Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *Natasja*
#1198359
Het blijft tobben met Beau. Zijn rug- en nekklachten lijken zo goed als over, hij staat nu nog op een halve tablet Previcox per dag. Maar de laatste weken ging zijn achterhand zienderogen achteruit en plast en poept hij regelmatig binnen. Hij heeft zelfs 2 keer in zijn mand gepoept 's nachts. De eerste keer was hij nog zo sneaky om Benthe daarna uit haar mand te jagen, zodat we 's ochtends een snurkende Benthe vonden die met haar neus bijna in een drol lag  ::) Maar vannacht had hij weer gepoept en heeft hij er de hele tijd ingelegen, zijn billen waren vanochtend helemaal vies  :'(

Ik had van de week al een afspraak gemaakt bij de DA voor vanmiddag, maar die weet het eigenlijk niet. Ik dacht aan beginnende verlamming, maar daarvoor is de spierkracht in zijn achterpoten nog veel te goed volgens de DA. Ook hobbelt hij in het bos nog in een voor zijn doen redelijk tempo mee, dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken zei de DA (pfiew). Maar wat het dan wel is?

De DA liet het woord degeneratieve myelopathie vallen, dat zou het eventueel kunnen zijn. Maar dat is niet voor 100% vast te stellen, dat is een kwestie van andere zaken uitsluiten, en als het dat allemaal niet is, dan "moet het wel myelopathie zijn". We hebben nu afgesproken dat we het een week of 4 aankijken en dat ik hem dan bel om te vertellen hoe het gaat. Als hij dan nog steeds regelmatig binnen poept en plast, gaat hij contact opnemen met de neuroloog en de orthopeed waar Beau in januari is geweest. De DA hoopt eigenlijk dat het een tijdelijk iets is, en dat het vanzelf weer overgaat. Wij hopen uiteraard met hem mee.
Laatst gewijzigd door *Natasja* op ma 22 jun 2009, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#1198373
Ik ook! *duimduimduimduimduimduimduim*
Mijn ouwe DH Jorka had DM. Het begon met haar staart, daarna gaandeweg haar achterhand en toen haar rug. Zij werd ook incontinent op het laatst en kon ook niet meer zelf opstaan om uit de zooi te komen.
Door *Natasja*
#1198381
[quote="Kruimel"]
Ik ook! *duimduimduimduimduimduimduim*
Mijn ouwe DH Jorka had DM. Het begon met haar staart, daarna gaandeweg haar achterhand en toen haar rug. Zij werd ook incontinent op het laatst en kon ook niet meer zelf opstaan om uit de zooi te komen.
[/quote]

Ja, de DA vertelde inderdaad dat het vaak bij Duitse Herders voorkomt op oudere leeftijd. Maar hij vond Beau eigenlijk nog te jong ervoor (en het is geen Duitse Herder). Was er bij jouw Jorka ook niets aan te doen, behalve pijstilling?
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1198389
ik geloof dat die neuroloog in wageningen dat bij paap ook vermoedde..
maar uiteindelijk bleek het dus een 4 voudige hernia te zijn..
paap was alleen niet incontinent..

ik zou niet weten wat je zou kunnen doen..
misschien een suplement?
paap kreeg bijv. vit B en visolie e.d.
ook kreeg hij puur hernia..
samen met fysio en orthomanuele en acupunctuur ging dat allemaal heel goed..
misschien zou je aan tannetje kunnen vragen of er iets voor is??
Door Mevroi Kruim
#1198455
[quote="*Natasja*"]
Ja, de DA vertelde inderdaad dat het vaak bij Duitse Herders voorkomt op oudere leeftijd. Maar hij vond Beau eigenlijk nog te jong ervoor (en het is geen Duitse Herder). Was er bij jouw Jorka ook niets aan te doen, behalve pijstilling?
[/quote]

Jorka had geen pijn, ze ging alleen steeds slechter lopen en op het laatst helemaal niet meer.
Ze was een jaar og 6, 7 toen haar staart steeds slapper werd en met 13 is ze ingeslapen. Toen lag ze ongeveer elke nacht in de poep/pies en kon niet meer opstaan dus ging ze 's nachts huilen omdat ze vast zat met haar achterhand  :'( dan moesten wij er uit om haar om te keren. En elke ochtend onder de douche, wat ze vreselijk vond ... toen vonden we het genoeg.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1198475
Wat ontzettend naar om je mannetje zo te zien. :'(
Ik hoop dat het van tijdelijke aard is en dat hij zich toch weer een heel stuk beter gaat voelen.
Een dikke knuffel voor hem. :-*
Door *Natasja*
#1198483
[quote="Kruimel"]
Jorka had geen pijn, ze ging alleen steeds slechter lopen en op het laatst helemaal niet meer.
Ze was een jaar og 6, 7 toen haar staart steeds slapper werd en met 13 is ze ingeslapen. Toen lag ze ongeveer elke nacht in de poep/pies en kon niet meer opstaan dus ging ze 's nachts huilen omdat ze vast zat met haar achterhand  :'( dan moesten wij er uit om haar om te keren. En elke ochtend onder de douche, wat ze vreselijk vond ... toen vonden we het genoeg.
[/quote]

Wat vreselijk lijkt me dat Olga...  :'( :'( :'(
Door *Natasja*
#1198487
Bernie schreef: Wat ontzettend naar om je mannetje zo te zien. :'(
Ik hoop dat het van tijdelijke aard is en dat hij zich toch weer een heel stuk beter gaat voelen.
Een dikke knuffel voor hem. :-*
Vooralsnog lijkt hij er zelf totaal geen benul van te hebben dat hij in huis poept en plast. Een paar jaar geleden heeft hij ook eens in huis gepoept toen ik erbij was, en toen gedroeg hij zich "schuldig". Zelfs toen hij van de week bovenop mijn schoen poepte terwijl ik hem zijn tuig aan het aandoen was, merkte hij er volgens mij niets van. En dat hij vanochtend met zijn billen in de poep lag, heeft hij ook echt niet in de gaten gehad, want Beau is normaal gesproken erg vies van poep. Dat maakt het voor ons wel iets makkelijker, hoe gek dat misschien ook klinkt. Beau zit op dit moment geestelijk prima in zijn vel, Miranda zei van de week nog dat hij helemaal liep te stralen toen we in Teteringen aan het wandelen waren. De extra was- en dweilbeurten doen we met liefde voor hem.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1198494
Fijn dat ie zelf nog zo happy is en er niks van lijkt te merken!!
Dan kun je inderdaad de wasbeurten voor lief nemen en nog lekker genieten van hem.
Wel vervelend dat je dan weer niet weet wat het is en of je iets zou kunnen doen...
Ik wens je veel sterkte en beterschap voor Beau!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door