Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1196973
Met veel interesse veel topics mbt jeuk droge huid c.q. vis/Borage-olie gelezen (hoewel niet álle topics) ::). Mijn dwergteckel 2 jr. heeft met regelmaat roos en jeuk op kleine plekjes op haar rug v.a. pup. Ze heeft absoluut geen vlooien. Ik voer  CB natuur afgewisseld met wekelijks vette vis(blik) e.a. vlees en dagelijks chlorella. Na het lezen van de topics zit ik nog steeds met de vraag : "Borage óf visolie of combicapsules, én hoelang geef ik dat "?
gr.Thea
#1197532
Sommige honden hebben zoiets regelmatig nodig, zeg standaard 3x per week en bij sommige honden is een kuurtje van een paar (4) weken voldoende. Daar is geen standaard regel voor.
En voor hetzelfde geld doet het helemaal niets bij jou hond, dat kan ook nog ;).

Ik zou het een aantal weken proberen en als je resultaat ziet een tijdje stoppen, kijken of je dan verschil ziet. En probeer eens of rauwe vette vis ipv blik vis nog verschil maakt.
#1197896
Bedankt voor  jullie reactie mensen. Ik zal idd beginnen met de capsules tot de klachten verdwijnen en dan even in de gaten houden. Wat verse vis betreft, ze lust geen verse vis en nadat ik eens een sardien in staat van ontbinding tussen de kussens van mijn nieuwe bankstel vond  :P heb ik dat dan ook maar voor gezien gehouden en ben blik gaan geven. Af en toe probeer ik het nog wel maar kijk toe met argusogen. Nog één ding, als ik de hema capsules borage/vis combi geef kan ik dan ook gewoon (blik)vis voeren of liever niet?
gr Thea
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door