Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door **Jolanda**
#1198026
Gisteren met alle 3 de honden naar de DA geweest.

Duster had nog last van zijn anaalklieren, die waren een paar weken geleden leeggeduwd maar toen kon de assistent 1 niet helemaal leegduwen omdat het hard was. Gisteren weer opnieuw leeggeduwd en nu was die ene niet meer hard.

Tanja had een kale plek op haar kont waar ze een paar weken geleden haar haren uit had getrokken door irritatie van verstopte anaalklieren. Deze kale plek vond ik niet fijn uitzien en daarbij had ze ook nog eens erg licht tandvlees.
Bij de DA aangekomen was haar tandvlees ineens weer mooi van kleur (vreemd??) en de DA vond dat de huid van de kale plek er rustig uit zag. Ik heb een spry mee gekregen die ik op de kale plek moet spuiten. De anaalklieren waren nog altijd leeg.
Hij beaamde dat haar vacht sinds de vorige keer zachter was geworden en dacht dat ik haar gewassen had. Toen ik zei dat ik nu vers vlees gaf zei hij dat ik dat zeker moest blijven gebruiken! (yes!! hij vind het voor Tanja dus ook goed 'spul' en is er blijkbaar niet op tegen...alsof ik me daar iets van had aangetrokken)

En toen Kyra.....Zij loopt al heel lang niet lekker. Onregelmatig maar niet echt kreupel. Ze lijkt een beetje door haar schouder te zakken. Ik heb het altijd maar uitgesteld want echt pijn heeft ze niet en het werd niet erger.
DA heeft gekeken en zei dat de minimaal kreupel loopt...maar ja, dat doet ze al maanden en dat vind ik dan toch echt te lang.
Kyra werd onderzocht en de DA moest behoorlijk hard duwen voordat Kyra pijn aangaf. Het komt dus indd uit de schouder.

We denken aan een overblijfsel van een oude blessure. Maar om zeker te zijn van een juiste behandeling worden er maandag foto's gemaakt.

Wanneer blijkt dat het toch iets met haar botten is, zal ze misschien geopereerd moeten worden. Zijn haar botten oke, dan ligt het dus aan de spieren en moet ze fysio krijgen.
Ik ben zo benieuwd...en wachten tot maandag duurd nu zooooo lang!

Ze krijgt voor het maken van de foto's een roesje omdat ze de DA en zijn assistentes zo geweldig leuk vind en dus niet stil zal blijven liggen. Ze moet daarna een paar uurtje blijven ter observatie.

Ik hoop natuurlijk dat het bij fysio blijft en dat ze niet onder het mes hoeft.
Gelukkig zijn de borders (Duster en kyra) verzekerd dus over kosten hoef ik me echt niet druk te maken....

Ik ga vragen of ik daar bij de DA mag blijven wachten, mocht er iets gebeuren (onrustig worden, paniek oid) ben ik er tenminste snel bij. De rit van huis naar DA duurd ongeveer een 20-30min, en vind ik te lang voor wanneer er iets met Kyra is en ik er snel bij moet zijn.

Maandag hoop ik al meer te weten.
Laatst gewijzigd door **Jolanda** op ma 09 mar 2009, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door **Jolanda**
#1202109
Vandaag foto's gemaakt!!!
Ik ben zo blij!!!

De schouder van Kyra ziet er goed uit, er zijn geen 'gekke' dingen bij haar elleboog te zien en haar botstructuur is ook goed!!

Dus het is een probleem dat vanuit de spieren komt!
Morgen kunnen we al terecht bij de fysio!!

Om even te koppelen aan de verzekering die ik voor haar heb afgesloten....Als ze 3x fysio nodig zal hebben + het eerste consult bij de DA + de kosten van de foto's kom ik (afgerond)uit op 219euro. De kosten per jaar voor de verzekering zijn 276. nou moet ik 19% eigen risico betalen dus dat is 41,61 euro. 219-41=178euro wat er nu vergoed zal gaan worden. Dat is bijna 100euro minder dan wat ik per jaar aan premie betaal.
Zal ze 4 consulten meer nodig hebben bij de fysio of dit jaar nog eens iets krijgen, dan heb ik de premie er al uit (met 4 extra consulten word er in totaal 297,27 vergoed). Buiten dat ik de entingen, ontwormingen en vlooienmiddeltjes ook vergoed krijg....
Zo zie je maar weer dat een verzekering zeker loont!! (en dan te bedenken dat ik haar net 5 maanden bij deze maatschappij verzekerd heb)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door