Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door MIDO
#1201871
Hallo
Ik ben nieuw hier en dus een beginnend barfer .
Heb nu een week een pup en derze staat voorlopig op KVV en versegroentemix .
Hij doet het voortreffelijk
Ik wil geleidelijk wat barf gaan toevoegen .
Nu komt mijn vraag >>>.Waar geven jullie dit >>>>>in zijn pan schiet niet op >>>>>>>>>en met en halve kip of weet ik wat de kamerdoorzeulen lijkt me ook geen optie .
Misschien ben ik een zeikerd ,maar ik denk dat alleen buiten over blijft

MvG Ben Kastelijn
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1201898
In een bak voor hun neus en naderhand loop ik er even met een dweil langsop.

Heb je geen keuken? en weet je nu al dat hij met z'n eten gaat slepen, doen ze namelijk niet allemaal. Maar als je een afdakje hebt zodat woef niet in de regen hoeft te staan dan is er an sich niks mis met buiten.
Door Juul
#1201905
In de keuken. In zijn bak, waar het meestal niet in blijft natuurlijk. Maar hij blijft wel op zijn plekje, en naderhand ook even met een dweiltje napoetsen. (Hoewel het al weer brandschoon gelikt is, hier blijft geen kruimeltje liggen ;))
Door *Natasja*
#1201931
Als het droog is, buiten. Als het hard regent of als het al donker is buiten, dan mogen ze binnen op hun eet-kleedje (lees: oud badlaken en oud dekbedovertrek) eten, er mag hier niet met het eten gesleept worden binnen.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1201951
Hier ook in de tuin, maar als het heel hard regent ook wel binnen. Ik heb Fedor aangeleerd op het kelderluik te blijven, dat deed ik door hem elke keer als hij aanstalten maakte om ergens anders te gaan eten hem terug naar het luik te dirigeren. Dit had hij heel snel door. Je kunt luik ook vervangen door bench, matje, zeiltje, biabed ;). Daarna een lapje erover en klaar is kees, nouja, ik dan.
Door Lizzy
#1201962
Ik heb hier rubber matjes. Die zijn lekker stroef, geeft lekker veel houvast en bovendien kunnen ze na het eten in de was (niet iedere dag maar na een paar dagen erop te hebben gegeten). Ze kunnen zelfs in de droger, op lauw. Ze eten hier allemaal op hun matje, 2 in de woonkamer, 1 in de hal (met de deur dicht). Die rubber matjes is eigenlijk ondertafellaken voor de horeca en ik koop het per meter bij de VEN/Sligro.

Hier een paar foto's van de honden op de matjes:
http://www.barfclub.nl/index.php?option ... &Itemid=47

Ik heb ze nooit hoeven leren om op het matje te blijven. Ze vinden het namelijk prettig eten. Het is een beetje zacht en het geeft dus grip op hun vleesbotten, zelfs op zalmkop (die zonder rubber matje zo'n beetje door de hele kamer schiet, dat vieze glibberige ding).
Door tieneke
#1202012
's morgens een paar eendennekken of kippenruggen,dit raakt de grond niet eens  ::)
's middags rond 17.00 de grote maaltijd buiten,de deuren lopen ze er haast finaal uit om zo snel mogelijk hun speelweide te bereiken... :P :P
Door Borke
#1202032
Borke buiten in de tuin, als het regent onder zijn afdak.
Ik kiep het gewoon op de straat en hij likt alles keurig schoon.
Daarna giet ik er nog een gieter water overheen.

Sofi eet binnen in haar bench, vetbed er uit en smullen maar.

Als je een hond in een bench of buiten laat eten, dan heb je zeker geen last van gesleep.
Borke heeft vroeger in de open keuken gegeten en ging alleen slepen als hij gestoord werd (door de katten) tijdens het eten.
Gebruikersavatar
Door pike
#1202063
De BARF gaat in de bakken, en de bakken gaan in de tuin, weer of geen weer. En als het écht noodweer is, dan moeten ze gewoon even wachten tot het overwaait  ;)
Door sandrra
#1202087
Meestal eten ze buiten, tenzij het echt enorm regent of keihard vriest.
Binnen krijgen ze t in hun bakken maar binnen een mum ligt het er naast. Ze moeten van mij in de keuken eten en mogen niet slepen.
Door stephany
#1202105
Hier mag hij op het laminaat eten, we hebben vloerbekking en een deel van de hal is nog laminaat. Ik zet altijd een stoel op de rand van de vloer bedekking anders sleurt meneer inderdaad zijn eten naar het stuk maar ik dat nou juist niet wil hebben! haha.
Daarna inderdaad even de dwijl er over en klaar.

Is trouwens wel een goed idee zo'n matje, zeker voor de zalmkoppen! Maar denk toch dat als ik een tuin had hij 9 van de 10 keer buiten zou eten, kan hij lekker zoveel sleuren als hij wil :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door