Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door MIDO
#1202524
Hoi

Is het mogelijk om een kippebil aan een pup van 10weken voor te zetten

Of moet ik eerst karkassen voeren .

Hij vreet nu KVV en verse groentemix ( hij vreet om te scheuren ).

Maar ik wil ,m geleidelijk aan het barfen hebben .

MvG Ben
Door Nynke
#1202560
ik weet niet hoe dat eruit ziet, een kippenbil  :-\ :-\  hoeveel weegt het ? is het een soepkip of niet ? Als het een soepkip is zou ik het zeker niet geven, die zijn veeeeel ouder dan slachtkippen.
Door MIDO
#1202577
Hoi

Een kippebil weegt zo'n 300 gram

Of het van een soepkip is weet ik niet

Er zaten er 6 in een bak ( komen uit de supermarkt )

En waarom is een oude kip niet goed ( tis maar om mee te beginnen )

MvG  Ben
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1202581
oud is hard en stug..
heb ook nog nooit een kippenbil gezien...
300 gr is een flinke bil...is het met bot of enkel vlees?
mijn pup at met 8 weken kippenekken en wat later de karkassen...
Door MIDO
#1202587
er zitten botjes in
het is gewoon de bil van een kip zonder poot eraan
botjes met vlees
het gaat mij er meer over ofhij het wegkan krijgen zonder het risico te stikken
blijven kippebotjes ( ondanks dat het rauw is )
Door Nynke
#1202603
MIDO schreef:
En waarom is een oude kip niet goed ( tis maar om mee te beginnen )
de botten van oudere dieren zijn veel harder dan van jonge dieren, daarom moet je altijd jonge dieren voeren, zoals lam i.p.v. schaap enz. Zeker aan een pup of aan een klein ras.
Door hetty2
#1202645
MarijeEnBoomer schreef: Is het niet gewoon de dij?!? Die aan de poot vastzit.. (sprak de bioloog ;D ;D)
Ik zit ook al hard te denken waar de bil van een kip zit...
Door bulldelicious
#1202658
het is idd de dij, het verlengde van hun pootjes maar de tenen zijn er dus af, in de slagerij worden ze verkocht als kippenbillen, met vel nog aan. Hier krijgen ze dat ook af en toe, en ze eten dat netjes op dus....ik zie geen probleem om het te geven maar ik zou er niet mee beginnen als eerste barf-bot....eerst wat oefenen met nekken denk dat dat beter is.
Gebruikersavatar
Door pike
#1202783
Ik zou dat ook niet geven om mee te beginnen. Eerst de zachte nekjes en als dat goed verteert dan vleugeltjes, dan karkasjes en daarna pas poten of onderdelen van poten.  Niet omdat hij er in zal stikken, maar omdat de maag nog moet "wennen" aan het verteren van botten. Dit laatste wordt nogal eens vergeten  ;)
Door bloemetje
#1202956
Dat is een kippedij idd. Lekker zelf opeten! Is een duur stuk vlees en bot is volgens mij te hard.  (als je geen vega ben tenminste  ;))
Door Deesje
#1203046
hier gingen de kippendijen er altijd heel goed in.. ik koos er bewust voor omdat kippennekjes te snel gingen en de dijen waren wat groter met meer vlees dan de karkassen.. inmiddels geef ik ze nauwelijks nog, maar omdat het overal in de supermarkt ook te koop is blijft het ook fijn voor op vakantie..
Door MIDO
#1204181
Het is een bullmastiff pup van 10weken met altijd honger ( 10kg )
Omeen idee te geven
Gisteren 4 kippenekken platgeslagen  en die  zaten er in no time in .

Naast zijn gewone kvv 3 keer daags 200 gr inclusief verse groentemix
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door