Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#12745
Hoi allemaal, zoals jullie weten eten mijn honden volgens de (b)arf methode. Heel lang is het behoorlijk goed gegaan met Whoofer haar anaalklieren, maar de laatste tijd is het weer behoorlijk mis. Ze zitten steeds vol en Mevrouw leegt ze niet. Terwijl haar ontlasting toch gewoon goed hard is....

De dierenarts heeft ze een paar weken geleden uitgeknepen maar nu zit zij er WEER steeds aan te soppen.... Ik word er niet goed van.

Wat nu? Heeft iemand raad? Verwijderen lijkt me niet zo'n goed idee, want Whoofer is al bijna 10 jaar en ik heb haar liever niet meer onder het mes. Overigens heeft ze geen ontsteking aan de klieren (nog niet tenminste). Ze zitten gewoon vol. En dat irriteert natuurlijk. Dan knijpen we ze leeg en dan gaat het weer een weekje of wat beter.....

Groetje,s Lizzy
Door Paul_Barte
#12746
Hoi Lizzy,

Heb je ze wel eens goed door laten spoelen?? Kan helpen!
Verder heb ik ooit in het verleden begrepen van iemand met een hond die constant problemen had met de anaalklieren dat er een mogelijkheid is om er iets in te spuiten dat ze verdrogen.
Mijn DA had er nog nooit van gehoord maar die persoon wist het heel zeker.
Bij operatief verwijderen loop je geheid tegen andere problemen aan zoals incontinentie.
Door Lizzy
#12747
Hoi Paul, bedankt voor jouw reactie. De anaalklieren zijn nog nooit uitgespoeld, dus dat kan ik wel eens even aan de DA vragen. Moet dat onder narcose? Ik zal hem ook gelijk vragen voor dat spul wat ze erin kunnen spuiten... Misschien zegt het hem wat!

Opereren (weghalen) lijkt mij inderdaad geen optie. Dan raak ik van de drup in de regen (of was het van de regen in de drup?).

Groetjes, Lizzy
Door vilja
#12749
Hallo Lizzy dit is m'n 2de bericht,maar ik denk dat de eerste niet is overgekomen want ik vind het heel moeilijk op deze side. Mijn cocker had heel veel last van verstopte anaalklieren. Dat is stukke minder nu ik dagelijks 2x Hepar sulfuris D4 geef. Maar ik lees dat ook dieren imuun voor hom.  worden dus ik hoop dat dat niet gebeurd.  Ik hoop dat dit berichtje nu over komt Groetjes Coby.
Door Lizzy
#12750
Hoi Coby, jouw bericht is doorgekomen hoor! En, bedankt voor de tip! Een hond wordt niet zomaar immuun voor homeopatische middelen hoor! Hoewel het natuurlijk wel de bedoeling is dat je de hond op een gegeven moment geneest. Maar ja, ik ken honden die altijd een dosis van een homeopathisch middel nodig blijven houden en hoewel dat niet "hoort" werkt het wel en kan het geen kwaad.

Groetjes, Lizzy
Door sylvia
#12751
Hoi Lizzy,Mijn franse dame had ook nog nooit gehoord dat ze haar anaal klieren tijdens het poepen zelf moest legen  :-/ maar is nooit een probleem geworden want ik deed dat regelmatig voor haar ,ze waren keurig leeg voor het te dik werd,als je ze regelmatig leegdrukt hoeft het geen probleem te zijn,bij mijn oude shih zhu deed ik dat iedere week die was helemaal rampzalig maar zij heeft er nooit geen last van gehad,ik dus wel want dat stinkt als een beerput  :-X dus adem inhouden is wel handig  ;D  ;D  ;D
Door gonny
#119872
Ik heb een teefje gehad waarbij ze dus steeds onstoken waren, die zijn dus op een gegeven moment wel operatief verwijderd, we moesten na de operatie olie door haar eten doen zodat de ontlasting dunner werd! het zag er trouwens afschuwelijk uit!! maar na een paar dagen olie door t eten was alles goed en verder nergens last van gehad!! hoe is het nu met de anaalklieren? Dit is nogal een oudere topic vandaar!
Door Lizzy
#119880
Hoi Gonny, het is uit zichzelf weer beter geworden bij Whoofer en heeft eigenlijk al maaaanden nergens last meer van! Waar we errrug blij mee zijn!
Door gonny
#119892
O gelukkig!!! Ik zat eens door de oudere topics heen te "bladeren"en zag deze en als ik er iets over weet dan tik ik maar een reactie!! Ben blij dat t gewoon over is gegaan want het is een "smelly"aandoening!!! :-X
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door