Ze zijn in ieder geval niet te hard.
Pas ook op met mergpijpen, ze zijn keihard en kunnen om de onderkaak van de hond vast gaan zitten. Altijd erbij blijven dus, maar dat geldt eigenlijk altijd... ;)
Door Audrina
#120401
danielle1980 schreef: er woont ook iemand in delft hier op barfplaats,
dats audrina. misschien weet die een goed adres.
De enige botten die mijn honden tot nu toe krijgen zijn mergpijpen, soepschenkels met been en lamsribben.

De mergpijpen en de soepschenkels met been kan je bij elke willekeurige slager wel krijgen denk ik (en ook in de supermarkt). Bij mij mogen ze dan alleen het vlees eraf knabbelen en het merg eruit halen en het bot gooi ik weg want dat is te hard.

Lamsribbetjes heb ik een paar keer gehaald bij een Turks of Marokkaans supermarktje in winkelcentrum de Hoven in Delft, maar dat vond ik niet zo'n succes omdat ze daar niet precies begrijpen wat ik nu wil hebben (niet vervelend bedoeld), zodat je met ongekruide lams-spareribs naar buiten komt. Vinden de honden ook wel lekker hoor, maar dat zijn toch losse ribben en ik vond het ook vrij prijzig. Dus ik ben nog op zoek naar een ander adresje daarvoor.

Carnibest komt bij Bunschoten Diervoeders uit Ermelo vandaan en als je op de site van Bunschoten ( http://www.bunschoten-diervoeders.nl/ ) kijkt, kan je onder het kopje hondenartikelen zien dat ze ook botten verkopen. Ik wil ze wel eens mailen om te vragen wat voor botten ze allemaal verkopen en of ze een prijsindicatie kunnen geven. Als mijn leverancier daar toch heen gaat om CB voor me te halen kan ie denk ik ook wel botten meenemen voor mij en anderen.

Bullepezen, oren, luchtpijpen en dat soort dingen koop ik altijd groot in bij iemand, dat scheelt echt behoorlijk qua prijs in vergelijking met de dsz.
Door Audrina
#120722
Ik heb Bunschoten gemaild en een lijstje van ze gehad met hun botten "assortiment" en de prijzen. Ik weet alleen niet of ik ze hier zo neer mag zetten, of dat ze misschien al elders op het forum staan.
Door Lizzy
#120725
Audrina schreef: Ik heb Bunschoten gemaild en een lijstje van ze gehad met hun botten "assortiment" en de prijzen. Ik weet alleen niet of ik ze hier zo neer mag zetten, of dat ze misschien al elders op het forum staan.
Op zich mag je dat van mij plaatsen onder "Vraag en Aanbod" maar ik weet niet of van Bunschoten Diervoeders het goed vindt dat de lijst op Barfplaats staat. Ik zou zeggen: neem even het zekere voor het onzekere en mail 'm even prive naar diegene die de lijst wil hebben of check het even met Corine.
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 03 jul 2004, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Audrina
#120728
Ik ga Corine van Bunschoten wel even mailen om te vragen of het goed is dat ik de lijst ook hier op het forum zet en als het mag, zal ik hem bij vraag & aanbod plaatsen. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door