Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Esther11
#1199359
Beide wegen ongeveer 55 kilo. Ik heb 1,5% van hun gewicht gepakt omdat ze wat mogen afvallen.  Ik heb het spiervlees en orgaan verdeeld over 6 dagen en bot over 7 dagen 1 dag krijgen ze groenten/tafelresten. De grammen zijn 195 gr spiervlees, 145gr orgaan, 400 gr bot. op de groentedag krijgen ze 870 gr groente en 490 gram bot

Maandag:
rundspiervlees         
kipmaag                   
konijnkarkas
groenten

Dinsdag:
paardenvlees
konijnnier
runderknars

Woensdag:
kipfilet
lamspens/ lamshart
haas/eend
groenten

Donderdag:
hert/ree vlees
konijnlever/rundnier
kipkarkas

Vrijdag:
lamsvlees
rundhart
zalm botmix van herby
groenten

Zaterdag:
struisvogelvlees
konijnnier
kipnek

Zondag:
wildafsnijsel
kiphart
runderribben
groenten

Klopt dit z'n beetje en ziet het er goed uit?     
Ik heb deze ook even aangepast op het advies van Lizzy in het topic van mijn pup.     
Laatst gewijzigd door Esther11 op za 07 mar 2009, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1200098
[quote="Esther11"]
Beide wegen ongeveer 55 kilo. Ik heb 1,5% van hun gewicht gepakt omdat ze wat mogen afvallen.  Ik heb het spiervlees en orgaan verdeeld over 6 dagen en bot over 7 dagen 1 dag krijgen ze groenten/tafelresten. De grammen zijn 195 gr spiervlees, 145gr orgaan, 400 gr bot. op de groentedag krijgen ze 870 gr groente en 490 gram bot

Maandag:
rundspiervlees         
kipmaag                   
konijnkarkas
groenten

Dinsdag:
paardenvlees
konijnnier
runderknars

Woensdag:
kipfilet
lamspens/ lamshart
haas/eend
groenten

Donderdag:
hert/ree vlees
konijnlever/rundnier
kipkarkas

Vrijdag:
lamsvlees
rundhart
zalm botmix van herby
groenten

Zaterdag:
struisvogelvlees
konijnnier
kipnek

Zondag:
wildafsnijsel
kiphart
runderribben
groenten

Klopt dit z'n beetje en ziet het er goed uit?     
Ik heb deze ook even aangepast op het advies van Lizzy in het topic van mijn pup.     
[/quote]

Ik had 'm eerder niet zien staan maar ik zie nu op zondag runderribben. Ik vind runderribben een absolute no-no. Totaal ongeschikt voor pups maar naar mijn mening ook totaal ongeschikt voor volwassen honden. Ik zou dat dus zeker schrappen en bijvoorbeeld eendennek op het menu zetten.
Door Esther11
#1200340
Dit is alleen voor de volwassen honden de pup krijgt ze niet ik heb nu 3 honden, 1 van 3 jaar 1 van 4 jaar en 1 van 9 weken.
Door Mevroi Kruim
#1201454
[quote="Esther11"]
Dit is alleen voor de volwassen honden de pup krijgt ze niet ik heb nu 3 honden, 1 van 3 jaar 1 van 4 jaar en 1 van 9 weken.
[/quote]

Ook voor volwassen honden zijn runderbotten echt niet geschikt. Ze zijn kei- en keihard, de honden krijgen ze niet weg, of ze breken er hun tanden en kiezen op.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door