Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door sumic
#1197438
Een bezoekje aan de plaatselijke viskraam zorgde ervoor dat nu mijn halve vriezer vol zit met kabeljouw! Echt enorme vissen zijn het mét staart. Nou vraag ik me wel af of ik deze ook zo aan Mike kan geven, want de staart zit toch vol met scherpe graten. (het is echt scherp!)
Zalmkoppen vindt hij heerlijk, dus ben benieuwd of hij hier ook zo van gaat smullen.
Wie heeft er ervaring met kabeljouw mét staart geven?
Door annielaumen
#1197458
Zalmkoppen vindt Astrid heerlijk
Tijdje terug kabeljauwkoppen gekregen
Heeft vrijwillig 2 dagen gevast
Ben nieuwsgierig of  mike ze lust
Door tessa
#1197576
Ik ben er ook niet zo weg van.
Ik vind ze wel harder dan zalmkoppen en als Tanja (ook een boxer) er een heeht gegeten liggen er overal graten, dat is bij zalmkop niet.
Verder hebben ze aan witvis minder qua voedingswaarde dan aan vette vis.
Door sumic
#1197974
mmm niet zo'n hele enthousiaste reacties.. ben erg benieuwd wat Mike ervan vindt, maar dat word pas zondag. Jullie geven dus wel de hele staart incl graat in 1 keer?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1198126
sumic schreef: mmm niet zo'n hele enthousiaste reacties.. ben erg benieuwd wat Mike ervan vindt, maar dat word pas zondag. Jullie geven dus wel de hele staart incl graat in 1 keer?
Neuh, hier hebben ze wel een een "klein" koppie gehad. Bikkelhard en ze vonden het niet te knagen. Kabeljauw is veel harder van graat dan zalm (bij ongeveer gelijke grote).
Ben ook heel benieuwd wat je hond ervan vind, maar ik vrees eerlijk gezegd voor je volle vriezer :-\
Laatst gewijzigd door Angelique op vr 06 mar 2009, 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1198200
Fedor vind kabeljauwkop helemaal mjummie! :D Volgens mij haast nog lekkerder als een zalmkop..... (rare hond zeker ::)).
Maar er is zeker verschil in hardheid, want na het eten van een zalmkop vind ik helemaal niets terug terwijl ik na het eten van een kablejauwkop wel kleine doorzichtige harde stukjes terug vind op de 'crime scene'. Zijn poep is na het eten van een kabeljauwkop ook veel steviger als na een zalmkop, dan wil het nog weleens een keertje smurrie zijn.
Dus met een beetje mazzel is de hond van TS net zo maf als Fedor :D en blijf je niet met je kabeljauw zitten. Als hij netjes en selectief eet zou je de scherpere staart kunnen geven, als het een erge slokop is, zou ik het risico niet lopen en dan zoveel mogelijk het vlees eraf snijden.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1198206
Nitus schreef: Fedor vind kabeljauwkop helemaal mjummie! :D Volgens mij haast nog lekkerder als een zalmkop..... (rare hond zeker ::)).
Maar er is zeker verschil in hardheid, want na het eten van een zalmkop vind ik helemaal niets terug terwijl ik na het eten van een kablejauwkop wel kleine doorzichtige harde stukjes terug vind op de 'crime scene'. Zijn poep is na het eten van een kabeljauwkop ook veel steviger als na een zalmkop, dan wil het nog weleens een keertje smurrie zijn.
Dus met een beetje mazzel is de hond van TS net zo maf als Fedor :D en blijf je niet met je kabeljauw zitten. Als hij netjes en selectief eet zou je de scherpere staart kunnen geven, als het een erge slokop is, zou ik het risico niet lopen en dan zoveel mogelijk het vlees eraf snijden.
Best wel een beetje :P
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1198213
Angelique schreef: Best wel een beetje :P
Altijd wel gedacht dat ie bijzonder was....  ::) ;D
Gebruikersavatar
Door Sweet Dutchess
#1198347
Dexter ( golden retriever) eet met smaak de kabeljauwkoppen en de cavaliertjes hier eten graag de karkassen .
Zalm vinden ze hier ook heerlijk .
Door sumic
#1199155
Ik heb besloten de eerste keer alleen de kop te geven en als hij het goed eet kan ik de volgende keer gewoon de staart laten zitten. Gelukkig ook nog een paar honden die kabeljouw wel lekker vinden! mocht Mike het niet lusten kan ik het altijd nog weggeven..tja en anders kliko! Ik hou djullie op de hoogte!
Door sumic
#1202997
jaa mijn hond is net zo gek als Fedor.. :D hij heeft de kop met smaak verobert! ;D Ik heb de staart maar weg gelaten, aan alleen de kop heeft hij ook genoeg! bedankt voor jullie reacties!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1203099
Fedor is heel blij dat hij niet de enige gek is :P. En fijn dat het Mike zo goed gesmaakt heeft, heb je niet voor niets al die kabeljauw in je vriezer gepropt! :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door