Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *Evie*
#1201611
Saba is echt totaal niet lekker.
Zaterdag heeft ze een kippenpoot gehad en smiddags een strot, ze is 5 maanden.
Ze heeft dit wel veel vaker gegeten en ging altijd goed.
Sinds zaterdag avond is ze niet lekker, spugen, spuitpoep. Eten deed ze nog wel.
Heb vanacht hele nacht naast dr gezeten, ze had erge krampjes en spuugde gal.
Af en toe mee naar buiten genomen en spoot alles er weer uit.

Zolang alles aan beide eruit komt kan het toch niet mega verstopt zijn??

Saba is een veelvraat en wil sinds gisteravond ook niet meer eten.....
Heb haar eventjes getemp en ze heeft nu 39.4

Ze ligt nu heerlijk naast me te slapen en buiten maakt ze af en toe een dolletje met de andere hond.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1201628
Ze hoeft toch niet verstopt te zitten? Zo te lezen heeft ze een virusje of iets anders te pakken waardoor de boel van streek is.

Ik zou niet teveel eten geven, zeker geen botwerk, kleine beetjes, eventueel wat yoghurt met probiotica, dat soort dingetjes. Sterkte met de wuppedepup.
Door pallas
#1201657
Van runderstrot lijkt het me bijna onmogelijk om een verstopping te krijgen, dat is toch allemaal kraakbeen?
Ik ga ook voor een virusje. Sterkte ermee!
Door Lizzy
#1201671
Zolang er ontlasting uit komt, is de kans dat er een verstopping is erg klein. Ik denk dat Saba een virus heeft opgelopen. Ook de koorts past daarbij. Ik zou zelf Okugest geven. Maar, in dit soort gevallen kan het zeker geen kwaad om je DA te consulteren.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1201679
Verstopping is ook niet het eerste waar ik aan denk. Net als m'n voorgangsters denk ik eerder aan een virusje oid. Wel erg vervelend natuurlijk. Zorg ervoor dat ze wel goed blijft drinken en een dagje vasten kan helemaal geen kwaad.
Als je het niet vertrouwd natuurlijk contact met je DA opnemen!
Sterkte en beterschap voor Saba :-*.
Door *Evie*
#1201680
De kippenpoot heeft ze vrij snel doorgeslikt, eigenlijk veel te snel naar mijn weten. vandaar de verstopping vraag.
Dr darmpjes gaan teker, je ziet ze bewegen en ze kreunt af en toe wat.

Als ze spuugt komen er wel stukjes bot uit en stinken!!!!! Haar diaree stinkt ook en krijg de lucht niet weg
achter het huis. Boenen met heet water wat en schoonmaak azijn en dan weer goed alles wegspoelen
maar helpt niet.

Ik kijk het nog eventjes aan anders ga ik vanmiddag naar de dierenarts.

Ik krijg er geen eten in, heb al wat kipfilet gekookt maar ze wil echt niks, heel bijzonder voor haar doen.
Ze heeft nog nooit een kruimel overgeslagen.
Vind het zo zielig.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1201685
Eerlijk gezegd vind ik dit wel heftig klinken :-\ en zou denk ik meteen de DA bellen. Ruikt wat ze uitkotst naar poep? (want dan kan er wel sprake zijn van verstopping)
Door *Evie*
#1201689
Spugen heeft ze vanacht voor het laatste gedaan ze sliep in dr benchje en had niks geroken,
vanmorgen toen ik dr kleedje eruit haalde zag ik het pas. Dr poep stinkt mega.
Het gal van gister ook maar dat spuugt ze niet meer, maar rook niet naar poep.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1201693
heeft ze nog koorts, en zo ja als die hoger is dan zou ik naar de da gaan....
geef haar maar effies niks, op de okugest na..misschien de bouillon van de kipfilet geven, blijft ze wel drinken
ze moet wel 'levendig' blijven..
en ja als je het niet vertrouwd zou ik naar de da gaan!
Door RupsenStorm
#1201699
klinkt naar virus. Ik maak op zo'n dag van kipkarkassen en dashibouillon met twee schepjes rietsuiker een (ORS)bouillon. Ik haal de botten en kraakbeentjes er weer uit. Laat het afkoelen of schep er gelijk iets voor ze uit en koel dat door er wat koud water bij te doen.
Ik verdeel dit over verschillende porties over de dag en Storm knapt er altijd zienderogen van op. Hoe ziek hij ook is hij (ook Rups)vindt dit altijd heerlijk. Ze drogen er niet uit door de kruiden en zeewier bouillon en de suiker het werkt als ORS bij mensen. Op die manier krijgt ze toch wat binnen en komt alles even tot rust. Okugest geef ik inderdaad daarnaast.
Beterschap voor het arme kind :-*
Door *Evie*
#1201719
Haar temp is nu 38,4 dus het is weer gezakt.

Ik zal zo even naar de drogist gaan voor okugest, hebben ze dat gewoon
bij de meeste op voorraad of is het niet iets wat ze allemaal in hun asortie hebben??
Door **Jolanda**
#1201722
Vind het best heftig klinken, vooral omdat ze stukjes bot uitspuugt.
Pups drogen snel uit, dus let er goed op dat ze voldoende drinkt.

Fijn dat haar temp al weer wat gezakt is, is toch weer een goed teken!

Ik zou in ieder geval even de DA raadplegen.
Door *Evie*
#1201741
Ik heb hier nog viyo elite ( www.viyo-elite.com )
dat heb ik door wat water gedaan en met een spuitje in dr bekje gedaan,
dat ging goed naat binnen. Ik wil eigenlijk niet weg hier maar zal toch maar
eventjes naar de drogist rijden zo. Alleen we hebben hier een aantal zitten,
weet niet naar welke ik het beste kan gaan om het snelste weer thuis te zijn
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door