Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door geer
#1196847
Soofje gaat sinds een week maagtechnisch wel weer goed. Ze is ook weer tierig en vrolijk. Maar maar nu zag ik vanochtend iets bij haar, niets ernstigs, en vroeg me af waardoor dat zou kunnen komen.

Ze stond tierig op. We hebben een rondje gedaan, poep, plas... We komen binnen, ze is nog even tierig. Ze krijgt eten... En na een korte periode (paar minuutjes?) staat ze op en gaat in de kamer staan. Ze stond echt wat te staren. En ze ging bibberen, net alsof ze het koud had. Soofje ligt wel vaker met haar achterpootjes gestrekt naar achter, nu ging ze door de kamer lopen en liet ze af en toe - bewust - haar pootjes even zo hangen, alsof ze wilde rekken. Een paar keer trok ze haar buik ook heel erg in. Maar hetgeen het meeste opviel was dat ze wat apathisch was en bibberde. Niet onbereikbaar apathisch hoor, maar wel duidelijk wat in gedachte verzonken. Ze is 4 en niet dement. Ze ging vervolgens op mijn voeten zitten, liep door de snoeren van de computer heen...kwam naast me op de bank liggen onder haar dekentje en ligt nu heerlijk te slapen. Geen getril, geen misselijheid, ze ligt heerlijk te snurken.

Maar beeld ik me nou dingen in, of zijn er bepaalde redenen dat een hond ineens gaat bibberen, langzaam beweegt en wat apathisch in de kamer gaat staan te staan?
Door Truus
#1196849
Hier doen ze dat ook wel eens maar volgens mij is meer de reden dat ze nog meer of iets leuks verwachten echter rillen doen ze er niet bij.
Door ~Joke~
#1197009
Spike, een grote schrokker,  heeft  op gemalen voer een paar keer zoiets gehad, het leek op een epileptiforme aanval maar dat was het niet.. Sindsdien verspreid ik zijn voer goed door de bak.
Door conleeuw
#1197109
ik zou ook denken, te snel geschrokt/geslikt en nu doet het een beetje pijn eer het de landing in de maag kan maken?? :-\ die soof die weet wel hoe ze geer bezig moet houden ;) ik hoop dan maar dat dit een eenmalige actie was :-\ ;)
Door geer
#1197196
Bijwerking van de Primperan??

Soms na toediening van een éénmalige dosering: plotselinge (acute) stoornis in de spanning van de spieren (dystonie) en stoornis in de beweging (dyskinesie), parkinsonachtige verschijnselen, onvermogen om enige tijd een zelfde zittende of liggende houding te handhaven (acathisie). Deze klachten verdwijnen geheel na het staken van de behandeling.

Het gaat nu overigens weer prima.
Door Lizzy
#1197858
geer schreef: Bijwerking van de Primperan??

Soms na toediening van een éénmalige dosering: plotselinge (acute) stoornis in de spanning van de spieren (dystonie) en stoornis in de beweging (dyskinesie), parkinsonachtige verschijnselen, onvermogen om enige tijd een zelfde zittende of liggende houding te handhaven (acathisie). Deze klachten verdwijnen geheel na het staken van de behandeling.

Het gaat nu overigens weer prima.
Lekker spulletje... Het zou me niet verbazen Geer, als het een bijwerking van dit spul is geweest.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1197863
Het is in elk geval buikpijn en het kan inderdaad door de primperan komen, maar ook doordat haar maag/darmen nog steeds niet lekker voelen. Ik zie dit ook vaak bij honden met een chronische darmontsteking.
Door geer
#1197873
Hitam schreef: Het is in elk geval buikpijn en het kan inderdaad door de primperan komen, maar ook doordat haar maag/darmen nog steeds niet lekker voelen. Ik zie dit ook vaak bij honden met een chronische darmontsteking.
Ik ben de Primperan nu aan het afbouwen. Ik geef haar sinds gisteren even gekookt voer. Schapenvlees, kippenhart en rijst. For what it's worth. Haar ontlasting is goed. Zou ze toch iets van een maagontsteking kunnen hebben? En hoe kom je daarachter. Ik ben met 'r naar de dierenarts (gewoon regulier) geweest vorige week en die kwam alleen met Primepran en een mogelijke voedingsallergie. Een endoscopie leek geen enkele dierenarts tot nu toe erg nuttig, behalve dan de dierenarts die zelf endoscopies maakte  :-X Let wel, ze is nu weer 'normaal' in die zin dat ze geen aanvallen meer heeft...maar zo'n momentje als gisteren doet mij toch vermoeden dat ze nog niet helemaal 100 is. Dat was overigens wel de eerste keer dat ze dat had binnen een week; van vorige week donderdag tot gisterochtend en vanaf gisterochtend na haar buikpijntje tot nu is ze gewoon 'normaal'.
Door geer
#1197878
[quote="Hitam"]
Ik zou eerst de primperan afbouwen en dan kijken of het wegblijft.
[/quote]

Zou jij blijven koken?

(zeg ja, zeg ja...ik heb net 12 kilo schapenvlees gekocht!) ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door