Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Odin
#1186364
Mijn witte herder reu is bijna 7 jaar en staat al 5 jaar op kvv wegens een extreme overgevoeligheid van de spijsverteringsorganen. Ook met vers blijft het altijd opletten. Verder is hij het type magere hein, maar wel gespierd, energiek, alert en speels.  5 jaar lang is hij gevaccineerd maar de laatste keer, dus 2 jaar geleden, heeft hij een week lang gele, stinkende kwatspoep gehad en was de eerste dag ook erg uit zijn doen. Nu is hij een enorme stresskip bij de dierenarts dus dat kan ook een rol spelen maar nooit eerder zag ik een dergelijke reactie. Ik schrok ervan en heb sinds die tijd geen enkele spuit meer laten geven. Mijn gevoel zei dat zijn lever problemen had met de entstoffen. Of misschien wel een lichte parvo gehad door de enting?

Mijn vraag is nu of vaccinatie extra schadelijk kan zijn voor een hond met extreem gevoelige spijsverteringsorganen. Bovendien kunnen deze honden gevoelig zijn voor epilepsie en ook kunnen ze het mdr1 gendefect hebben. Een titertest zie ik niet zitten vanwege de stress van de hond bij de da, bloedprikken doe je bij hem niet even voor de lol. Hij heeft zelden fysiek contact met andere honden en houdt niet van water en gaat ook niet naar pensions e.d.
#1186411
Ik sta helaas niet versteld, van dit type bijwerkingen.... Vooral met parvo heb ik mijn oudste hond bijna kapot gevaccineerd. Hij was op een gegeven moment permanent aan de diarree en was totaal niet in orde. Uiteindelijk heeft hij er zelfs een hartruis aan overgehouden. Er zijn boeken volgeschreven over deze materie. Ik weet niet hoe je Engels is? Wat prima boekjes zijn:

* A shock to the system van Catherine O'Driscoll
* Vaccine Guide for Dogs and Cats van Catherine Diodati
* Niet op dieren toegespitst maar toch zeer boeiend: Vaccinatie van Veira Scheibner

Een zeer interessante website (helaas ook Engels): http://www.caberfeidh.com/HHC.htm.

Op Barfplaats heb ik een stukje vertaald uit het boek van Don Hamilton (homeopathisch werkend DA). Best interessant om mee te beginnen: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 777.0.html

Dus op de vraag of vaccinatie extra schadelijk kan zijn voor een hond met een extreem gevoelige spijsvertering? Zeg ik ronduit JA. Ik kan je nu natuurlijk vertellen hoe ik denk dat je hier mee om zou moeten gaan... Maar dat zou niet goed zijn. Ik denk dat jij je moet gaan verdiepen in vaccineren. En dan zelf moet beslissen hoe je dit probleem aan gaat pakken.

Ik wil je wel een paar dingen meegeven, ter overdenking:

1)Vaccinatie reacties worden in de regel na iedere vaccinatie erger.
2)De entingen van Nobivac tegen Parvo, Hondenziekte, HCC en rabies: bieden 3 jaar bescherming. Die hoeven dus sowieso nooit ieder jaar herhaald te worden.
3)Vaccineer sowieso niet tegen niet dodelijke ziektes (para influenza en kennelhoest).
4)Als een hond goed gevaccineerd is als pup, is hij hoogst waarschijnlijk levenslang beschermt tegen Parvo, Hondenziekte en HCC. Lees ook meer daarover van Ronald D. Schultz.

Zie bijvoorbeeld wat hij schrijft:

“Annual revaccination provides no benefit and may increase the risk for adverse reactions. The percentage of vaccinated animals (those vaccinated only as puppies) protected from clinical disease after challenge with canine distemper virus, canine parvovirus and canine adenovirus in the study was greater than 95%.” Current and Future Canine and Feline Vaccination Programs. Dr. Ronald Schultz is a Professor and Chair of the Department of Pathobiological Sciences at the School of Veterinary Medicine, UW-Madison. Schultz, R.D. - Current & Future Canine & Feline Vaccination Programs. Vet Med 3: No. 3, 233-254, 1998 more . A chart provided in the report shows immunity levels for all vaccines currently given to dogs lasting a minimum of 5 years with most lasting 7-15 years!".
#1186466
Dankjewel Lizzy, ik ga de links eens goed doorlezen. Ikzelf ben ervan overtuigd dat vaccinaties aan de ene kant wel een bepaalde mate van bescherming kunnen geven maar aan de andere kant de oorzaak zijn van levenslange chronische aandoeningen. Onlangs sprak ik op een hondenshow Renske van de Berg van Renske diervoeders. Zij vertelde dat ze haar honden niet meer liet enten nadat een pup onderweg naar huis van de vaccinatie halfdood achterin de auto bleek te liggen. En een vriendin van mij heeft jarenlang heel veel ellende gehad met haar hondje na een rabiësenting.  Ik vraag me af hoe vaak het nu werkelijk gebeurt dat honden die de eerste twee jaar alle entingen hebben gehad en daarna niet meer, overlijden aan een parvo besmetting.
#1199793
Jopie heeft EPI en die krijgt alleen de ziekte van weil enting.
2 jaar geleden kreeg ze nog de volledige enting en ze is daar heel erg van slag geweest.
Ik ben toen terug gaan kijken en ieder jaar had ze na de enting een terugslag en dat was voor mij de druppel
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door