Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Anna Penta
#118956
Dat vroeg ik me af. Dit omdat Kitje pas toen ze was overgezet op kvv 's nachts zindelijk werd. Ze was toen al 15 maanden. Van brokken bleef ze poepen, 4 keer op een dag en 1 keer 's nachts. Ik zou het niet zo gek vinden als blijkt dat pups sneller zindelijk zijn met kvv. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Door Ineke
#118958
Ik heb er geen ervaring mee, maar het komt mij wel logisch over.
Kvv wordt heel goed verteerd, dus minder ontlasting. Door het vleesvocht drinken de honden veel minder, dus minder urine.

Wat er niet in komt, hoeft er ook niet uit ;)

Mijn Leonberger produceert nu minder ontlasting dan menig klein keffertje hier uit de buurt.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#118970
Pas geleden zag ik het verschil tussen een drol van een 7 weken oude amerikanen pup op brokken en een drol die ernaast gelegd werd door Donna die toen 10 maanden was .......De drol van Donna was meer dan helft kleiner en dunner , dus ik denk dat een brokken hond inderdaad meer moeite heeft om zindelijk te worden met de ladingen afvalstoffen in zijn afvoersysteem.
Door Lizzy
#119008
Ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me vrij logisch. Als ik soms zie wat een mega-drollen pups en kleine hondjes op brokken produceren :o. Alsof er een volwassen beer heeft zitten poepen! En dat moet zo'n klein lijffie dan op zien te houden totdat tie uitgelaten wordt..... Zielig toch?!
Door tieneke
#119049
Kobus was een brokkenhond en vanaf de eerste dag zindelijk.
Tinus en Tara hebben nooit brokjes gegeten en waren ook vanaf de eerste dag zindelijk.
De bergen stront die Kobus(80 kilo) produceerde per dag waren gigantisch!
Toen hij eenmaal op kvv stond was dit nihil.
Ook de twin poept heel erg weinig.
En als je kijkt wat er per dag wordt weggestouwd :o
Door ~anna~
#119249
Mijn teefje nu 11 maanden was heel snel zindelijk toen ik haar kreeg met 7 weken en 3 dagen heb ik haar gelijk de eerste dag 1 keer vers gegeven.
Ze was dus heel snel over van brok naar kvv en idd snel zindelijk vooral als ik het vergelijk met mijn reu die brokken kreeg en alleen 1-2 dagen Rodie.
Nou moet ik er wel bij vertellen dat zij het aangaf waneer ze moest dat heb ik haar bij de fokker ook zien doen.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op do 01 jul 2004, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#119257
[quote="Anna Penta"]
Dat vroeg ik me af. Dit omdat Kitje pas toen ze was overgezet op kvv 's nachts zindelijk werd. Ze was toen al 15 maanden. Van brokken bleef ze poepen, 4 keer op een dag en 1 keer 's nachts. Ik zou het niet zo gek vinden als blijkt dat pups sneller zindelijk zijn met kvv. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
[/quote]




Ik kan dit volledig beamen.Mijn nieuwe reutje had in het nest altijd brokjes gehad. De hele dag door.Hij wist niet eens wat eten op gezette tijden was.Uit een bakje eten was hem onbekend. Doordat hij (10 weken) bij mij alleen vers kreeg moest hij ook veel minder plassen.En daardoor was hij ook heel snel s'nachts zindelijk.Het wil nog wel eens een "ongelukje" zijn,maar het gaat prima. :D :D
Door Anna Penta
#119934
[quote="Lizzy"]
Minder plassen is inderdaad ook een groot voordeel van KVV (ze drinken gewoon minder op verse voeding).
[/quote]

daar zat ik nog over te denken. Is het niet zo dat ze weliswaar minder drinken maar dat het vlees zoveel vocht bevat dat de totale hoeveelheid vocht uiteindelijk gelijkt blijft? M.a.w. dat het water dat ze drinken bij brokken grotendeels voor het lichaam nodig is?

Ik probeer erachter te komen of de plasjes kleiner zijn maar dat is moeilijk. De ene keer zijn ze kleiner, de andere keer heel groot.
Door Peet
#119952
Ik denk het wel hoor, Anna. Net zoals de mens iets van 2 liter vocht per dag verliest, en dus weer moet aanvullen, zal de hond zijn vaste hoeveelheid per dag nodig hebben.

Allen zit er in kvv / barf voeding al meer vocht en geen smaakstoffen of zout, die weer tot meer drinken leiden.
Ik bedoel maar: na een lekker zout patatje, hebben wij toch ook dorst? En na een komkommer veel minder...... ::)
Peet
Door @lma
#120512
Ja, ik heb het idee dat het wel door kvv komt.
In het begin kreeg Boy brokken + kvv en deed elke nacht een plasje in de bijkeuken. Vanaf de 1e dag dat we volledig kvv geven is hij 's nachts zindelijk 8)
en, afgezien van een paar ongelukjes in het begin, is hij overdag ook zindelijk (we hebben wel de hele dag de deur open staan) ;)
Door veronique
#121941
Ik heb ons Vita pas echt zindelijk gekregen vanaf dat ze kvv kreeg.
Het was echt een ramp. Vita at dus eerst brokken, ze deed niet anders dan drinken, m.a.g. dat ze dus ook een ganse dag kleine plasjes deed. Ook deed ze wel 4 of 5 ker per dag/ontlasting.
Toen ik haar op kvv heb gezet, was ze 2 dagen later volledig zindelijk, ook s'nachts. ;D
Ze maakt nu véél minder ontlasting. (2x/dag)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door