Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door DaisyD
#1195851
Sinds kort is er een nieuw product voor de mensen die wel complete prooidieren willen geven, maar opzien tegen de herkenbaarheid, stikgevaar, te groot en dus verdelen... het heet All Animal . Meer info vind je op http://www.allanimal.nl

Het zijn gemalen prooidieren, compleet met huid en haar en de maaginhoud. Dus voorzichtig bij honden met een granenallergie omdat de dieren waarschijnljk brokken hebben gegeten tijdens leven.
Ik heb geen aandelen  ;D  Mocht het hier niet mogen staan dan graag verwijderen!

Groetjes Daisy en Co
Gebruikersavatar
Door koekje
#1196285
denk t wel. ze hebben t immers over het complete dier; niet het hele konijn zonder darmen.
ondanks dat er wel bezorgmogelijkheden naar a'dam zijn, hou ik het voor otje liever op mn eigen maalsel, aangevuld met hele ongemalen ratten, muizen, gerbils, kwartels en duiven.
Door flin
#1197725
[quote="maddoc"]
hmm denk idd ook dat de katten (iig de mijne) dat niet op prijs zouden stellen..
[/quote]

neej idd! en van slecht schoongemaakte haring, lees: galblaas geraakt, wordt ik zelf ook niet vrolijk! bwèèk...maar;
'k ben geen nond natuurlijk  ;D
Gebruikersavatar
Door koekje
#1197824
bij een aantal dingen wel ja. de krop en maag van damduif laten ze liggen, kwartel die ik geef zijn meestal al kaal en zonder darmen. sien eet geen kwartels met veren en darm.
ot wil nog wel eens rattendarm laten liggen, of kotst deze op.
als poet een muis vangt, eet ze daar niet alles van.
Door flin
#1198327
[quote="sylvi@"]
Eten jullie katten bij een hele prooi ook om de galblaas en darmen heen dan?
[/quote]

in gemalen toestand, of niet gemalen toestand maakt wel uit denk ik;

pluimvee is bijna altijd besmet met entero's (salmonella en E-coli) vaak ook campylobacter; de drager hoeft geen waarneembare schade te ondervinden.
als het darmkanaal beschadigd wordt, word het vlees besmet met darmbacteriën en miss ook door kruisbesmetting (lees: geen schone maal-machine) kan vlees nog sterker besmet raken

nu ben 'k niet zo vreselijk bang voor bacteriën, maar als 'k de slechte kan vermijden, dan zeker!
daarnaast; de inhoud van de darmen, gaan mijn katten niet waarderen

de galblaas in niet kapotte toestand geeft geen bittere smaak aan 't vlees af...meng je die door 't vlees, dan gaan de galletjes 't vlees alvast bewerken...
dit uit zich in 'n byzonder bittere bijsmaak aan 't vlees

maar goed: 'n nond zal hier minder problemen mee hebben dan 'n kat
Door Sylvi@
#1198343
Het voer (elke partij) is in een laboratorium getest op schadelijke bacteriën en die zijn niet aanwezig (of in zeer kleine aanvaardbare concentratie).

Een kat die altijd prooi eet, zal ook heus zijn tanden wel eens in een galblaas hebben gezet lijkt me (anders vind ik het zeer knap dat ze die nooit weten te raken) mijn katten vinden All Animal super!!
Door flin
#1198361
sylvi@ schreef: Het voer (elke partij) is in een laboratorium getest op schadelijke bacteriën en die zijn niet aanwezig (of in zeer kleine aanvaardbare concentratie).
precies, en 'k weet ook hoe snel ze kunnen groeien
Een kat die altijd prooi eet, zal ook heus zijn tanden wel eens in een galblaas hebben gezet lijkt me (anders vind ik het zeer knap dat ze die nooit weten te raken) mijn katten vinden All Animal super!!
ja, dat denk ik ook;
katzels hier krijgen alleen oa kleine prooitjes, (muis, hamster) en nee..., 'k heb geen idee hoe groot zo'n galblaas dan is; maar 'k geef ze niet gemalen...

fijn dat je katten 't lekker vinden!
Door DaisyD
#1198562
[quote="Nyncke"]
Wel hééééél erg prijzig ???
[/quote]

Vind dat wel meevallen, het zijn de normale prijzen die je ook per kilo betaald (althans in de randstad) voor hele prooidieren of vlees met bot. Er wordt niks aan toegevoegd, kan je van de meeste KVV niet zeggen.
Het lijkt mij ideaal voor je oppas als je op vakantie bent (zeker van je percentage's geen verslikkings gevaar) of als je wel prooidier wilt voeren maar dat velletje of veren maar griezelig vind.
Ik merk zelf aan Daisy dat dat vachtje of veertje toch wel degelijk een positieve invloed heeft op haar spijsvertering.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door