Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ellenned
#1202844
Ik dacht het wel eens ergens gelezen te hebben maar kan het niet meer vinden, dus als iemand een link heeft????

Ik heb het calcium stuk al meerdere keren gelezen maar toch nog een vraag. Yilla krijgt nu zo'n 7 keer KVV en 7 keer Barf. Ik wil volledig overgaan op Barf maar ik moet eerst meer vertrouwen hebben in haar knaag werk. Ze krijgt af en toe wel wat maar ze blijft echt een schrokop en heb af en toe een hartstilstand als ik zie dat ze zich weer verslikt. Ik heb er wel vertrouwen in dat het goed gaat komen maar tot zolang krijgt ze half KVV en half Barf. De Barf die ik geef is voornamelijk, paard, hert, vis, lam, geit, dus het vlees wat niet in KVV voorkomt en iedere dag groente. Maar nu mijn vraag, krijgt ze nu voldoende calcium binnen, door dat het vlees wat ze krijgt vaak geen botwerk is, er zit wel bot in de KVV.
Het kan zijn dat dit echt al ergens gestaan heeft, ik heb gezocht maar kan het gewoon niet vinden.
Door Lizzy
#1202845
Als je de helft BARF en de helft KVV geeft, dan lijkt het mij geen goed idee om alleen vlees (+ groenten) te geven. Daar moet toch ook een paar keer in de week wat vleesbot bij. Ik weet niet wat voor merk KVV je voert, of daar gemalen bot of calcium supplement in zit? Maar stel je voert Bandit. Die gebruikt 15% kaal bot. Op jouw totale menu zou je hond dus 7% bot binnen krijgen. En dat is te weinig.
Door ellenned
#1202866
Daar was ik al bang voor. Ik gebruik verschillende KVV, hoofdzakelijk BIBI dus met gemalen bot.
Dus het beste kan ik volledig KVV gaan geven of toch volledig gaan Barfen en een menu voor haar gaan maken?
Door Lizzy
#1202870
ellenned schreef: Daar was ik al bang voor. Ik gebruik verschillende KVV, hoofdzakelijk BIBI dus met gemalen bot.
Dus het beste kan ik volledig KVV gaan geven of toch volledig gaan Barfen en een menu voor haar gaan maken?
Als je deze vraag aan mij stelt, dan denk ik dat je het antwoord al weet ;D. Ik zou gaan barfen. Maar als jij voor de helft KVV wilt blijven voeren, kan dat wel, alleen zul je dan ook af en toe vleesbot aan je hond moeten geven. Ik zou zeggen dat de helft tot iets minder dan de helft van je zelf samengestelde deel uit vleesbot moet bestaan.
Door ellenned
#1202874
;D Toen ik het schreef wist ik natuurlijk jullie antwoord al......en ook ik ben er van overtuigd dat dat echt het beste is!!! Met Kyran gaat dat ook helemaal goed en heb ik ook absoluut geen 'angst', alleen maar plezier!

En ik denk ook eigenlijk dat als ik haar toch een aantal keer in de week bot ga geven dan gelijk maar overga op een volledig Barfmenu. Moet ik nog speciaal rekening houden met dingen voor een menu voor een pup van 17 weken? Of kan ik de percentages aanhouden net zoals bij Kyran en dan een beetje 'bijschaven' mocht dat nodig zijn.

En maakt de hoeveelheid calcium nog uit als ik alleen bot geef van de zachte dieren zeg maar, zoals parelhoen, eend, kip kwartel?
Yilla krijgt maar  3  % van haar gewicht, ze weegt nu 10 kilo en krijgt zo'n 3 ons, buiten de groente. Dit is echt voldende anders wordt ze snel mollig en nu is ze prachtig :D en echt niet mager. Heeft deze kleine hoeveelheid eigenlijk dan daar ook nog invloed op.
Wat een vragen ineens.
Laatst gewijzigd door ellenned op di 10 mar 2009, 09:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1202973
17 weken en 10 kilo, wat moet ongeveer haar volwassen gewicht zijn dan?
en geef je 300 gr per dag? Of per keer?
ik heb hier gentle van 14 weken weegt nu 12.2 en eet 300gr per keer, zo 3x per dag..
hij moet ongeveer zo rond de 27 kilo gaan wegen...
Door ellenned
#1202986
Dat scheelt dan wel. Ik denk dat Yilla zo'n beetje op de 16 kilo zal gaan uitkomen. Ze krijgt rond de 3 ons per dag en dan nog een groentprut. Kyran is een reu en weegt rond de 19,5 kg. Hem houdt ik wat schraal omdat hij HD heeft.

