Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door stephany
#1192930
een dier meer of minder reageerd op verschillende delen van het zelfde dier? b.v. een ligt allergísche reactie krijgt van schapenvlees, terwijl schapenkop geen ( zichtbare) problemen geeft. En speelt verhitten hier ook nog een rol bij? Dat dus iets dat gedroogd is geen reactie geeft, terwijl als je het vers geeft wel voor irritatie kan zorgen?
Door roos79
#1198281
Nou ... hier dus ook.

Sam is echt mega-allergisch (reageert binnen paar uur) voor rundvlees, in de rauwe vorm.
Maar een bullepees, gedroogd, geeft geen reactie (mits 10 in 1 week, maar dat gebeurt nooit), maar geef ik hem rundvleessnippers gedroogd geeft het wél weer een reactie. Runderlong gedroogd gaat ook niet goed, maar bijv. de Rawhide van FarmFood gaat prima!
Soms snap ik er helemaal niets van!!
Op lamspens rauw, enkelvoudig, gaat hij jeuken, maar krijgt hij KVV waar lamspens in verwerkt zit... : geen reactie.

Ik ken ook honden die af en toe wat rundproducten krijgen, dan gaat het goed, maar krijgen ze het te vaak (per week) dan worden ze "jeukerig" en krijgen bultjes.



@ Lizzy, ik dacht een reactie van jou gelezen te hebben dat honden bijv. nog wel eens reageren op runderpens maar dan niet op runderkopvlees ?  :-\
Door Lizzy
#1198286
roos79 schreef: Nou ... hier dus ook.

Sam is echt mega-allergisch (reageert binnen paar uur) voor rundvlees, in de rauwe vorm.
Maar een bullepees, gedroogd, geeft geen reactie (mits 10 in 1 week, maar dat gebeurt nooit), maar geef ik hem rundvleessnippers gedroogd geeft het wél weer een reactie. Runderlong gedroogd gaat ook niet goed, maar bijv. de Rawhide van FarmFood gaat prima!
Soms snap ik er helemaal niets van!!
Op lamspens rauw, enkelvoudig, gaat hij jeuken, maar krijgt hij KVV waar lamspens in verwerkt zit... : geen reactie.

Ik ken ook honden die af en toe wat rundproducten krijgen, dan gaat het goed, maar krijgen ze het te vaak (per week) dan worden ze "jeukerig" en krijgen bultjes.



@ Lizzy, ik dacht een reactie van jou gelezen te hebben dat honden bijv. nog wel eens reageren op runderpens maar dan niet op runderkopvlees:-\
Dat klopt inderdaad. Maar dat heeft meer te maken met de inhoud van de pens. Dus zeg maar het voer dat het rund gegeten heeft. Sommige honden zijn allergisch voor runderbrok en als er daar dan nog teveel resten in de pens zitten, krijgt de hond een reactie. Sommige honden zijn allergisch voor granen. En die willen ook nog wel eens beroerd reageren op de voeding die het rund (de brok en het kuilgras bijv.) gekregen heeft en waarvan nog resten in de pens 'hangen'.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1198296
ik heb wel gemerkt bij kiki dat ze toen ze nog niet op barf stond.. of nog maar pas op barf stond..
eigenlijk heel snel reageerde op ander eten.. maakte niet uit wat het was..
restjes van ons eten.. of brokken.. of hondenkoekjes..
(ik weet niet precies waar ze allergisch voor is)..
maar nu ze al een tijd op barf staat.. kan ze alles weer eten!
ze heeft een buffertje opgebouwd zeg maar..

maar toen mijn vriend vrij van zijn werk was en hier 2 weken rondhing..
kreeg ze weer veel tafelrestjes omdat hij niks lust..  8)
ze kreeg na een week of wat weer bulten en jeuk..
nu is dat weer goed..
Door roos79
#1198330
Ja en zo heb ik het idee dat na de kuurtjes Mifloran (moest het 3mnd nemen geven op advies holistisch dierenarts) Sam ook veel beter tegen gluten kan. Kwestie van gezonde darmflora  :)
Rundvlees rauw durf ik nog niet uit te proberen eerlijk gezegt.
Maar hij krijgt regelmatig stukjes brood etc binnen van de kids (ja.. ik wil dat hij op zijn plek blijft tijdens etenstijd, maar weet al "kruipend" de weg onder de kinderstoelen te vinden  :D)

Het verhaal waar ik het hierboven over heb, bullepezen wel, rauw rundvlees niet, dat was altijd al zo.


@ Lizzy, Heb je dan niet het idee dat het de "eenzijdige" eiwitstructuur van de pens is? Dus Sam die jeukt na hele schapenpens, maar Carnibest lam/rijst waar dezelfde pens in zit, niet jeukerig is?
Ik zelf dacht altijd dat het gewoon "to much" was om 1 hele pens binnen te krijgen.
Laatst gewijzigd door roos79 op vr 06 mar 2009, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Drijver
#1198511
Mijn vriendin heeft een hond die allergisch reageert op runderstrotten. De hond zit direct onder de rode uitslag en heeft veel jeuk.
Krijgt de hond runderluchtpijp, dus van hetzelfde dier, dan is er niks aan de hand :-\
Door roos79
#1198528
Dat is wel heeeeeel apart  :o
Zeker omdat het vrijwel hetzelfde is, ik bedoel, luchtpijp is toch onderdeel van strot?

of is de luchtpijp gedroogd? en de strot rauw?  (niet dat ik het dan logisch vind hoor ::))
Door Staftime
#1202422
Ik geloof wel dat het kan.
Romeo bijvoorbeeld, kan alles van gevogelte eten, en dus ook van kip.
Maar als hij het vel van een kip of parelhoen eet, dan wordt hij vreselijk misselijk, en dat is dan ook echt een ernstige misselijkheidsaanval.
Dan is hij soms wel twee volle dagen en nachten aan het kwijlen en hoesten en gras eten....
Echt heel sneu.
En dit gebeurt dus echt alleen maar als hij het vel opeet, verder nooit.
Heeft trouwens wel lang geduurd voor ik het doorhad, want bij eend gebeurt het volgens mij nooit, hij heeft pas nog een eendenrug gekregen, en daar geen last van gehad.
Maar hele kippen, kippenbouten enz, dat durf ik niet meer te geven.
Wel karkasjes en nekjes.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door