Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1201662
Hallo,

Vorige week zondagochtend heeft Maud een zalmkop gehad. Geen last van gehad verder. 's Avonds heb ik haar yoghurt met ei en de groentemix gegeven en toen had ze 's morgens vroeg mega diarree.

Gisteren was het weer visdag en heeft ze 's ochtends weer een zalmkop gehad en 's avonds 200 gram cottage cheese met de groentemix. Ik heb bewust het ei achterwege gelaten. 2 uur later kwam dat laatste er met een paar restjes vis weer uit :yucky:!

Hebben jullie een idee waar dit aan ligt?

Ze verdraagt de vis goed maar op de 1 of andere manier is de combi met een melkproduct niet goed denk ik. Ze heeft in het begin ook wel is yoghurt gehad maar toen we net barfden had zo ook wel eens diarree en ik weet dus niet of dat toen aan de yoghurt lag of aan de overgang van brokken naar vers. Ze krijgt inmiddels ook biologische lever omdat ze van gewone lever aan de diarree gaat. Verder verdraagt ze alles in haar menu goed, behalve dus dit.

Alvast bedankt!

Groetjes Paula
#1201673
Het zou heel goed kunnen dat jouw hond geen zuivel verdraagt. Een hond heeft ook helemaal geen zuivel nodig dus dat kun je zonder problemen uit z'n menu laten ;).
Dat je hond van een zalmkop de volgende dag diarree kreeg verbaast me ook niet, zalm is erg vet en veel honden poepen daar (meestal eenmalig) dun van, dat vind ik zelf geen probleem, tenzij het de spuigaten uitloopt (letterlijk).
Je hebt kans dat zoveel vette vis ineens misschien net iets teveel van het goede is voor jouw hond, misschien als je de hoeveelheid over 2 dagen verdeelt er helemaal geen problemen zijn. Maar begin eerst maar eens de zuivel weg te laten, kijken wat er dan gebeurt.
#1201676
Zalmkop is best vet hoor, het zou best ook daar van kunnen zijn. De enige manier is om het uit te proberen. Zalmkop geven zonder zuivel en zuivel geven zonder zalmkop. En dan kijken wat de reactie is. Ik zou wel een paar dagen tussen de zalmkop en de zuivel laten zitten. Dus zeg op maandag de zalmkop en op donderdag het zuivel met bijv. de groenten.
#1201806
Ik zal het inderdaad eens apart van elkaar gaan proberen. Heb het idee dat ze die diarree van vorige week had door de zuivel en ei en niet door de zalm. Het leek nml toen net alsof het rauwe ei eruit gepoept werd, zo'n lange slijmerige klodder....Sorry dames!  :o En er zaten keuteltjes tussen, wat naar mijn idee de zalm moet zijn geweest.

Maar dat is ook wat ik graag wil zien natuurlijk  ;) zou het reuze jammer vinden als ze iedere keer van de zalm aan de race gaat, juist omdat ze het zo ontzettend lekker vind!

Nu heeft ze alweer 1 1/2 dag niet gepoept en wat ze gisteren aan zalm uitspuugde was minimaal, dus als die zalm diarree zou geven dan had ze dat nu allang gehad lijkt me.

We wachten af....
#1201946
Was het ze echt aan de race, of was het eenmalig dun? Als het laatste het geval is dan zou ik me daar niet zo druk om maken, Fedor poept een dag na vette vis (of pens) ook meestal wat dunner, maar hij kan het gewoon ophouden en heeft er ook geen last van.
Als ze echt aan de race gaat valt het duidelijk niet goed en zou ik iets gaan veranderen, bijvoorbeeld door de hoeveelheden per keer langzaam op te voeren. Wie weet heeft je hond dan over een paar maanden helemaal geen moeite meer met grotere hoeveelheden vette vis ;).
Maar ga eerst maar beginnen met het vermijden van de combinatie zuivel/eieren en vette vis 
#1202188
Ons Elftal schreef: Ik geef mijn honden elke dag een scheut yoghurt. Ik heb hier op barfplaats gelezen dat dat erg goed is voor de darmflora?
Volgens mij alleen als je de yakult achtige soorten geeft (met probiotica) of kefir, gewone yoghurt draagt volgens mij niets bij aan de darmflora.
De meningen over of zuivel (in al zijn vormen) geschikt is voor een hond zijn overigens wel verdeeld, ik vond nog een interessante discussie: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 836.0.html
#1202791
Ik heb het topic even snel doorgelezen, ga het morgen eens uitgebreid doen. Ik moet zeggen dat ik het af en toe wel heel moeilijk vind om het goed te doen omdat er veel verschillende adviezen, meningen en beweringen hier te lezen zijn.
Natuurlijk krijgt iedereen steeds meer ervaring en kennis, dus misschien moet ik niet alle oude topics door willen lezen, maar me bij de meest recente houden.
Ik kan hier erg onzeker van worden. Denk je dat je het goed doet, blijk je dus weer niet helemaal juist bezig te zijn. En ik wil juist het voor mij hoogst haalbare voor mijn honden. Ik moet dus echt nog heeeel veel leren.
#1203111
Ons Elftal schreef: Ik heb het topic even snel doorgelezen, ga het morgen eens uitgebreid doen. Ik moet zeggen dat ik het af en toe wel heel moeilijk vind om het goed te doen omdat er veel verschillende adviezen, meningen en beweringen hier te lezen zijn.
Natuurlijk krijgt iedereen steeds meer ervaring en kennis, dus misschien moet ik niet alle oude topics door willen lezen, maar me bij de meest recente houden.
Ik kan hier erg onzeker van worden. Denk je dat je het goed doet, blijk je dus weer niet helemaal juist bezig te zijn. En ik wil juist het voor mij hoogst haalbare voor mijn honden. Ik moet dus echt nog heeeel veel leren.
Ja, lastig hè, al die meningen ;). Maar je doet niets fout hoor! Als jij je honden graag yoghurt wilt geven, prima! Alleen hebben ze het niet echt nodig en kunnen ze heel goed zonder. Maar je bent ze heus niet aan het vergiftigen oid. ;) En het kan maar zo zijn dat je net een hond hebt die het wel nodig heeft, zoiets kun je alleen maar proefondervindelijk ontdekken.

Iedereen is hier als onzeker miepie begonnen en de één trekt wat sneller zijn eigen plan als de ander. Ik denk dat het heel goed is om ook de oude topics door te lezen (deden meer mensen dat maar) want daar staan heel veel goede tips in, maar sommige zijn in de loop van de tijd achterhaald door nieuwe inzichten.
Vraag je bij tips af: klinkt dit logisch? Wordt het ergens door onderbouwd? Dan kun je er voor kiezen om die tip wel of niet toe te passen. En kijk goed naar je honden, zij zijn je graadmeter.
En niet van de benauwde, je komt er wel ;).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door