Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door BubbaBling
#1197382
Ik ben opzoek naar een goed stukje vlees om aan mijn hond te voeren als eliminatie dieet.
Het moet betaalbaar zijn en te krijgen zijn in Leeuwarden.
Weet iemand wat het beste vlees is?
Ik wil wel een beetje een vette hebben omdat Bubba snel afvalt.
Eend vind hij niet lekker en paard heb ik al geprobeerd maar valt hij dus van af.

Dus eigenlijk zou het iets van hert, struisvogel of konijn zijn ofzo moeten zijn.

Weet iemand wat het beste en toch betaalbaar is?
En zou ik mijn andere twee hondjes (waarvan een pup van 9 weken) dat ook te eten kunnen geven?
Laatst gewijzigd door BubbaBling op do 05 mar 2009, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1197600
Ik zou voor konijn gaan, da's wel niet het meest voordeligst maar wel het makkelijkste aan te komen. En als je een heel konijn geeft dan hoef je je over eventuele tekorten ook niet druk te maken, want alles zit er tenslotte in en aan.
Ik zou je andere honden vanwege de kosten andere vleessoorten geven. Als ze niet allergisch zijn zie ik het nut er niet van in om ze op een eliminatiedieet te zetten.
Door BubbaBling
#1197855
Mijn kleinste hondje is wel allergisch.
Dat is uit een eerder eliminatiedieet al naar voren gekomen.
Alleen dat is helemaal verpest door verkeerd voer erna te geven en meneer heeft gesnoept van de kattenbrokken bij mijn moeder.
Hij moet dus weer opnieuw elimineren om weer rust in zich te krijgen en dan is het testen met verschillende soorten vlees om de beurt.

Waar is konijn te krijgen? Bij de gewone slager of speciale slagers?
En mijn hond is 2.5 kilo dus het moet heel fijn gemaakt zijn, hoe moet ik dat doen?
Door BubbaBling
#1197983
Heel Konijn
Konijnvoorbenen
Konijnkarkas
Konijnen levertjes
Konijnen niertjes met vet

Hele konijntjes geslacht zonder kop 800gram


Wat zou ik hiervan moeten geven?

Struisvogel of hert kan dat ook? Is dat vet genoeg?
Door pallas
#1197993
Ik zou het bij Herby bestellen en dan vragen of het mogelijk is dat hij het tegen betaling voor je maalt.
Verder denk ik dat de konijnen voorbenen van Herby ook wel voor een kleine hond te kauwen zijn , mits ie natuurlijk al een poosje barft. Maar zo  te lezen is dat in jouw geval niet zo.

Konijn is net als paard wel mager vlees, dus kan het zijn dat je je hond er meer van moet voeren.
Konijnenniertjes bij Herby daar zit veel vet bij, niertjes appart voeren en dan het vet verdelen over de maaltijden is denk ik wel een goeie tip om het vet % op peil te houden.

Als je lange tijd alleen konijn gaat voeren moet je wel orgaan bij voeren.
Bij de konijnen voorbenen zit er wat long en hart bij.
Door BubbaBling
#1198001
Ok dankje wel... dit is goede informatie :)
Jaah ben al druk aan het zoeken (had het ook van herby gekopieert).
Als ik dus allerlei verschillende onderdelen van konijn laat malen (niertjes, voorbenen, karkas en levertjes) moet dan voldoende zijn voor een gezonde vullende maaltijd?

Ik gaf altijd carnibest dus ze zijn 'vers vlees' wel gewent.
Laatst gewijzigd door BubbaBling op vr 06 mar 2009, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Antonia
#1200324
Je zou eens kunnen kijken bij www.gelukkigdier.nl
Gelukkig Dier bezorgd ook in Friesland.

Sinds kort hebben zij produkten van All Animal in het assortiment, een nieuw product op het gebied van rauw voeren.
Voor All Animal kip, konijn, haring worden hele dieren vermalen. Zo is het duidelijk wat er in All Animal verwerkt zit (het complete dier) en is er geen onduidelijkheid over hoeveel spiervlees, bot, orgaan All Animal bevat. All Animal konijn, All Animal kip, All Animal haring bevat dus alle voedingsstoffen in de juiste verhouding.

All Animal Konijn
All Animal gebruikt voor de All Animal konijn, hele volwassen konijnen. Deze konijnen staan onder strenge veterinaire controle, daarmee kunnen wij garanderen dat er uitsluitend gezonde konijnen worden gebruikt voor All Animal konijn. Voor All Animal konijn worden uitsluitend volwassen konijnen gebruikt, zodat All Animal konijn een optimale voedingswaarde bevat. Aan All Animal Konijn is niets toegevoegd.

All Animal Konijn is te krijgen in verpakkingseenheden 500 gram en 1000 gram.
All Animal Konijn 1000 gram - Prijs per stuk: € 4,45         
All Animal Konijn 500 gram - Prijs per stuk: € 2,35         



   
     

   
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door