Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door marsieyenna
#1197566
Saya mijn logeer labradorteefje van bijna 12 maanden is met kerst voor het eerst loops geweest.
Nu is ze de laatste week erg druk , pieperig en recalcitrant, een echte puber ? ! :-X
Ook rijdt ze steeds op Xayenne en springt haar grommend en uitdagend tegemoet.
Xayenne ondergaat het  :(
Als Saya bij haar thuis is rijdt ze steeds op een teddybeer en is hijgerig.
Kan dat nog schijn zwanger zijn ?
De loopsheid is immers al bijna 3 maanden geleden.
Wat kan ik er anders aan doen ?

groetjes, Marijke
Door powderpuff
#1197609
herkenbaar gedrag, hier doet mijn teckel dat ook, voor de loopsheid was ze gezappig van karakter maar na de loopsheid, kanonnen wat een draak werd het, ook erg vervelend naar de andere hond toe, continu proberen te rijden op hem, op de katten, en maar etteren bij hem, nu zit ze weer tegen een volgende loopsheid aan en is ze weer relaxter van gedrag, ik weet niet wat je er aan kan doen. ik wijt het ook aan de hormonen. ik lees de reacties van anderen graag mee :)
Door Ine
#1197699
Gelukkig heb ik hier zelden last met de teven. ;)
Alle spullen, waar ze op kan rijden zoveel mogelijk weghalen.
Geen knuffels laten liggen.
Heel veel bewegen met haar. Trainen, fietsen, wandelen etc..
En als dat kan, iets minder eten geven.

Jammer, dat Xayenne niet van zich afbijt. Als je dit kan stimuleren, mag je dat best doen.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1198261
Ik vraag me af of ze dit gedrag vertoont door de hormonen? :-\ Ik heb ook wel rijende teven gehad, maar die deden dat echt alleen maar als ze loops waren en verder niet. Nu weet ik niet in hoeverre deze 2 dames als referentiemateriaal kunnen dienen...
Rijgedrag wordt vaak gezien als poging tot domineren, maar wordt vaak ook gedaan als uitlaatklep van spanning. Zie je dat ze het in bepaalde situaties sneller doet?

Ik zou als ze gaat rijden het gedrag onderbreken en verder met de tips van Ine aan de gang gaan.
Door powderpuff
#1198312
[quote="Nitus"]
Ik vraag me af of ze dit gedrag vertoont door de hormonen? :-\ Ik heb ook wel rijende teven gehad, maar die deden dat echt alleen maar als ze loops waren en verder niet. Nu weet ik niet in hoeverre deze 2 dames als referentiemateriaal kunnen dienen...
Rijgedrag wordt vaak gezien als poging tot domineren, maar wordt vaak ook gedaan als uitlaatklep van spanning. Zie je dat ze het in bepaalde situaties sneller doet?

Ik zou als ze gaat rijden het gedrag onderbreken en verder met de tips van Ine aan de gang gaan.
[/quote]

daar heb je zeker een goed punt, aangezien onze teckel een neurootje eerste klas is, als ze een mens was geweest was ze een grootverbruiker van valium geweest ;) als ze loops moet worden dan is ze rustiger, dan zou je kunnen denken dat ze zich wat zelfverzekerder voelt en daardoor relaxter gedrag vertoont. zij rijdt dus als we terug komen van wandelen, na het eten, als er visite komt, als de kids druk zijn in huis. etc. dus eigenlijk altijd als er voor haar reden is om te neuroten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door