Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Von
#118644
ik heb veel gehoord en gelezen over een kong.....
die wil ik gaan gebruiken voor Luna, ook voor de training om op het huisje te gaan passen ;)
Kennen jullie de Kong en zo ja wat zijn jullie ervaringen hiermee??
Gebruikersavatar
Door Nitus
#118651
Ik ken de Kong en ik doe het voer van mijn honden erin (ipv in hun bak), dan moeten ze nl veel moeite doen om hun eten te pakken te kunnen krijgen, en zijn ze naar mijn idee daarna rustiger. Meer voldaan als dat ze hun voer hap-slik-weg uit hun bak eten.
Voor trainen gebruik ik het verder niet. Bedoel je dat je de kong wil geven als afleiding, zodat Luna wat te doen heeft als jullie weg zijn? Want daar is hij volgens mij ook goed voor te gebruiken. Als je maar de juiste maat koopt, dan kun je een hond alleen laten met dat ding. Tenzij je een sloper in huis hebt ;).
Door Eef+Stippels
#118655
Ik heb zelf een sloper in huis, maar de kong (de zwarte, dat is volgens mij de sterkste) is nog steeds heel!! Ik heb hem al bijna een jaar en nog vindt Wandor het leuk. De kong stuitert apart en met iets lekkers erin is hij ook even zoet.

Ik vind hem ideaal.
Door Lizzy
#119005
Ik heb hier ook diverse kongen voor de honden. Leuk spul! Koop wel de echte kong want die nepperts zijn misschien goedkoop, maar het is ook rommel. Volgens mij is de enige dierenspeciaalzaak in Zoetermeer die die dingen verkoopt de zaak op de Den Hoorn (verlengde Dorpstraat).
Door Francisca
#119818
Vers vlees in de kong goeie tip.Ga ik vanavond meteen proberen.Mika heeft zijn bak ook in no time leeg.Met de kong is ie wel even bezig;moet hij er iets voor doen. ;D
Door Anna Penta
#119904
bij mij is de kong geen succes. Ze hebben het of in no time leeg en kan ik hem weer vullen of ze likken aan de vulling en drukken die zo stevig aan dat die er niet meer uit te krijgen is. Het is een heel onrustig gedoe die ene keer dat ik drie kongs vul. Maar ik heb dan ook drie hondjes waardoor de ene die sneller klaar is jaloers wordt en de andere gaat zitten zieken die nog niet zo ver is. Mijn ervaring is dat niet alle honden snappen wat de bedoeling is en bij verkeerd gebruik heb je er weinig aan.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#119909
Mijn honden eten hun Kong allebei in de keuken op, ieder aan een andere kant van de tafel op hun eigen dekentje, daar mogen ze ook niet vanaf komen terwijl ik de Kong vul, doen ze dat wel dan leg ik alles op het aanrecht neer en loop de keuken uit. Na een paar keer snappen ze het dan wel hoor. Met het opeten mogen ze ook niet van hun dekentje af, doen ze dat wel dan roep ik "op de mat" en ze gaan weer netjes naar hun dekentje toe. Ze moeten zo'n commando natuurlijk al wel kennen.
Bij Gitte druk ik het eten trouwens harder aan als bij Nitus, omdat Nitus er niet zo heel handig in is. Dus ik houd ook een beetje rekening met wat ze kunnen. En als Nitus het laatste beetje er niet uitkrijgt, komt ie hem bij me brengen, dan mag ik hem even helpen ::).
Gebruikersavatar
Door Nitus
#119916
[quote="danielle1980"]
[quote="Nitus"]
En als Nitus het laatste beetje er niet uitkrijgt, komt ie hem bij me brengen, dan mag ik hem even helpen ::).
[/quote]

dats handig ;D ;D ;D
[/quote]
;D ;D, ja hè? Dan wordt ie een beetje moe denk ik, meestal is hij dan al een kwartier zelf bezig geweest. Hij loopt dan te hijgen alsof hij zojuist de marathon heeft gelopen en met z'n laatste krachten brengt hij de Kong naar mij ;) ;D. Liever zo als dat hij met die Kong door de keuken gaat lopen gooien en stuiteren :-X.
Door danielle1980
#119917
[quote="Nitus"]
[quote="danielle1980"]
[quote="Nitus"]
En als Nitus het laatste beetje er niet uitkrijgt, komt ie hem bij me brengen, dan mag ik hem even helpen ::).
[/quote]

dats handig ;D ;D ;D
[/quote]
;D ;D, ja hè? Dan wordt ie een beetje moe denk ik, meestal is hij dan al een kwartier zelf bezig geweest. Hij loopt dan te hijgen alsof hij zojuist de marathon heeft gelopen en met z'n laatste krachten brengt hij de Kong naar mij ;) ;D. Liever zo als dat hij met die Kong door de keuken gaat lopen gooien en stuiteren :-X.
[/quote]

nou precies.
goed opgevoed hoor ;D
Door Francisca
#120154
Mika vond het dus geweldig.Hij is er wel een half uur mee bezig geweest.Ik moest de kong dus wel drie keer vullen maar dat geeft niet.Dat gaan we vaker doen. 8)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door