Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Gino
#1197202
Mijn meissie van 9 jaar en 4,5 kg is nu helemaal op de vers vlees/vis tour.

Barfen is niks voor haar.

Maar ze heeft maar honger.Ik geef haar 100 gram vlees/vis per dag, maar ze blijft vragen om eten.

Hoeveel mag ze hebben?

help voor dat ze uitgehongerd raakt.
Door Gino
#1197210
nu geef ik verschillen vis soorten kip lever,hart,maagje,kipfilet, lam of rund of hert en stiekem een beetje cb voor de kat.Dit lukt perfect en probeer zo over te gaan op meer cb en vis.Ik moet voor mevrouw wel alles fijn snijden.Maar ze zal honger hebben want gisteren ad ze vleeshamburger van de hond, zoiets van honger maakt rauwe bonen zoet, vandaar mijn zorg. :)
Gebruikersavatar
Door koekje
#1197377
ik denk dat barfen zeker iets voor haar is, aangezien ze allerlei dingen al eet.
ik maak me net als flin ook zorgen om het botpercentage. heeft ze moeite met vleesbotjes eten?
in dat geval kan je het vleesbotaandeel van een barfmenuutje gemalen geven, of eventueel hannesen met botmixen van herby of zelf aan de hamer of molen gaan.
misschien even in de tussentijd als noodoplossing eischaalpoeder gebruiken.
Door Gino
#1197531
Koekje dank je wel.

ik geef niet veel vis.kippenek kijkt ze niet aan, dus nu doe ik er van cb voor katten bij. Elke dag meer om zo toch voor haar alles te krijgen.Als ze niet wil barfen is het niet erg, als ze maar b.v. cb eet.Want ik heb begrepen dat daar alles in zit.Heb ik het goed?

maar hoeveel gram mag ze per dag eten???
Door brie
#1197673
Gino schreef:

Barfen is niks voor haar.
maar ze krijgt bijna alles wat iemand zou geven die ook "barft" ...
aan vleesbotjes moeten vaak de katten als de baasjes even wennen ;)

cb is inderdaad compleet en vaak meestal is zo'n 30gram per kilogram lichaamsgewicht van de kat voldoende.
weegt je kat 4,5 kilo, dan mag ze dus ongeveer 135 gram carnibest per dag..

als je de carnibest als hoofdbestanddeel houdt en af en toe wat extra's in de vorm van spier en orgaan vlees geeft, dan zit je goed..
voer je voornamelijk spier en orgaanvlees en geef je de carnibest er af en toe bij, dan zou ik me zorgen gaan maken over de hoeveelheid vleesbot :-\
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door