Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door - Judith -
#1199445
En ik kan niet achterhalen of het z'n buik of z'n rug is  :-\. Hij is al een paar keer piepend opgesprongen van z'n kussen en staat dan met een kromme rug. Z'n buik voelde gespannen maar niet opgeblazen, dus toen dacht ik: daar heeft hij pijn. Maar hij heeft normaal gepoept (vorige week wel een keer een ochtend veel darmgeluiden en daarna een keer zachte poep, maar geen diarree): vanmorgen keurige barfkeutels. Hij heeft ook normaal geplast en gegeten (kip met groentemix). Zijn mondslijmvlies is mooi roze en hij heeft geen verhoging.

Waardoor ik ging twijfelen aan of het z'n buik is of niet: ik gaf hem bij wijze van 'lieve hond'-aai een zacht klopje op z'n rug net boven de staart. En toen piepte hij ook. Hij kijkt erg ongelukkig, het arme schaap  :-[. Dat wordt natuurlijk wel erger als ik hem als bezorgde moeder de hele tijd zit te bekijken, dus dat probeer ik een beetje binnen de perken te houden  ::). Hij ligt nu weer te slapen.

Ik heb hem, voor als het toch z'n maag is, okugest en probiotica gegeven. Kan ik nog iets anders voor hem doen?
Door Truus
#1199450
Lijkt me een rugprobleem of spierpijn maar meer de rug.
Bij de DA kunnen ze dat testen wat wel even zeer zal doen maar dan weet je meer. Die kromme rug deed Timo ook.
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#1199461
Truus schreef: Lijkt me een rugprobleem of spierpijn maar meer de rug.
Bij de DA kunnen ze dat testen wat wel even zeer zal doen maar dan weet je meer. Die kromme rug deed Timo ook.
Ja, hij heeft natuurlijk wel pas een auto-ongeluk gehad  :-\. Maar los van de spierpijn de eerste week heb ik niks aan hem gemerkt. Hij heeft wel gisteren met zijn rottweilervriendin gespeeld. En die houdt nogal van bodychecks  :-X. Ik houd hem goed in de gaten de komende uren. En als het zo blijft, ga ik naar de DA.
Door Fynn
#1199509
Kan natuurlijk een combinatie van het auto ongeluk en het spelen gisteren zijn.
Rottweilers zijn behoorlijk sterk en qua gewicht nogal wat zwaarder dan een dalmatier.
Even goed in de gaten houden .

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door chamourel
#1199512
misschien is dat spel net iets te veel voor hem geweest na het ongeluk.
ik denk ook echt aan zijn rug.

misschien na het ongeluk niet te lang wachten met de DA, pijn verdient hij niet :-*
Door Lizzy
#1199522
Mmmmm :-\

Mijn ervaring is (maar of dat nou zoveel zegt....?) dat als je twijfelt tussen buikpijn en rugpijn is het altijd rugpijn. Ik zou me voor kunnen stellen dat hij door het spelen met zijn dinnetje net een spiertje/plekje heeft geraakt dat nog gevoelig is. Ik gaf hem Traumeel en bij twijfel ging ik ook ff naar de DA.
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#1199529
Lizzy schreef: Mmmmm :-\

Mijn ervaring is (maar of dat nou zoveel zegt....?) dat als je twijfelt tussen buikpijn en rugpijn is het altijd rugpijn. Ik zou me voor kunnen stellen dat hij door het spelen met zijn dinnetje net een spiertje/plekje heeft geraakt dat nog gevoelig is. Ik gaf hem Traumeel en bij twijfel ging ik ook ff naar de DA.
Okee, dan kiep ik er traumeel in en kijk wat dat doet. Hij ligt nu heel rustig en diep te slapen. Als hij zo wakker is ga ik een klein rondje met hem lopen en dan maar eens zien of het beter gaat dan vanmorgen.

Als hij iets heeft, loop ik meteen met een klont in m'n maag  :-[.
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#1199537
Ik heb de DA gebeld en ingesproken en wacht nu tot ze terugbelt. Het is definitely z'n rug. Bij het opstaan van z'n kussen piepte hij heel hard en toen hij van de trap af liep ook. Ook buiten als hij na het stilstaan in beweging kwam, piepte hij  :'(. Poepen en piesen deed geen pijn. Arme jongen, ik hoop dat ze snel belt...
Door Truus
#1199562
- Judith - schreef: Ik heb de DA gebeld en ingesproken en wacht nu tot ze terugbelt. Het is definitely z'n rug. Bij het opstaan van z'n kussen piepte hij heel hard en toen hij van de trap af liep ook. Ook buiten als hij na het stilstaan in beweging kwam, piepte hij  :'(. Poepen en piesen deed geen pijn. Arme jongen, ik hoop dat ze snel belt...
Ach arme Bruin :'(, hoop dat de DA je meer kan vertellen. Het is natuurlijk ook een behoorlijke klap geweest voor Bruin.
Sterkte :-*
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#1199603
We zijn net terug. Toen hij hier de trap af liep piepte hij weer, maar toen leek het of er iets weer op de goede plaats schoot. De wandeling (300 meter) naar de DA was er niets aan hem te merken en liep hij ontspannen te kwispelen. Ze heeft hem overal bevoeld en aan zijn poten getrokken, maar hij reageerde nergens op met een pijnreactie. Hij heeft wel pijnstillers/spierontspanners meegekregen.

Nu komen we net thuis. Hij de trap op: geen probleem. Ik zag niet dat mijn slaapkamerdeur openstond (dat is Bruin z'n favoriete plek in huis) en hij springt op bed: keihard piepen. En daarna stond hij weer tien minuten hijgend in dezelfde houding op 1 plek. Ik heb het idee dat hij zijn mand met pijn associeert, want daar wil hij niet in gaan liggen. Nu ligt hij op een ander kussen en is inmiddels diep in slaap.

Als het maandag niet beter gaat, dan laat ik me doorsturen naar de tweede lijn om foto's te maken.

Kan ik hem overigens ook arnica montana D6 tabletten geven in plaats van traumeel? Die was op namelijk en de drogist moest het bestellen dus is het er pas volgende week...  :-[
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door