Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door koekje
#1202404
ot is een beetje kotserig vandaag. heeft ze wel vaker, dus daar maak ik me niet direct zorgen over.
ze zat net weer even wat op te gooien (zo rond 5 uur kregen ze een aperitiefje; voor ot een kuikenhoofd). dat gooide ze er net voor het avondeten uit.
ze heeft gisteren en vandaag ook wel iets minder gegeten, maar niet zorgwekkend weinig.
ik was de kuikenresten aan het opruimen, en daar vond ik iets engs. er zat een roze dunne worm in! hij bewoog niet en de rigor mortis was al ingetreden.

als ot wormen heeft, is ze er niet erg ziek van. buiten het overgeven doet ze best normaal en is actief en geen enge wormenbuik. drollen en de productie daarvan is ook normaal.
als ot wormen heeft, is de kans groot dat sien ze ook heeft. sien is heel gevoelig en krijgt diarree van wormen. ik heb bij sien geen diarree gezien, maar gister wel iets plakkerige drollen. gister heeft sien lever gegeten.

toen ik een keer kippennekken met kop voor sien stond te portioneren, dacht ik dat er regenwormen tussenzaten.
met goed kijken bleek dat die regenwormen kippenslokdarmen waren.
die 'worm' die ot opgegooid heeft, kan dat een kuikenslokdarm zijn?

voor de zekerheid wil ik deze week wel wat botlekpipetjes halen en dat aan ze geven. ergens begin zomer is de laatste keer geweest dat ik ze heb ontvlooid/ontwormd, als het niet nog langer geleden is.
Door Frummel
#1202545
zijn wurmen uit het darmstelsel niet wit van kleur?
En volgens mij is een dooi worm toch echt slap.
Een oppaskat vangt altijd regenwormen voor me en die zijn dood en slap.
Grote kans dus dat het een kuikenslokdarm is.
Ik zou het even in de gaten houden, als ze nog een keer kotst of er iets worm achtigs in zit.
Door flin
#1202673
klinkt als spoelworm...

'k zou er milbemax in bijde kieperen, herhalen na een week of 3 en de kattebak ontsmetten....

  geen gehoest ofzo?

          spoelworm komt weer niet van vlooitjes... da's de lintwurm
Gebruikersavatar
Door koekje
#1202744
nee, geen gehoest.
sien heeft vanavond wel even zitten niezen, maar ik moet dan ook weer eens stofzuigen.

ik dacht eerst ook dat het een spoelwormpje was. maar toen ik het oppakte met een doekje, bleek dat de 'worm' niet slap was, maar een zekere stijfheid had. hij zat echt tussen het aperitiefje dat ze er uit had gegooid.
ik heb plaatje op google gekeken van spoelwormen, maar deze zijn allemaal wit en dikker. die van ot was echt heel dun, nog dunner dan een draadje wol.

ik gebruik stonghold tegen de parasieten.
als ze dan liggen te slapen, besluip ik ze en doe ik snel een pipetje in de nek (eerst bandje af, dan staat het haar lekker uit elkaar). geen gehannes met pilletjes er proberen in te proppen die daarna weer uitgetuft worden.
Door flin
#1202765
spoelwormen kunnen wel naar roze neigen...maar of ze stijf worden....dah witnie, of ja, als ze al wat gedroogd zijn achter de oren...

affijn, je gaat 't zien...of niet natuurlijk
Gebruikersavatar
Door koekje
#1202773
de worm kwam vers uit ot en lag in het braaksel.
maar t was er maar 1. dus als het dan toch een echte spoelworm was, is dat toch geen grote ramp? of moet ik me eigenlijk wel hard zorgen gaan maken?
Door flin
#1202778
als 't werkelijk een spoelworm is/was,
dan zou ik me daar welzeker zorgen om maken...; spoelwormen zie je niet terug in de ontlasting,
en komen er aan de voorkant uit,
àls ze er zo uitkomen, dan kun je er op rekenen dat er een overvloed zwermt....
Gebruikersavatar
Door koekje
#1202800
ze krijgen sowieso deze week een pipetje gif. maar ze gaat toch niet dood oid van een uitgekotste spoelworm?  :nerves:
Door bloemetje
#1202976
koekje schreef: ze krijgen sowieso deze week een pipetje gif. maar ze gaat toch niet dood oid van een uitgekotste spoelworm?  :nerves:
Dan moet het wel een hele zware besmetting zijn  ;D. Zo snel gaat dat nou ook weer niet. Dan zou ze ook heus wel ziek zijn ofzo. Ze heeft wel wormen dat is duidelijk en daar moet je wat aan doen. Helpt stronghold ook tegen spoelwormen? Ik doe altijd een tabletje heel fijn maken en door iets heen roeren wat sterk ruikt en ze erg lekker vinden. In mijn geval is dat zo'n idioot duur blikje gourmet  :-X  :puke:

Maar stronghold zou dan voor mij ook wel wat zijn. Die van mij zijn ook ster in stiekem pilletjes uittuffen  ;D
Door flin
#1203478
koekje schreef: ze krijgen sowieso deze week een pipetje gif. maar ze gaat toch niet dood oid van een uitgekotste spoelworm?  :nerves:
'k ga toch denken dat die zgn wurmen eerder 't loodje leggen!
Gebruikersavatar
Door koekje
#1203577
stronghold is ook tegen wormen. officieel niet tegen lintworm, maar volgens de DA kon ik er van uitgaan dat het daar ook tegen was, maar dat ze daar geen licentie voor hadden want dan zou het product nog duurder worden.
ze zijn hier op zich wel te pillen (is niet makkelijk, maar op zich wel mogelijk), maar dat geeft meer stress en stronghold is ook gelijk tegen pietjes.
ot eet geen blikjes, dus daar kan ik het niet in verstoppen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door