Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door CC
#1197047
Mijke, mijn Hollandse Herder van 8,5 weken heeft bij de fokker vanaf 3 a 4 weken oud carocroc brokjes gehad.
Aangezien ik met Co BARF was het vanzelfsprekend dat zij bij ons vers zou krijgen.
Ik wilde eerst niet direct van voer veranderen i.v.m. evt. stress (anders huis, ander voer etc.) maar mevrouw had het heerlijke eten van Co al geroken en liet haar brokjes vanaf dag 1 al staan. Voor haar heb ik Carnibest natuurvoer. Hierop staat dat ik haar 40 tot 60 gram per kilogram lichaamsgewicht mag geven. We hebben haar net toevallig even gewogen en zij weegt op dit moment 5,7 kilo. Zij krijgt per dag verdeelt over 3x ongeveer 300 gram Carnibest. (De brokjes heb ik netjes in de kast opgeborgen  ;) )
Zij krijgt om 8:30 uur, 13:00 uur en om 18:00 uur te eten. Zij poep smorgens en smiddags een keer, dit zijn behoorlijke hopen wat ik niet had verwacht. S'nachts komt echter alles op gang bij haar.  :o Dan moet zij iedere 3 uur poepen. Echt flinke hopen hoor. Zij poept snacht dus 3 a 4 keer. Slecht voor onze nachtrust dus maar het lijkt mij voor haar ook niet helemaal goed.

Ik zou graag het poepen wat willen reduceren (vooral snachts!).
Zie ik iets over het hoofd? Kan iemand mij tips geven?
Alvast heel erg bedankt!

Groetjes,
Chantal.
#1197084
even gewijzigd..

je bedoelt dus 3x 100gr per dag? da's toch niet te veel, dat kreeg die van mij ook..
misschien de overgang van brok naar vers..
je kan de laatste maaltijd eerder geven, die van mij krijgt de laatste maaltijd zo rond 16.00, dan poept ie s'avonds bij het laatste rondje nog en slaapt dan door
Laatst gewijzigd door me and my boys op do 05 mar 2009, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
#1197118
Ja zo deden wij het ook...laatste maaltijd max om 17-18 uur....dan gaat het laatste rondje rond 23 uur...en ze sliep door...
Maar de overgang gaf nog wel van die brokflotsen!!!!

6(kilo) keer 40-50 gr is dus MAX 300 gr...eigenlijk 250....(als je een klein ras hebt dan max en anders min...of gemiddeld)
Dus ik denk ook dat de dame aan de royale hand krijgt...(nu volgende week zal het goed zijn.....)
Door CC
#1197216
[quote="vanaalst"]
even gewijzigd..

je bedoelt dus 3x 100gr per dag? da's toch niet te veel, dat kreeg die van mij ook..
misschien de overgang van brok naar vers..
je kan de laatste maaltijd eerder geven, die van mij krijgt de laatste maaltijd zo rond 16.00, dan poept ie s'avonds bij het laatste rondje nog en slaapt dan door
[/quote]

Eh, sorry! Idd 3x 100 gram per dag.
We gaan eens proberen om haar laatste maaltijd om 16:00 uur te geven.
Ze is nog wat rustig dus misschien zal de grammen haar ook wel wat te veel zijn. Ik vond haar wat schraal en heb dan liever een pup die wat "extra's" heeft voor het geval ze een keertje ziek wordt en hierdoor afvalt.
Door CC
#1197229
[quote="tieneke"]
Het zal de overgang van brok naar vers zijn  ;)
[/quote]

Zat ik ook aan te denken............
Maar ze krijgt vanaf afgelopen maandag vers. Hoelang hebben de jonge darmen nodig om eraan te wennen?
Bij Co was er namelijk helemaal niets aan de hand tijdens de overgang van brok naar vers en de honden van een vriendin van mij hadden er ook geen last van. Zal uiteraard bij elke hond anders zijn, dat snap ik wel.  ;)

Ik had gelezen (in e- boek)van Mogens Ellaisson dat pupjes tot 12 weken moeite hadden met vers te verteren.
Dus ik maakte mij hier ook wat zorgen over.....
Door CC
#1198900
[quote="Lizzy"]
Wat een leuke pup! Mag ik vragen waarom je niet lekker gaat barfen met die kleine?

Ik denk trouwens ook dat het de omschakeling is. Eventueel zou je wat probiotica erbij kunnen geven.
[/quote]

Durfde ik niet. Ga nu in de topics snuffelen voor goede menu's en het proberen want zag net dat de halve CB in haar ontlasting zat. Ze verteert idd niet alles.  :-[
#1199047
[quote="CC"]
Durfde ik niet. Ga nu in de topics snuffelen voor goede menu's en het proberen want zag net dat de halve CB in haar ontlasting zat. Ze verteert idd niet alles.  :-[
[/quote]
Je geeft net een kleine 5 dagen kvv en wilt nu al overstappen op barf?Denk je echt dat ze hele/grotere botten dan ineens wel probleemloos verteert?
Zolang de pup geen diarree heeft oid zou ik het zelf nog even blijven geven en jezelf vooral heel goed inlezen wat een goed barfmenu nu precies inhoudt  ;)
En een probiotica erbij zoals Lizzy eerder aangaf in combinatie met de kvv.
#1199139
Jakko had van brok naar Carnibest in het begin ook eerst meer poep (per keer). Kreeg toen de tip om na het eten nog iets om te kauwen te geven, zodat de enzymen voor vertering iets langer aangemaakt worden en dat doe ik nog steeds. Het werden toen al gauw 'normale' drollen  ;) 
Ook hoorde ik toen de tip voor een andere pup die ook nachtpoeper was, dat je dan het beste de laatste maaltijd naar zo laat mogelijk zou kunnen verschuiven, omdat het 8 uur duurt om er weer uit te komen en die kleintjes het nog niet zo goed kunnen ophouden. Dus vlak voordat je naar bed gaat, zodat je 8 uurtjes kan slapen. Dit heeft dan wel gevolgen voor de 'lunch', want die gaat dan ook iets later worden.

Kijk maar of je hier iets aan hebt (?)

Groetjes,
Yvonne
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door