Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door BubbaBling
#1199691
Bubba is toch nog niet zo gewend aan het hele verse eten (zit aan een eliminatiedieet)
Wel is hij bekend met carnibest en eet dat goed.
Maar hij eet het konijn wel maar op een gegeven moment hoeft hij niet meer.
Het is net of hij het heel lekker vind, maar niet goed mee om kan gaan (wat resulteert in het verstoppen in de mandjes en andere delen van het huis)
Kan ik het de eerste keren gewoon koken met een beetje rijst erbij?
Ik weet zeker dat hij dat lekker vind.
En dan mss langzaam laten wennen aan het echte verse vlees?
Laatst gewijzigd door BubbaBling op za 07 mar 2009, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1199707
nou nee.
vlees koken en het geven van rijst, daar doen we hier niet aan..
zou ook niet weten waarom je rijst erbij zou gaan geven als je hond al een eliminatie dieet heeft..
wel zou je het vlees met een beetje gekookt water kunnen overgieten..
het verstoppen van eten staat hier gelijk aan gewoon geen honger hebben..
als je je hond een eliminatie dieet geef, geef je 1 diersoort, dus niet cb en dan als barf konijn
Door sandrra
#1199714
vanaalst schreef: nou nee.
vlees koken en het geven van rijst, daar doen we hier niet aan..
zou ook niet weten waarom je rijst erbij zou gaan geven als je hond al een eliminatie dieet heeft..
wel zou je het vlees met een beetje gekookt water kunnen overgieten..
het verstoppen van eten staat hier gelijk aan gewoon geen honger hebben..
als je je hond een eliminatie dieet geef, geef je 1 diersoort, dus niet cb en dan als barf konijn
Ja hier sluit ik me helemaal bij aan. Vaak reageren ze juist op rijst plus dat het niets toevoegt voor een hond.
Hij zit duidelijk gewoon vol, dus weghalen en de volgende keer weer geven.
Door tieneke
#1199774
De rijst is nu niet zo erg gezond dus zou ik weglaten.
Koken zou ik helemaal niet doen, want voor je het weet sta je iedere dag zijn prakkie op te warmen  ;D
Gewoon lekker rauw geven en als hij meut met eten de bak weghalen en op naar de volgende ronde ermee  ;)
Door BubbaBling
#1199782
Ok dan laat ik het zo als het is.
Ik weet iig dat hij het lekker vind dus dat zit wel goed.
Als hij dus niet wil eten dan heeft hij gewoon geen zin.
Krijgt vanzelf wel weer honger hahaha.

Hoe lang laten jullie het bakje staan?
Want hij is anders de hele avond er mee bezig.

Vanaalst:
Hij kreeg altijd CB maar daar kon hij dus niet tegen, de eliminatie is alleen konijn ;)
Door sandrra
#1199799
ik laat het hooguit een kwartier staan en dan is t jammer dan en morgen ben je weer aan de beurt. ( ze eten hier 1x per dag)
Door BubbaBling
#1200141
Nou meneer heeft gister avond en vanochtend niks ervan gegeten.
Zijn maagje knort en borrelt de hele tijd  ??? Het is net een orkest zo erg  :o
Wat moet ik nu doen :S
Laatst gewijzigd door BubbaBling op zo 08 mar 2009, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1200155
Niets ;). Een hond kan zonder problemen meerdere dagen zonder eten. Zet het eten nu weer weg, in de koelkast of dek het af en bied het vanavond weer aan. Je zet het zonder gedoe neer, je gaat hem niet aanmoedigen oid. Begint hij niet binnen 5 minuten te eten dan haal je het weer weg, zonder commentaar richting hond.
Succes! :D
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1200159
trimsalon schreef: vanavond weer aanbieden, met een beetje gekookt water erover heen o.i.d??
Ik zou er verder niets meer aan doen, deze hond is gewend vers te eten (CB) dus waarom zou je nu gaan 'mutsen' met dit eten?
Door BubbaBling
#1200174
Buiten heeft hij veel gras gegeten dus ik denk dat zijn maagje toch een beetje moest wennen aan het konijnenvlees.
Maar terug gekomen heeft hij wel weer wat gegeten  :wavetowel2:
Ik had er een ini beetje zonnebloem olie over heen gedaan.
Ik heb het nu weg gehaald geef het vanavond weer... en het komt vast helemaal goed  :)
Door Greece
#1200225
De aanhouder wint alleen zie ik het nut niet in  vande zonnebloemolie.

Effe off-topic: Ellen wat een prachtige foto heb je als onderschrift
Door BubbaBling
#1200247
Omdat het nogal wat plakkerig aan elkaar zat en heb een chinese naakthond dus niet een al te best gebit.
Nu kan hij makkelijk een stukje er tussen uitpikken omdat er niet gelijk 5 stukjes aan elkaar geplakt zitten.
Dat daarbij was hij zonnebloem olie gewent door het paardenvlees, dus een bekend iets.
Maar als het zo goed gaat vind ik het prima.
En het zijn alleen nog maar konijnenbouten om te proberen, dus veel vet zit er niet aan.
Vanaf eind volgende week gaat hij hele konijn krijgen  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door