Tis wel weinig he.....maar toch ziet ze er echt goed uit!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1203104
Dit is denk ik het artikel dat je zocht: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 632.0.html

Wat schrokken betreft, Fedor heeft dat als pup ook verschrikkelijk gedaan, dat vond ik in het begin ook wel eng dus hield ik alles voor hem vast en bleef dicht bij zijn bak staan. Dit bleek echter zijn geschrok in de hand te werken.... ::) Als we hem met rust lieten at hij stukken rustiger en met de tijd is dat alleen maar beter geworden. Dus er is nog hoop voor je schrokkert! ;)
Het wil ook wel helpen wat grotere stukken bot te geven (een hele kuikenbout bv.), dan moeten ze wel kauwen en tegen de tijd dat ie bijna op is zijn ze al wat moe van dat harde werken en schrokken ze niet meer. Fedor lieten wij ook niet meer in dezelfde ruimte als Gitte eten, dat gaf ook veel meer rust voor hem.
Door ellenned
#1203156
Nitus schreef: Dit is denk ik het artikel dat je zocht: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 632.0.html

Wat schrokken betreft, Fedor heeft dat als pup ook verschrikkelijk gedaan, dat vond ik in het begin ook wel eng dus hield ik alles voor hem vast en bleef dicht bij zijn bak staan. Dit bleek echter zijn geschrok in de hand te werken.... ::) Als we hem met rust lieten at hij stukken rustiger en met de tijd is dat alleen maar beter geworden. Dus er is nog hoop voor je schrokkert! ;)
Het wil ook wel helpen wat grotere stukken bot te geven (een hele kuikenbout bv.), dan moeten ze wel kauwen en tegen de tijd dat ie bijna op is zijn ze al wat moe van dat harde werken en schrokken ze niet meer. Fedor lieten wij ook niet meer in dezelfde ruimte als Gitte eten, dat gaf ook veel meer rust voor hem.
Dank jewel, ik heb het stuk weer doorgelezen en ben er ook van overtuigd dat er maar 1 manier is om je hond gezond te voeren en dat is rauw.
De tips die jij geeft hebben we allemaal al gedaan en het blijft een onmogelijke schrokop. Heel vaak veslikt ze zich en zit ik de hele avond op te letten of ik niet zie dat er 'iets' niet goed zit, ik geef toe lichtelijk neurotisch..... :-[ Daarom gaf ik KVV, maar daar heb ik ook niet echt een goed gevoel van. Vandaar toch mijn vraag met of ze genoeg calcium binnen krijgt als ze alleen de zachte botten eet. Ik ga voor rauw, nu alleen nog met een beetje hulp van jullie.....
Gebruikersavatar
Door pike
#1204533
ellenned schreef: Dank jewel, ik heb het stuk weer doorgelezen en ben er ook van overtuigd dat er maar 1 manier is om je hond gezond te voeren en dat is rauw.
De tips die jij geeft hebben we allemaal al gedaan en het blijft een onmogelijke schrokop. Heel vaak veslikt ze zich en zit ik de hele avond op te letten of ik niet zie dat er 'iets' niet goed zit, ik geef toe lichtelijk neurotisch..... :-[ Daarom gaf ik KVV, maar daar heb ik ook niet echt een goed gevoel van. Vandaar toch mijn vraag met of ze genoeg calcium binnen krijgt als ze alleen de zachte botten eet. Ik ga voor rauw, nu alleen nog met een beetje hulp van jullie.....
Ja hoor je kan voor de calcium gerust bot van kip, eend, parelhoen, kwartel voeren. Konijn kan je misschien ook nog aankomen. 
Een van mijn honden is ook een ontzettende schrokop, die geef ik dan ook bij voorkeur het bottendeel uit één stuk, want wat vleugeltjes of nekken zijn weg voor ik gevloekt heb. Nou is dat altijd wel goed gegaan, maar zijn kiezen hebben er dan ook niet veel aan  ;)
Door ellenned
#1204633
Dankjewel voor je antwoord!!!

Ik ga me van het weekend storten op het menu voor Yilla, ze gaat aan de BARF!
Door marye
#1205069
ellenned schreef: Dankjewel voor je antwoord!!!

Ik ga me van het weekend storten op het menu voor Yilla, ze gaat aan de BARF!
Goed zo, Ellen!
Je meisje gaat het vast heerlijk vinden.

Caja was trouwens ook een erge schrokker als pup ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door